וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות מצריים תקפו בלוב; א-סיסי: "נכה בטרור בכל מקום"

נשיא מצרים נשא דברים בעקבות הפיגוע שגבה את חייהם של 28 נוצרים קופטים. במקביל, כוחות צבא מצרים תקפו יעדי מיליציות בעיר דרנה שבמזרח לוב. טראמפ: "התרת דם נוצרים חייבת להיפסק"

צילום: רויטרס

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נשא הלילה (שבת) דברים בעקבות הפיגוע הקטלני שאירע אתמול במחוז א-מיניא. הוא הזהיר כי "מצרים לא תהסס לפגוע בטרור במדינה או מחוצה לה". א-סיסי הצהיר כי הכוחות המצריים תקפו יעדים של מיליציות אסלאמיסטיות אחרי הפיגוע. א-סיסי הוסיף כי למרות שדאעש טרם קיבל אחריות על הפיגוע, עקבותיו ניכרות בבירור במאפייני המתקפה, והוא מנסה ליצור קרע בין מוסלמים לנוצרים במצרים.

במקביל, דווח ב"אל-ערביה" מפי מקורות כי צבא מצרים תקף בעיר דרנה שבמזרח לוב. עיר הנמל נשלטה בעבר בידי שלוחת דאעש במדינה. לפי הדיווח, המטרות שהותקפו שייכות למועצת השורא של מוג'האדי דרנה, ארגון מתחרה בדאעש, אך דומה לו באידיאולוגיה. לפי הדיווח, היו נפגעים בקרב חמושים בתקיפה.

מכוחות צבא לוב הפועלים במזרח המדינה נמסר כי השתתפו בתקיפות האוויריות של צבא מצרים, שיעדיהן היו מוקדי אל-קאעדה שונים במדינה. עוד נמסר מהכוחות, שאינם מכירים בסמכות ממשלת ההסכמה הלאומית שבמערב המדינה, כי מתוכננת מתקפה קרקעית נגד מטרות נוספות. תושב האזור מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שמע פיצוצים חזקים שהגיעו מאזורים שבהם פועלים כוחות אסלאמיים מארגון "מג'לס אל שורא" בקרבת העיר דרנה. בסרטון שפורסם ברשת אמר דובר הארגון כי התקיפות המצריות לא פגעו בבסיסי הארגון אלא באזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
תבוסה ליחימוביץ': ניסנקורן ניצח בבחירות להסתדרות בפער של 25%
מנהיגי מדינות G7 הסכימו להיאבק יחד בטרור, לא בשינויי האקלים
שתי נערות נפצעו קשה מרכב שהתהפך ליד הסינמה סיטי בראשון לציון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר בלוב, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה אמש את הפיגוע במצרים. "הטבח חסר הרחמים בנוצרים במצרים קורע את ליבנו, על כל מי שערך החיים נמצא לנגד עייניו להילחם ברוע מסוג זה. התרת דם נוצרים חייבת להיפסק", אמר טראמפ.

מוקדם יותר אתמול נמסרה הודעת גינוי גם ממשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הקשה במצרים ומוסרת את תנחומי העם בישראל לנשיא א-סיסי ולעם המצרי. אין כל הבדל בין הטרור הפוגע במצרים לבין הטרור הפוגע במדינות אחרות. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו יחד נגדו", נאמר.

מוקדם יותר היום נהרגו לפחות 28 בני אדם ו-27 נוספים נפצעו מירי על שני אוטובוסים שהסיעו מאמינים נוצרים קופטים מדרום לקהיר. מתקפת הירי, באזור העיר אל-עידווה שבמחוז אל-מיניא, אירעה ערב תחילת חודש הרמדאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עקבות דאעש ניכרות במאפייני התקיפה. א-סיסי בנאום טלוויזיוני, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת ראש המרכז הקופטי לתרבות, הבישוף אירמיא, מניין ההרוגים עומד על 35. הוא הוסיף כי על אחד מהאוטובוסים, שהיו בדרכם למנזר הקדוש שמואל, היו ילדים רבים. גורמים ביטחוניים במצרים מסרו לרשת "אל-ערביה" כי החמושים, שזהותם טרם התבררה, השתמשו בנשק אוטומטי במתקפה.

אחת מניצולי הפיגוע תיארה את המתקפה שהתרחשה מדרום לקהיר. "ארבע מכוניות עצרו את האוטובוס וירדו מהן כמה רעולי פנים. על החולצות שלהם היו כיתובים של דאעש", סיפרה האישה ל"לייט דארק נט", אתר עצמאי נוצרי הפועל במצרים, על רגע השתלטות החמושים על האוטובוס. "הם ריססו אותנו מבחוץ ואחר כך עלו לאוטובוס. הם ירו באנשים בראש ובצוואר תוך כדי שהם צועקים ומצווים עליהם להגיד את השהאדה (הכרזת האמונה באסלאם)".

(עדכון ראשון: 22:34)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
28 מנוסעי האוטובוס נרצחו. זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully