וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחיץ: הר הגעש שעומד להתפרץ ולהשבית את כל אירופה

20.6.2017 / 9:01

הר הגעש קאמפי פלגריי בנאפולי עלול להתפרץ לראשונה מאז 1538. אם זה יקרה, בהחלט ייתכן שכל הטיסות שאמורות לנחות באיטליה, ספרד, צרפת ובריטניה יבוטלו

צילום מסך

ברחבי אירופה יש לא מעט הרי געש, אך אחד ספציפי בנאפולי מאיים כעת על כל היבשת. מספר חוקרים טוענים כי הר קאמפי פלגריי ("השדות הבוערים" באיטלקית) הגיע ל"נקודה קריטית" ועלול להתפרץ בכל יום - הפעם האחרונה שזה קרה היתה אי שם ב-1538, אז יצאה ממנו מגמה לוהטת וערפל שחור כיסה את השמים למשך למעלה משבוע. אם זה אכן יקרה שוב, כל אירופה תהפןך לשטח אסון .

ד"ר סטפנו קרלינו, שקדח בהר הגעש על מנת לנסות ולהבין מתי תהיה ההתפרצות הבאה, הסביר: "בהתחשב במצב הנוכחי ובמה שקרה עד כה, נראה שנקבל בקרוב התפרצות שדומה לזו שהיתה ב-1538". אם קרלינו אכן צודק, הרי שכל הטיסות שאמורות לנחות באיטליה, ספרד, צרפת ואולי אפילו אנגליה יבוטלו, שכן הר הגעש יצור ענני אפר וולקני שההפכו את הראות בשניים לבלתי אפשרית.

כאמור, ההתפרצות האחרונה בקמפי פלגריי התרחשה בשנת 1538. היא החלה ב-29 בספטמבר ונמשכה עד 6 באוקטובר. והיא קברה כבפר שלם וגרמה למותם של 32 בני אדם.


עוד בנושא:

תחזית מדאיגה: רעידות אדמה קטלניות ומגה צונאמי יהרגו את כולנו ממש בקרוב
צפו במחזה המדהים: לבה מהר געש בהוואי נשפכת אל הים

התפרצות הר הגעש באיסלנד, מאי 2011. AP
ככה זה נראה ב-2011, כשהר געש באיסלנד קרקע את המטוסים באירופה/AP

"אירופה תושפע בשל כמויות גדולות של אפר שיימצאו גבוה באטמוספרה", הוסיף קרלינו. "לתופעה הזו יכולות להיות השלכות נוספות, כולל גם בטווח הארוך, על האקלים הגלובלי".

ד"ר לוקא דה סיינה הסכים: "התפרצות עצומה היא כנראה לא סבירה, אבל אפילו אחת קטנה תשפיע על כל איזור נאפולי, ותהיה לה השפעה עצומה על התעופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully