וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי מפקד טייסת בחיל האוויר בוטל לאחר שכשל בסיווג הביטחוני

26.5.2017 / 9:50

שני מינויים בחיל נפסלו לאחרונה, ערב כניסת הקצינים לתפקידם: סא"ל שנבחר לפקד על טייסת לא צלח את הבדיקה הביטחונית אך יוכל להתמודד על תפקידים נוספים בעתיד, רס"ן שיועד לתפקיד מנהלה נתפס על שימוש בסמים ולא יקודם

מטוסי קרב מושבתים, נתב"ג. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
המינוי קורקע. מטוסי חיל האוויר/ראובן קסטרו

שני מינויים של קצינים בכירים בחיל האוויר בוטלו לאחרונה, לאחר שהמועמדים לקידום לא צלחו את הליכי בדיקות הרקע שנערכו להם. השניים הם סגן-אלוף שהיה אמור לפקד על טייסת, ורב-סרן שהיה מועמד לקידום אף נתפס על שימוש בסמים.

מפקד הטייסת המיועד כשל בבדיקה הביטחונית. גורמים בצה"ל אמרו הבוקר (שישי) כי ההליך טרם הסתיים, ובסופו יוחלט על המשך דרכו בצבא. הקצין השני לא יוכל להתמודד על תפקיד בכיר בחיל.

מדובר צה"ל נמסר: "בצה"ל מתבצעים דרך קבע תהליכים בטחוניים משמעותיים לקצינים המיועדים לתפקידים ייעודים וכן לכל קצין מדרגת סא"ל ומעלה. ‏‎במסגרת תהליכים אלו מבוצעות מידי שנה אלפי בדיקות בטחוניות. מרביתן כוללות בדיקת פוליגרף.

"‏‎כחלק מהבדיקות שנעשו בחיל האוויר עלה מקרה שבו בשל אי השלמת ההליך לסיווג ביטחוני, בוטל מינויו של קצין בדרגת סגן אלוף למפקד טייסת. לכשיסתיים התהליך ויתקבלו תוצאותיו יעלה הקצין להתמודדות על תפקידים רלוונטיים. במקרה נוסף הודה קצין בדרגת רב-סרן בחיל האוויר כי השתמש בסמים ולכן הוחלט לבטל את מינויו לתפקיד אליו יועד. הקצין קורקע ולא יקודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully