וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי שיבא נגד הורי הדסה: "מכפישים את רופאינו בשל מאבק פנימי"

בשל ביקורת שנשמעה מפי הורי הילדים המטופלים בהדסה עין כרם נגד הרופאים המחליפים שהובאו מבית החולים שיבא, טענו ההורים כי "מטרת ההשמצות היא לספק דלק למשבר". בעצומה שהכינו קראו להפסקת "מסע השיסוי והשימוש הציני בילדים חולי סרטן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

עשרות הורים לילדים חולי סרטן המטופלים בבית החולים שיבא שבתל השומר חתמו אמש (ראשון) על עצומה הקוראת להפסיק את "הכפשת הרופאים והשימוש הציני בילדים". זאת, ברקע ביקורת שספגו רופאיהם, המשמשים גם כרופאים מחליפים במחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה עין כרם.

הורי הילדים המטופלים בירושלים מחו נגד המתווה הזמני שהושג עד להגעת רופאים קבועים למחלקה, מאז התפטרו ששת הבכירים ושלושת המתמחים בתחילת החודש. כיום, אונקולוגים משיבא מגיעים להדסה עין כרם על בסיס יומי על מנת להמשיך את תפקוד המחלקה. אולם באמירות שנשמעו מפי ההורים בשבועות האחרונים, נטען כי הרופאים משיבא אינם מכירים את התיקים הרפואיים וכי כישוריהם אינם מתאימים למחלקה. עתירה אף הוגשה לבג"ץ נגד המתווה במטרה לאסור את כניסתם של רופאי שיבא למחלקה – אולם זו נדחתה.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר הדסה: ההנהלה מאשימה את ההורים ב"ניסיון לחבל" במחלקה
נדחתה עתירת הורי ילדי הדסה; ליצמן לרופאים: תנו דרישות לחזרתכם

הורים וילדים במאהל המחאה של הורי הדסה והרופאים העוזבים בגן סאקר, ירושלים 3 ביוני 2017. רוני כנפו
"מאבק נוראי ומיותר". אוהל המחאה של ילדי הדסה עין כרם/רוני כנפו

"הרופאים היקרים מבית החולים שיבא מצילים את חיי ילדינו מידי יום. לא נוכל להבליג ולשתוק בראותנו את הארס והשטנה שמופנים כלפיהם", נכתב בעצומה. "מטרתו של מסע ההשמצה היא לספק דלק במאבק פנימי, המבוסס על אגו של מנהל המחלקה, קרב על כבוד ויוקרה במסווה של דאגה לילדים. עמידה כביכול על סטנדרטים מקצועיים ושימוש כוזב בשם הורים וילדים חולי סרטן".

עוד הוסיפו ההורים כי "אנחנו מזועזעים ופגועים על השימוש הציני והנורא שעושים חלקכם, הורים לילדים המטופלים בהדסה, במאבק המיותר והנורא הזה. אנחנו קוראים לכם להפסיק את מסע השיסוי וההסתה נגד הרופאים היקרים שלנו".

ביום חמישי האחרון נפגשו ארבעה מתוך ששת הרופאים הבכירים שהתפטרו עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, לבקשת שר הבריאות יעקב ליצמן, במטרה לשוב לשולחן הדיונים ולדון על מבוקשם של הרופאים בכדי לשוב למחלקה. הצדדים סיכמו את הפגישה הראשונה כמוצלחת והודיעו כי הם שוקלים הליך גישור. הפרשה החלה לפני כשלושה חודשים, אז הודיעו הרופאים על התפטרות קולקטיבית בשל משבר אמון חריף עם מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין והחלטות מקצועיות שהיו שגויות בעיניהם. במקביל, פעילות המחאה של הורי ילדי המחלקה בהדסה נמשכת באוהל בית חולים שדה שהוקם לפני כשבועיים בגן סאקר בבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully