וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשפו את התנאים הקשים במפעל של איוונקה טראמפ בסין – והועלמו

פעיל למען זכויות עובדים נעצר במהלך חקירה בחברה שמייצרת את הנעליים הנושאות את שמה של בת הנשיא האמריקני. שניים נוספים קיבלו איומים מהמשטרה ומאז אבד עמם הקשר. "משפחת טראמפ להוטה כל כך לעשות עסקים בסין, ומתעלמת מזכויות אדם"

צילום: רויטרס

פעיל סיני למען זכויות עובדים נעצר ושניים נוספים נעדרים, לאחר שהיו מעורבים בחקירה נרחבת בנוגע למצב במפעלי הטקסטיל בסין – כולל זה שמייצר נעליים עבור המותג של איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית ויועצת מיוחדת בבית הלבן. לי צ'יאנג, מנכ"ל ארגון "China Labor Watch" הבהיר אתמול (רביעי) כי מדובר בפעילי הארגון, שעמלו על דוח מקיף שהיה אמור להתפרסם בחודש הבא.

הווא הייפנג נעצר במחוז ג'יאנגשי שבמזרח המדינה, בחשד לשימוש בציוד האזנה בניגוד לחוק. לי טען כי אין לחשד כל ביסוס שהוא, והבהיר כי גורלם של השניים האחרים, שבחנו את המצב במפעלו של הספק של טראמפ ובספקים לחברות מערביות נוספות, טרם התברר. "אנו קוראים לנשיא טראמפ, לאיוונקה טראמפ עצמה ולמותג שלה לדרוש את שחרור הפעילים שלנו ולהפעיל לחץ לשם כך", מסר מנכ"ל הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
במקום בית לחם: מלניה ואיוונקה טראמפ נותרו בי-ם וצייצו על מנצ'סטר
איוונקה ובעלה בטופ: הונם של אנשי הסגל של טראמפ נחשף
בני משפחת טראמפ ומנהיג צפון קוריאה: מאה המשפיעים של "טיים"

הווא הייפנג, פעיל זכויות עובדים סיני שנעצר, 2016. AP
"טראמפ חייב להתעמת עם סין לגבי מצב זכויות האדם". הווא/AP

יחד עם אחד מהחוקרים הנעדרים, לי ז'או, הווא עבד בחשאי במפעל לייצור נעליים בעיר דונגואן, במזרח גואנגדונג, שנמצא בבעלות חברת "הוואג'יאן", המספקת חלק מהנעליים למותג של טראמפ. החוקר השלישי, סו הנג, עבד במפעל נוסף בעיר גאנז'ו, במחוז ג'יאנגשי, והקשר עמו אבד ביום שבת האחרון, יומיים לפני היעדרותו של לי.

מנכ"ל הארגון ציין כי החוקרים ראו מוצרים של המותג של איוונקה טראמפ במפעלים, כמו גם מסמכי ייצור של החברה, ושל חברות אמריקניות נוספות, בהן "ניין ווסט", "איזי ספיריט" ו"מארק פישר". הוא הבהיר כי הם תיעדו הפרות חמורות של זכויות העובדים במפעלים, שהיו אמורים להיכלל בדוח הקרוב.

יתרה מכך, לי והווא נאסרו ממעבר מסין להונג קונג בחודשיים האחרונים, ולדברי המנכ"ל לי דבר שכזה מעולם לא קרה לפעיליו בעבר. הוא הוסיף כי הווא נעצר ותושאל בגבול, וסיפר ביום שבת האחרון כי המשטרה הסינית דרשה ממנו להפסיק את החקירה – צעד חסר תקדים נוסף, לדברי הארגון. זאת, ברקע לחץ הולך וגובר מצד המפלגה הקומוניסטית, לטענת "China Labor Watch", נגד מבקריה.

עוד באותו נושא

תכנית טריליון הדולר של סין שמעצבת מחדש את הכלכלה העולמית

לכתבה המלאה
איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר, הבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב. מרץ 2017. רויטרס
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר/רויטרס
פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
למשפחה יש עסקים בסין. טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בפלורידה/רויטרס

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" קרא לשחרור הפעילים. וויליאם ני, חוקר סין בארגון, טען כי הם "החוליה האחרונה בקמפיין האגרסיבי של הרשויות הסיניות נגד פעילי זכויות אדם, בתואנה להגנה עם 'הביטחון הלאומי'". ניקולא בקלאן, מנהל תחום מזרח אסיה ב"אמנסטי", ביקר את משפחת טראמפ, ה"להוטה כל כך לעשות עסקים בסין, ולא מתייחסת לזכויות אדם ולזכויות עובדים".

"המותג של איוונקה חייב להפסיק מיד את קשריו עם הספק, ועל ממשל טראמפ להתעמת עם סין לגבי מצב זכויות האדם במדינה", קרא דוברת הוועידה הדמוקרטית בארצות הברית אדריאן ווטסון. היא הבהירה כי טראמפ "חייבת להחליט אם היא יכולה להתעלם מהניסיון לכאורה להשתיק את החקירה בנוגע להפרות הזכויות האלה".

לאיוונקה טראמפ ולאביה היו קשרים עסקיים נרחבים בסין, ואחותו של ג'ארד קושנר, יועצו של הנשיא ובעלה של איוונקה, סיירה בחודש שעבר בסין במטרה לקדם השקעות בעסק הנדל"ן המשפחתי בניו ג'רזי. לא נמסרה כל תגובה מטעם איוונקה טראמפ או הנהלת המותג הנושא את שמה, ובבית הלבן סירבו להתייחס לנושא. דוברת משרד החוץ בסין, הווא צ'וניינג, טענה כי בייג'ינג "לא יודעת דבר" על הטענות.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully