וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה אמריקני-סיני: האו"ם הרחיב את הסנקציות על קוריאה הצפונית

3.6.2017 / 0:35

לראשונה מאז החל עידן טראמפ החליטו 15 החברות במועצת הביטחון של האו"ם, בשיתוף סין לפעול ביחד במטרה לעצור את תוכנית הטילים של פיונגיאנג, על רקע שורת הניסויים בשבועות האחרונים. ארבע חברות ו-14 אנשים, בהם ראש ארגון הביון, הוכנסו לרשימה השחורה

צילום: רויטרס

(בווידאו: ניסוי טילים של קוריאה הצפונית, לפני כשבועיים)

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה הלילה (שישי) להרחיב את הסנקציות על קוריאה הצפונית ברקע שורת הניסויים שערכה פיונגיאנג בשבועות האחרונים. המועצה קיבלה את ההסכמות על הרחבת הסנקציות בין ארצות הברית לסין, לראשונה תחת ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ. במסגרת ההגבלות, 14 אנשים וארבע חברות מקוריאה הצפונית נכנסו לרשימה השחורה החדשה של האו"ם.

ההצעה התקבלה בפה אחד במועצה בה חברות 15 מדינות ובמסגרתה הוחלט על הטלת סנקציות, בין היתר נגד בנק "קוריו" ונגד ראש ארגון הביון הצפון קוריאני. על פי המידע שנמסר ממשלת קוריאה הדרומית, בנק "קוריו" מבצע העברות כספים למען משרד סודי בו מנהל מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, את חשבונו הפרטי.

עוד בנושא:
לראשונה: צבא ארה"ב ערך ניסוי מוצלח המדמה יירוט טיל בין-יבשתי
קוריאה הדרומית: הצפון ערך שיגור נוסף - הנשיא כינס דיון ביטחוני
קוריאה הצפונית: קים פיקח על ניסוי במערכת נשק חדשה נגד מטוסים

מועצת הבטחון של האו"ם דנה במתקפה בסוריה, 5 באפריל 2017. רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם, לפני כחודשיים/רויטרס

"ארצות הברית תמשיך לחפש אחר פתרון דיפלומטי בדרכי שלום למצב זה", אמרה הלילה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי. "מעבר לאמצעים דיפלומטיים וכלכליים, ארצות הברית מוכנה להגיב לתוקפנות הצפון קוריאנית בכל האמצעים שתידרש" . היילי קראה לקוריאה הצפונית לחדול ממעשיה ואמרה: "מועצת הביטחון שלחה היום מסר ברור לפיוניאנג – הפסיקו לירות טילים בליסטיים, או שתשאו בתוצאות".

ממשל טראמפ הפעיל לחץ גדול על ממשלת סין כדי שתעזור לרסן את שכנתה, קוריאה הצפונית. ארצות הברית הזהירה בעבר כי כל האופציות נמצאות על השולחן, במידה וקוריאה הצפונית תמשיך בפיתוח תוכנית הגרעין והטילים שלה. המשמעות של הוספת השמות לרשימה השחורה של האו"ם, היא הגבלת תנועה של מי ששמו הוכנס לרשימה זו, וכן הקפאה של בעלות על נכסים ברחבי העולם.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בקונגרס היהודי העולמי, ניו יורק, 25 באפריל 2017. רויטרס
"נמשיך לחפש אחר פיתרון דיפלומטי". היילי/רויטרס

"ישנו חלון הזדמנויות קריטי בו ניתן להסבי את נושא הגרעין החצי האי הקוריאני אל מסלולו הנכון בעזרת דיאלוג", אמר הלילה שגריר סין באו"ם ליו ג'יאי. "על כל הגורמים המודאגים מהמצב לפעול כדי להוריד את המתח ולבנות אמון הדדי", אמר.

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה לראשונה סנקציות על קוריאה הצפונית בשנת 2006. באותה שנה ערכה פיונגיאנג חמישה ניסויים גרעיניים ושני ניסויים בטילים ארוכי טווח. שר החוץ האמריקני רקס טילרסון הגיע בשבוע שעבר למועצת הביטחון כדי להציג את תוכנית הפעולה שהציעה ארצות הברית. "עלינו לפעול במהרה, לפני שקוריאה הצפונית תפעל", אמר טילרסון.

שעות ספורות לאחר הישיבה במועצת הביטחון ערכה קוריאה הצפונית שיגור טיל מדגם "סקאד" לטווח קצר. על פי הודעת צבא קוריאה הדרומית, השיגור נערך מאזור וונסאן שבמזרח המדינה והעצם ששוגר טס לכיוון מזרח, למרחק של 450 קילומטרים. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין הודיע על כינוס המועצה לביטחון לאומי בעקבות השיגור. בהמשך אמר דובר הצבא בתדרוך לעיתונאים כי שורת השיגורים בתקופה האחרונה נועדה להפעיל לחץ על הנשיא מון לשנות את מדיניותו כלפי פיונגיאנג. ימים אחדים לאחר מכן, הציעה ארצות הברית לסין כי מועצת הביטחון של האו"ם תגביר את הסנקציות על קוריאה הצפונית.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
קים ג'ונג און בניסוי טילים שנערך השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully