וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין נפגש עם מקרון: "לא התערבנו בבחירות לצרפת"

29.5.2017 / 18:45

במסיבת עיתונאים של נשיא רוסיה ונשיא צרפת בתום פגישתם בארמון ורסאי, תקף מקרון כלי תקשורת רוסיים המקורבים לקרמלין וטען כי הפיצו "פייק ניוז" במהלך הבחירות. נשיא צרפת גם הזהיר כי לתקיפה כימית נוספת בסוריה "יהיו השלכות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש היום (שני) לראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ברקע המתיחות בין שתי המדינות. השניים נועדו בארמון ורסאי, שמחוץ לפריז, שבו מתקיימת תערוכה על תקופתו של הצאר פטר הגדול. בתום הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים, ובמהלכה התייחסו השניים למעורבות האפשרית של רוסיה בבחירות לנשיאות צרפת.

מקרון תקף בחריפות את RT וספוטניק, שתי רשתות תקשורת רוסיות המקורבות לקרמלין, וטען כי הן פעלו כמכשירי תעמולה במהלך הבחירות לנשיאות צרפת. הוא האשים אותן בהפצת "פייק ניוז" (חדשות מזויפות). הוא אמר כי בשל סיבה זו הוא אסר על עיתונאיהן להיכנס למטה הקמפיין שלו במהלך הבחירות.

פוטין מצדו הכחיש את הטענות שלפיהן מוסקבה התערב בבחירות בצרפת, ואמר הקרמלין לא ניסה להשפיע על הקולות במדינה. בהמשך הוא הגן על פגישתו עם יריבתו של מקרון, מארין לה פן, לפני הבחירות. פוטין תיאר אותה כפוליטיקאית שרצתה לפתח קשרים ידידותיים עם רוסיה, ואמר כי הפגישה ביניהם לא הייתה ניסיון להשפיע על המרוץ. "אם היא ביקשה להיפגש עמי מדוע שאסרב?", אמר פוטין.

לקריאה נוספת:
מקרון על לפיתת היד של טראמפ: "רק ככה מקבלים כבוד"
מנהיגי מדינות G7 הסכימו להיאבק יחד בטרור, לא בשינויי האקלים
העימות הכושל וההדלפה המרושלת: הסיבות למפלת לה פן בבחירות

נשיא צרפת מקרון ונשיא רוסיה פוטין בארמון ורסאיי, 29 במאי 2017. רויטרס
פגישה מתוחה. מקרון ופוטין, היום/רויטרס

במסיבת העיתונאים התייחסו השניים גם לסוגיות גלובליות. מקרון אמר כי לתקיפה כימית נוספת בסוריה "יהיו השלכות". לדבריו, בפגישה השניים ליבו נושאים שהיו במחלוקת ביניהם, "באופן גלוי וכן". הוא הוסיף כי ברצונו לחזק את הקשרים עם רוסיה.

מקרון, שהושבע לתפקיד נשיא צרפת לפני כשבועיים, אמר כי דו-שיח עם רוסיה הוא חיוני בשביל לפתור את המשברים ברחבי העולם. ואולם, היחסים בין שתי חברות הקבע במועצת הביטחון של האו"ם נפגעו בשל חוסר אמון הדדי, ופריז ומוסקבה תומכות בצדדים יריבים בסוריה ונתונות במחלוקת סביב המלחמה באוקראינה.

תחת הנשיא הקודם פרנסואה הולנד, ביטל פוטין באוקטובר את ביקורו המתוכנן בפריז, אחרי שהולנד הבהיר כי הוא ייפגש עמו רק כדי לדון במלחמה בסוריה. לאחר מכן, במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות, בצוותו של מקרון האשימו את מוסקבה בניסיון לעזור ליריבתו מארין לה פן דרך פריצות למחשבי הקמפיין.

יומיים לפני הבחירות, הודלפו אלפי מיילים של צוות הקמפיין של מקרון. מומחי אבטחה אמרו אז כי זה דומה לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, שיוחסה למוסקבה בטענה כי כך היא ניסתה לעזור למועמד הרפובליקני דאז דונלד טראמפ נגד הילרי קלינטון. מוסקבה מכחישה כי היא מתערבת במערכות בחירות ובענייניהן של מדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully