וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהמלצת ועדה מיוחדת: תוכנית חדשה למאבק בתאונות בעלות של 4 מיליארד שקל

15.6.2017 / 6:03

ועדת המנכ"לים לצמצום הקטל בדרכים הגישה את המלצותיה, שצפויות לזכות לאישור הממשלה. משטרת התנועה תתוגבר בתוספת של מאה ניידות תנועה ו-160 שוטרים, ותוקם תוכנית ממוקדת למגזר הערבי. מנכ"ל אור ירוק: "ההחלטות לא מביאות בשורה חדשה"

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

הממשלה צפוייה לאשר בתחילת השבוע הבא את התכנית שיזמה ועדת הבטיחות בדרכים, בהיקף תקציבי של כארבעה מיליארד שקל לשנים 2017-2018, כשעיקר מטרתה הוא הקטנת הקטל בתאונות הדרכים. ההחלטה היא תוצר של הוועדה שהוקמה בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו לצורך טיפול בנושא, ובראשה עמד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ומנכ"לי משרדים נוספים.

במהלך בחודש אוגוסט האחרון, על רקע גל תאונות דרכים קטלניות שאירעו באותו חודש הבטיח נתניהו להקים ועדת מנכ"לים בנושא תאונות הדרכים. הבוקר (חמישי) חשפה הוועדה לראשונה את התוכנית שיזמה במטרה להקטין את הקטל בדרכים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בארה"ב: התובע המיוחד חוקר את החשד כי טראמפ שיבש חקירה
חבר הקונגרס שנורה מאושפז במצב אנוש; האזינו ליריות במגרש הבייסבול
בימין דורשים להקפיא תכנית להרחבת קלקיליה: "פרס לטרור"

תאונת דרכים סמוך לצומת פרדסיה, 5 באפריל 2017. מד"א
תוכנית חינוך בסך 25 מיליון שקל בשנה. תאונת דרכים/מד"א

הוועדה קראה לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להקים תוכנית בטיחות שתפעל להקטנת מספר ההרוגים בקרב אוכלוסיות בעלות מעורבות יתר בתאונות דרכים. בין היתר הקמתה של תכנית פעולה שתתמקד בנושא הקטל בדרכים בקרב האוכלסייה הערבית ותכלול תוכניות לחינוך והסדרת התמרורים ביישובי המיעוטים. לצורך כך תקצה הרשות ממקורותיה של 25 מליון שקלים בשנה.

בהמשך מפנה הוועדה אחריות החינוך בדבר נורמות לימוד שיסיעו בצמצום הקטל בדרכים. משרד החינוך יקיים תכניות ופעולות בנושא הבטיחות בדרכים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים והעל יסודיים, ולהטמיע מיומנויות ונורמות התנהגות נכונות ובטוחות במרחב התעבורתי.

בהתייחס לנושא התשתיות מוצגת החלטה לפיה יושקעו 2.6 מילארד שקלים לשיפור הדרכים והתאמת תשתיות לתקני בטיחות עדכניים, כמו כן יוקצו 400 מיליון שקלים לרשויות המקומיות לצורכי תמיכה בפרוייקטי בטיחות במרחב העירוני. בנוסף יושקעו 460 מיליון שקלים ברשת הדרכים והתאמת תשתיות לתקני בטיחות עדכניים ובנוסף 240 מיליון שקלים לטובת פרוייקטים שונים בנושא הבטיחות במגזר הכפרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוכב אופנוע כבן 23 נהרג בתאונת דרכים ליד עכו, 2 ביוני 2017. מד"א
יושקעו 2.6 מילארד שקלים לשיפור הדרכים. תאונת דרכים בעכו/מד"א

עוד קבעה הוועדה, בהתייחס לנושא ייעול האכיפה, כי משטרת התנועה תתוגבר בתוספת של 100 ניידות תנועה, 160 שוטרים ו-200 סטודנטים לתפקידי סיירי תנועה. הוועדה הודיעה כי היא רואה חשיבות רבה בטיפול בתופעת הנהיגה בפסילה והורתה על הקמת מאגר בין-משרדי של פסולי רשיון נהיגה. המאגר יכיל מידע על פסילות שניתנו על ידי המשטרה, בתי המשפט, משרד הרישוי וכל שאר הגורמים העוסקים בדבר.

משרד התחבורה יקים פיילוט לעידוד התקנת מערכות בטיחות להתרעה מפני סטייה מנתיב ואי שמירת מרחק בכלי רכב פרטיים משומשים, זאת באמצעות מתן הנחה כספית באגרת רישוי הרכב, המותנית בהתקנת מערכת התרעה. מתחילת השנאה הבאה יחייב משרד התחבורה את כל חברות התחבורה על התקנת מערכות בטיחות הכוללות התרעת סטייה מנתיב ושמירת מרחק בכל כלי הרכב החדשים המיובאים לישראל.

בהתייחס לטיפול בנפגעי תאונות הדרכים קבעה הוועדה כי יש לקדם ולחזק את מערכי הפינוי המוטס לבתי חולים במטרה לקצר זמני הגעה וטיפול. עוד הוחלט על קביעתו של סטנדרט אחיד לרישום ולתיעוד נפגעי תאונות דרכים - כיום גופים שונים מודדים באופן שונה את מצב הנפגעים.

מנכ"ל "אור ירוק": "רוב ההחלטות אינן חדשות וידועות לכל גורמי המקצוע"

בתגובה לפרסום ההחלטות ועד המנכ"לים, התייחס ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק" לנושא הקטל בדרכים ואמר: "החלטת הוועדה אמורה לתקן מחדל ארוך שנים של קיצוץ נרחב בכסף שיועד למאבק בקטל בדרכים. לנוכח העלייה המתמדת במספר ההרוגים בתאונות הדרכים בחמש השנים האחרונות, החלטות הוועדה לא מביאות בשורה חדשה אלא מקבעות את המצב הקיים. רובן הגדול של ההחלטות לא רק שאינן חדשות, אלא התקבלו בעבר, ואף היו ידועות לכל גורמי המקצוע. בכל מדינה מתוקנת ועדה כזו הייתה פועלת לשינוי אמיתי שיביא לצמצום ההרוגים מתאונות דרכים, ואילו הוועדה הנוכחית החליטה לשבת על הגדר ולהביט מן הצד על המתרחש בכבישים מבלי לקבל החלטות אמיצות, כאלו שיצילו חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully