וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלב ים לטווח של 400 ק"מ: תיעוד הניסוי המוצלח במערכת "לורה"

20.6.2017 / 10:15

התעשייה האווירית השלימה ניסוי בטיל קרקע-קרקע ארוך טווח, הניתן לשיגור מפלטפורמות ימיות ויבשתיות כאחד. משקלו של הטיל כ-1,600 קילוגרמים, והמערכת כולה נועדה לפגוע בדיוק מרבי במטרות בעומק שטח האויב

צילום: תע"א, עריכה: יאיר דניאל

התעשייה האווירית ביצעה לאחרונה ניסוי ירי מוצלח במערכת הנשק "לורה", שכלל שיגור טיל ארוך טווח לנקודה מתוכננת בלב ים. מדובר במערכת ימית ויבשתית, הכוללת טיל קרקע-קרקע ארוך טווח, שפותחה על ידי מפעל מל"מ של התעשייה האווירית. הניסוי המבצעי השלים כמה עסקאות הקשורות בה.

המערכת נותנת מענה לתקיפה בטווח של עד 400 קילומטרים ומסוגלת להגיע לדיוק מרבי של כעשרה מטרים. משקלו של טיל ה"לורה" הוא כ-1,600 קילוגרמים. "לורה" מאפשרת מענה לצרכים מבצעיים ופגיעה במטרות אסטרטגיות בעומק שטח האויב. כמו כן, היא ניתנת לשיגור מפלטפורמיות ימיות ויבשתיות כאחד.

הטיל מונחה GPS ונחשב לחימוש מדויק ומהיר תגובה, שיכול להיות מופעל תוך דקות ספורות. ראש הקרב המתקדם של הטיל יכול לספק פגיעה מדויקת מאוד בכל יעד שמיקומו ידוע ונמצא בטווח הטיל. המערכת עצמה מאוחסנת בזביל אטום, ובעלת חייך מדף של שבע שנים ללא תחזוקה.

עוד בוואלה! NEWS
קמפיין משמיץ של הליכוד נגד הרצוג ולבני נחשף: "מעורר שאט נפש"
גורמים מדיניים: רוב הטילים מאיראן החטיאו את המטרות בסוריה
"קברה בבור בחוף, שידלה לזנות": בת 16 חשודה בהתעללות בבת 13

ניסוי במערכת לורה בלב ים. 20 ביוני 2017. התעשייה האווירית, מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ניסוי השיגור של מערכת ה"לורה"/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירית

בחודש שעבר חשפה רפאל טיל חדש שצפוי
"לחולל מהפכה בעולם היבשה בצה"ל" - לאפשר לגדודי החי"ר לבצע סיכולים ממוקדים בשטח, ולהתמודד טוב יותר עם איום הטנקים. הטיל החדש, שהושק לקראת הסלון האווירי בפריז שיתקיים בחודש יוני, הוא למעשה טיל מדור חמישי במשפחת טילי ה"ספייק", המכונים בצה"ל "גיל".

ה-SPIKE LR II, או "גיל-2", ניתן לחיבור לרשת צבאית מבצעית, מה שיאפשר לו לרכוש מטרות במהירות רבה, לקצר את אופן הפעלתו ולבסוף - גם את זמן הפגיעה במטרות. ניתן להפעילו מהיבשה ומהאוויר וביכולתו לסייע לגדודי החי"ר לכבוש עיירות בלבנון וברצועת עזה, ולבצע סיכולים ממוקדים, גם של מחבלים על גבי אופנועים.

בתחילת השנה, מערכת ההגנה האווירית "חץ 3" להגנה מפני טילים בליסטיים, בהם טילי "שיהאב" האיראניים המסוגלים לפגוע ביעדים בטווחים של אלפי קילומטרים, נמסרה באופן רשמי על ידי משרד הביטחון לחיל האוויר. זאת, לאחר שורת ניסויים במסגרת פיתוח הטיל המיירט, שנחשב לאחד המיירטים הטובים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully