וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום שני הקרוב: כל מונית תוכל לאסוף נוסעים מנתב"ג

25.5.2017 / 9:31

עם סיום המכרז של מוניות הדר בנמל התעופה בן גוריון תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל להעניק שירותים לנוסעים עד להודעה חדשה. רשות שדות התעופה תעמיד גם לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם בשעות העומס ומחסור במוניות

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

החל מיום שני תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנמל התעופה בן גוריון לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רשות התעופה עד להודעה חדשה – כך הודיע הבוקר (חמישי) דובר רשות שדות התעופה בתום ישיבה דחופה שהתקיימה בין מנכ"ל רש"ת יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי וסמנכ"ל למסחר יורם שפירא.

גנות הורה למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל), לסיים את ההכנות לקליטת המוניות עד יום ראשון, ולהיות ערוכים להפעלה של מערך המוניות עם סיום חוזה של מוניות הדר-לוד בנתב"ג ביום שני.

מרשות שדות התעופה נמסר עוד כי שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות האפליקציות הרשומות בישראל ולאחר רישום על פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג. בנוסף לכך, תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך אוטובוסים חינם בשעות העומס ומחסור במוניות.

לקריאה נוספת:
מוניות הדר ו-Gett זכו במכרז המוניות מנתב"ג
מאות נהגי מונית יפגינו נגד הוזלת מחירי הנסיעה: "מזלזלים בנו"

מחאת נהגי המוניות בירושלים בעקבות החלטת שר האוצר משה כחלון להפחית את תעריפי הנסיעה ב-12%, 14 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מוניות gett בירושלים/נועם מושקוביץ

אחרי 30 שנה יצא למכרז שירות המוניות בנמל התעופה בן גוריון. המכרז כלל תחרות על המחיר הנמוך ביותר לצרכן. במסגרת מכרז המוניות כללה רשות שדות התעופה תחרות במכרז על פרמטר אחד בלבד, והוא שיעור ההנחה מתעריף דמי הנסיעה מנתב"ג, הן על התעריף הקבוע בצו, והן על פי נסיעה לפי מונה, כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז - 2016.

חברת מוניות "הדר" וחברת "gett" הגישו הצעה משותפת למכרז על הפחתה של 31% מהמחיר המקסימלי במחירון משרד התחבורה – וזכו. אלא שבין שתי החברות התגלעו בשבוע האחרון חילוקי דעות, וחברת המוניות "הדר" ביקשה דחייה של חודש בחתימת החוזה, שיפקע ביום שני הקרוב. כעת, ייפתח המכרז מחדש וככל הנראה יבטיח הוזלת מחירים.

אתמול פורסם בעיתון "דה מרקר" כי יו"ר איגוד המוניות הארצי, יהודה בר?אור, ושלושה חברים נוספים באיגוד, נחקרו ברשות ההגבלים העסקיים. הארבעה חשודים שניצלו את מעמדם כדי לסכל את המכרז לאחר שהתברר כי תוצאתו תביא להורדה משמעותית של תעריפי הנסיעה מנתב"ג לרחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully