וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת דרעי: "השר היה מעורב בקרן השקעות שניהל משה ליאון"

המשטרה חוקרת אירוע שבמהלכו תיווך דרעי בין משקיע אמריקני לבין הקרן, שאותה ניהל ליאון, ונבדקת אף אפשרות שבאמצעותה הועברו כספים שלא כדין. האירוע שנבדק התרחש לאחר שחרור דרעי מהכלא. בין הנחקרים: אנשי עסקים בכירים וראש מטה במשרד ממשלתי

צילום: יותם רונן, רוני כנפו. עריכת וידאו: שניר דבוש

הקשר לכאורה בין שר הפנים אריה דרעי למשה ליאון נחשף: המשטרה חוקרת את מעורבותו של דרעי בקרן השקעות, שאותה ניהל חבר מועצת עיריית ירושלים, רואה החשבון משה ליאון. השניים נחקרו הבוקר (שני) בנפרד בעניין במשרדי היחידה להב 433. דרעי נחקר היום החל מהשעה 10:00 בבוקר וטרם הסתיימה חקירתו, ואילו ליאון יצא ממשרדי היחידה לפני כשעה קלה ולא הוטלו עליו שום מגבלות.

כחלק מחקירת הקשר נבדק אירוע שבמהלכו תיווך דרעי בין משקיע אמריקני לבין הקרן ונבדקת אף אפשרות שבאמצעותה הועברו כספים שלא כדין. האירוע שנבדק התרחש לאחר שחרורו מהכלא של דרעי, בעת שהיה אדם פרטי. דרעי וליאון נחשבים למקורבים בשנים האחרונות וש"ס אף תמכה במועמדותו בבחירות לראשות עיריית ירושלים ב-2013.

מטעמו של ליאון נמסר מוקדם יותר כי "ליאון לא נשאל ואין לו שום קשר לנושאים השונים כפי שפורסמו היום באמצעי התקשורת. השאלות התמקדו בנושא נקודתי אחד בלבד בנוגע לתקופה שבה אריה דרעי היה איש עסקים פרטי".

עוד בוואלה! NEWS:
נאור נגד שקד: אי-מינוי מחליפתי פוגע במערכת המשפט ובציבור
מבצעים חשאיים ובירה עם בן גוריון: ס?פּ?ר מנהיגי ישראל הלך לעולמו
מעגל הנשים שהנהיגה האם שמתה לאחר הלידה: "מורשתה תימשך"

אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
נחשב למקורב לליאון. דרעי יוצא מביתו, הבוקר/מגד גוזני

מאוחר יותר כתב ליאון, שהכריז לפני שלושה חודשים על מועמדתו לראשות העיר ירושלים, לפעיליו כי "העוול שנעשה לי היום הוא גדול מאוד. הבוקר נקראתי לחקירה בעניינו של אריה דרעי. השבתי לשאלות החוקרים הקצרות בצורה מלאה. ביקשתי ששמי יפורסם דווקא בשל ניקיון כפיי. אני עוד לא יודע מי החליט לשרבב את שמי לתוך הפרשה הזאת".

ליאון, חבר מועצת עיריית ירושלים, חדר לתודעה הציבורית בספטמבר 2013. רואה החשבון מגבעתיים רץ לראשות עיריית ירושלים ומועמדותו נתפסה בעיני רבים כמהלך משותף של שניים מהפוליטיקאים הבכירים בישראל: דרעי ואביגדור ליברמן. הקמפיין לבחירות לא היה החוט המקשר היחיד בין השלושה.

ליאון שימש בעבר יועץ של איל ההון האוסטרי מרטין שלאף, ידיד קרוב של ליברמן ודרעי. אף שהאחרונים לא הצליחו להכתיר את ליאון כראש העיר, גורמים בעיריית ירושלים טוענים כי מאז הקשר ביניהם הלך והתהדק, כשברקע תכניותיו של ליאון לרוץ לראשות העיר פעם נוספת. "ליאון ודרעי הפכו לחברים טובים מאוד בשנים האחרונות", אמרו.

עוד באותו נושא

350 קלסרים ב-70 ארגזים: מסמכי העמותה של יפה דרעי במרכז החקירה

לכתבה המלאה
משה ליאון בכפר המכביה. ראובן קסטרו
הודיע כי ירוץ פעם נוספת לראשות עיריית ירושלים. ליאון/ראובן קסטרו

מלבד ליאון נחקרו בפרשה גם ראש מטה במשרד ממשלתי וכן שני אנשי עסקים אמידים, המקורבים לתנועת ש"ס ומופיעים לעתים באירועיה. לאחר מותו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של התנועה, ביקשו רבנים בש"ס מאחד משני אנשי העסקים לתרום למפלגה. לפי גורמים בש"ס איש העסקים העביר למפלגה תרומה בסך שלושה מיליון דולרים. איש העסקים הנוסף העביר גם הוא תרומות בסך מאות אלפי שקלים לעמותת "יהודה יעלה" של יפה דרעי.

גורם נוסף שנחקר היום בפרשה הוא אריאל משעל, שמונה בדצמבר האחרון למנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. משעל, עורך דין בהכשרתו, נחשב למקורבו של השר דרעי והוא אף המליץ עליו לתפקיד. הוא שימש לפני המינוי יועץ ברשות לפיתוח הגליל ועבד כיועץ אסטרטגי בקמפיין ש"ס בבחירות. משעל, בנו של העיתונאי ניסים משעל, עבד בעבר בתפקידי ניהול שונים בתקשורת בערוצים 2 ו-10. הוא היה ממייסדי ערוץ 10 ופיתח וערך תכניות אקטואליה כמו "היום שהיה", "פופוליטיקה" ומשדרי בחירות.

אריאל משעל. ניב אהרונסון
מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל. משעל/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully