וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט יצחק כהן, שהורשע בהטרדה מינית, לא יערער על פסק הדין

19.6.2017 / 17:39

פרסום ראשון: הסדר הטיעון של נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת לשעבר נדחה בחודש שעבר בבית המשפט והוא הורשע בעבירת מין. "החלטתו של כהן באה כדי לשים קץ למסע הייסורים הקשה העובר עליו ועל משפחתו במשך שנים", מסר עורך דינו

עריכה: שניר דבוש

השופט יצחק כהן, שהורשע בהטרדה מינית של עובדת בית משפט, הודיע היום (שני) כי החליט שלא לערער על החלטת בית המשפט להרשיעו. "לאחר התלבטות קשה ולמרות שהודעת הערעור מוכנה למעשה, ושסיכויי קבלתה טובים ביותר, החליט השופט כהן שלא לערער על פסק דינה השגוי, בכל הכבוד, של נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, כבוד השופטת עינת רון", מסר עורך דינו רועי בלכר בשמו של כהן.

בתחילת מאי דחה בית משפט השלום בראשון לציון את הסדר הטיעון השנוי במחלוקת של כהן, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על ההסדר, שהיה מאפשר לכהן להמשיך לעסוק בגישורים כשופט - מבלי שידבק בו כתם פלילי. על פי ההסדר, שעליו סיכמו נציגי פרקליטות מחוז מרכז וסנגורו של כהן, עו"ד בלכר, כהן היה אמור לספוג עונש קל של שעות לתועלת הציבור ופיצוי המתלוננת ב-2,500 שקל ללא הרשעה. השופטת רון הסבירה את החלטתה בכך ש"אין מקום בשל עיסוקו של אדם לסיים את ההליך ללא הרשעה אם העבירה מצדיקה הרשעה".

לפי עורך הדין בכר, הסדר הטיעון, שמהותו ענישה ללא הרשעה, ואשר בעקבותיו לקח כבוד השופט כהן אחריות והודה בכתב האישום, גובש על ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה והיה "הסדר נכון, ראוי ומאוזן, אשר לא הייתה לבית המשפט כל עילה להתערב בו. החלטתו של כבוד השופט כהן שלא להגיש ערעור על פסק הדין באה כדי לשים קץ למסע הייסורים הקשה העובר עליו ועל משפחתו במשך שנים".

לקריאה נוספת:
דרמה בבית המשפט: ההסדר לא התקבל - השופט שהטריד מינית הורשע
השופט יצחק כהן: "הרשעה היא גזר דין מוות, לא אוכל לתרום לחברה"
נשיא בית משפט מחוזי לשעבר יצחק כהן יואשם במעשה מגונה והטרדה מינית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סיכויי הערעור היו טובים". השופט יצחק כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך כהונתו של כהן כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, בספטמבר 2010, ביקש שופט מחוזי אחר מהמתלוננת, אשר עבדה בבית המשפט, למסור לשופט כהן מסמך. המתלוננת נכנסה ללשכתו של כהן וכשמסרה לו את המסמך הוא הושיבה על ברכו ונגע בגבה מתחת לחולצתה. במבוכתה, החלה המתלוננת לספר לכהן על חתונתה הקרבה, ולאחר זמן מה קמה. בתגובה קם כהן וחיבק אותה. כהן ביצע את המעשים ללא הסכמתה של המתלוננת והואשם בעבירה של הטרדה מינית.

הפרקליטות נימקה את ההסדר עם כהן בכך שמדובר ב"מעידה חד-פעמית המתמצה באירוע בודד". עם זאת, נגד כהן היו תלונות נוספות, שחלקן הגיעו לפרקליט המדינה לשעבר משה לדור עוד בזמן כהונתו, הן מצד תובעות במחוז צפון והן מצד בנות משפחה של כהן, שעליהן התיישנות.

התלונות הללו לא הבשילו לכדי כתבי אישום, וכהן מצדו טען כי הרשעה תהיה בשבילו "גזר דין מוות". "הרשעה תגרום למחיקתי במעגל העשייה, התרומה, לא אוכל לתרום", הסביר לשופטת רון בדיון בחודש מרץ. הוא אמר אז כי הוא "מתחרט על המעשה מעומק הלב, זה מעשה לא ראוי. איבדתי בגין מעשה של כמה דקות וחולשה את כל עולמי. זה גרם לי ל'שיימינג' חסר תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully