וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הרשיע את עו"ד ברק כהן בגין שיר שכתב נגד שוטר

11.6.2017 / 9:29

מנהיג מחאת "באים לבנקאים" הורשע בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו. הוא פרסם שירים בוטים בגנותו של רכז המודיעין אלון חמדני, שאותו האשים בהתנכלות לפעילים חברתיים ולאוהדי בית"ר ובשימוש בשיטות פסולות

צילום: יותם רונן וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר (ראשון) את עורך הדין ברק כהן, מוביל מחאת "באים לבנקאים", בהעלבת עובד ציבור ובהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. כשהיה פעיל בקבוצות של אוהדי בית"ר ירושלים ובקבוצת פעילים למען הדיור הציבורי, טען כהן כי רכז המודיעין של תחנת מוריה בירושלים אלון חמדני מתנכל לפעילים ומשתמש בשיטות פסולות. בין היתר פרסם שירים בוטים שחיבר בגנותו של רכז המודיעין.

השופטת דנה אמיר מסרה כי "חופש הביטוי אינו חופש השיסוי. אין המדובר בביקורת אלא במסע עלבונות. לא מצאתי ממש בתיאוריית הקונספירציה של הנאשם. בית המשפט העליון נתן דעתו לגבולות חופש הביטוי אומר לצד חשיבותה אמר כי אין מדובר בזכות מוחלטת". הפרקליטות מסרה ייתכן שתעתור לקבלת עונש מאסר לכהן. הוא השיב בציניות: "זה בכלל לא רדיפה פוליטית". עורך דינו של כהן הודיע כי יבקש תסקיר כדי לבחון אפשרות של אי-הרשעתו.

עוד בוואלה! NEWS:
פעם נוספת: מאות הפגינו מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה
למה שיאמינו לאזרח? האמת המטרידה על המרחק שבין זיכוי - להרשעה
רב בכיר בש"ס יוצא להגנת דרעי: "תפס עמדה חזקה אז מחפשים אותו"

מהפרקליטות נמסר כי בית המשפט קיבל את עמדתה כשהרשיע את הנאשם. "בית המשפט קבע כי האמירות המיוחסות לנאשם כלפי המתלונן חוצות באופן ברור את הרף המותר. מדובר במסע עלבונות והשמצות של הנאשם כלפי המתלונן על פני תקופה ארוכה, שפגע פגיעה קשה בכבודו ובתפקידו כשוטר".

בכתב האישום שהוגש נגד כהן נכתב כי "הפרסומים המתוארים גרמו לבהלה ודאגה בקרב בני משפחתו של אלון חמדני וכן גרמו לכך שאנשים שונים פנו לחמדני בהזדמנויות שונות בהקשר לפרסומים אלו... כן הוחלט במשטרת ישראל על סיווגו של חמדני כ'שוטר מאוים', ובעקבות כך הוגברה האבטחה סביבו וסביב משפחתו. בנוסף לכך, פרסומים אלו גרמו לפגיעה בעבודתו והוא נאלץ לעבור לתפקיד אחר במסגרת עבודתו במשטרה".

ביולי 2013 כתב כהן מסר בפייסבוק נגד חמדני ובו שטח נגדו את טענותיו. הוא גם הוסיף את מספר הטלפון של הרכז וקרא לפעילים שלא לענות לטלפונים ממנו. ביוני 2014 העלה כהן לפייסבוק סרטון שבו הוא נראה שר שיר בגנות חמדני.

עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח מסר כי "פסק הדין משדר מסר מדאיג של צמצום חופש הביטוי ומעודד את הרשויות להגיש כתבי אישום נגד אזרחים מן השורה שיעבירו ביקורת על עובדי ציבור. עבירת העלבת עובד ציבור היא לא יותר מאשר כלי של הרשויות להשתקת הביקורת. אסור שאזרחים יחששו לבקר את עובדי הציבור ואת השלטון. חברה דמוקרטית יכולה וחייבת להכיל פרסומים כמו זה של עו"ד ברק כהן. הפתרון הוא לבטל את העבירה המעליבה של העלבת עובד ציבור".

לאחרונה השעה בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב את כהן מהעיסוק בעריכת דין למשך שנה וחצי. זאת, על רקע העמדתו לדין פלילי של כהן בגין הטרדה של ראשי המערכת הבנקאית בארץ - מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח, ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן. עו"ד כהן ערער על ההשעיה והיא עוכבה עד מתן החלטה סופית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully