וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בר-לב פרסם תמונה בשמלה וגרר סערה: "לא תחליטו מה יהודי"

9.6.2017 / 9:36

חבר הכנסת שינה את תמונת הקאבר שלו ברשתות החברתיות לרגל מצעד הגאווה, ובה נערכה תמונתו כך שיהיה לבוש בבגדי דראג קווין. לצד תגובות תומכות או מבודחות, ח"כים מהימין זעמו: "זול ורדוד, משפחה יהודית זה אימא ואבא"

עריכה: שמרית גולדשטיין

(הרגעים הגדולים בעימות בין המועמדים לראשות מפלגת העבודה באולפן השקוף של וואלה! NEWS)

ח"כ עמר בר-לב, המועמד לראשות מפלגת העבודה, יצא ביממה האחרונה נגד ח"כים מהימין וגולשים זועמים בעקבות הדיון על מצעד הגאווה. לקראת האירוע, שמתקיים זו השנה ה-19, שינה בר-לב את תמונת הקאבר שלו ברשתות החברתיות לתמונה ערוכה שלו בבגדי דראג קווין.

לצד קבלתן של לא מעט תגובות מפרגנות ומתבדחות, נאלץ בר-לב לפרסם ציוץ הבהרה לאחר כמה שעות. "צחוק בצד, אני מתכוון להיות ראש ממשלה גם של המגדפים. אתם לא תפחידו אף אחד כאן והמצעד יתקיים גם אם יש לכם בעיה איתו. התגובות שלכם הן חרפה", כתב.

תמונת הקאבר של עמר בר-לב לכבוד מצעד הגאווה. פייסבוק, צילום מסך
התמונה שעוררה את הסערה/צילום מסך, פייסבוק

בתגובה לשינוי התמונה, כתב ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "משפחה יהודית זה אבא ואימא, המביאים באופן טבעי חיים לעולם. ילדינו הם שמחתנו, עתידנו וחוסננו". בר-לב השיב: "שלום מוטי. ראשית, אני לא עובד אצלך. שנית, אף אחד לא מינה אותך, עד כמה שידוע לי, להחליט מה יהודי ומה לא ושלישית, טפל בהומופובים במפלגה שלך ואל תחלק לנו ציונים".

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) התייחס גם הוא להחלפת התמונה, וכתב: "לטעמי זול ורדוד. חשבתי שאתה יותר רציני, כנראה עניין של טעם". גם כאן, השיב בר-לב: "יהודה ערב טוב. ראה תגובתי למוטי יוגב, ואם מורכב לך לחפש, אז קבל שורה תחתונה: לא עובד אצלך והפסקנו לקבל ממך ומהחברים שלך לממשלה ציונים. כל טוב".

עוד באותו נושא

"ככה תהיה ראש הממשלה?": העימות הסוער על ראשות העבודה

לכתבה המלאה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שאמירותיו בגנות הקהילה הגאה עשו הדים בעבר, כתב: "תגידו, המצב של עמר בר-לב בפריימריז עד כדי כך נואש?". המועמד עקץ אותו בחזרה על שימוש לא נכון בתיוג שלו ברשת החברתית, והוסיף: "אני יכול לדאוג שיעבירו לך קובץ פתוח של הבאנר, כדי שתוכל להמיר את הפנים שלי בפנים שלך".

לצד כל אלה, קיבל בר-לב תגובות חמות. חבר סיעתו מיקי רוזנטל, כתב: "רק ניצחון יביא גאווה". יו"ר מרצ זהבה גלאון כתבה: "יצאת מלכה", בהתייחס למלכות הדראג, וח"כ לשעבר ניצן הורוביץ, שפעילותו בכנסת עסקה לא מעט בזכויות הקהילה הגאה, כתב: "סחתיין עליך עמר. איש חכם וישר וח"כ מעולה, אבל איפה זה היה כל השנים?! טוב, אף פעם לא מאוחר מדי... שיהיה בהצלחה, מכל הלב, ונתראה במצעד".

עמר בר לב וועדה משותפת לוועדת חוקה וועדת חוץ וביטחון בדיון בהצעות חוק ההסדרה, כנסת. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
לצד ההערות ההומופוביות, קיבל תגובות חמות. בר-לב/נועם מושקוביץ

הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ב-3 ביולי. לפי התקנון, אם לא ייבחר מועמד בסיבוב ראשון ביותר מ-40%, יתקיים סיבוב שני ב-13 ביולי. על התפקיד יתמודדו יו"ר המפלגה יצחק הרצוג, השר לשעבר אבי גבאי, אלוף (במיל') עמירם לוין, ח"כ אראל מרגלית, ח"כ עמיר פרץ, דינה דיין, פרופ' אבנר בן-זקן והוד קרובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully