וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' דורשת צו בהול לעצירת ספירת הקולות; ניסנקורן: "פתטית"

24.5.2017 / 22:06

מספירת רוב קלפיות המגורים עולה כי היו"ר המכהן מוביל על יריבתו. אך קלפיות מקומות העבודה שייספרו היום צפויות להכריע את הכף. במטה יחימוביץ' פונים לבית המשפט בבקשה לצו מניעה בהול לעצור את ספירת הקולות: "זו אחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מערכת משומנת של מעשי תרמית". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצביע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטה המועמדת לראשות ההסתדרות ח"כ שלי יחימוביץ' הגיש היום (רביעי) עתירה לבית המשפט למתן צווי מניעה בהולים לעצירת הליך ספירת הקולות בהסתדרות. עו"ד איתן לירז, המייצג את הסיעה ואת יחימוביץ', מסר כי "העתירה הוגשה לנוכח הימצאותן של מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי סדרים בהיקפים המקימים חשש כבד שהתוצאות אינן תוצאות אמת. במקביל נאסף כעת החומר הנדרש לעתירה לפסלות הליך הבחירות בכללותו. על פניו נראה כי מדובר באחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה".

ספירת הקולות העדכנית לשעה 21:45 בבוקר הצביעה על כך שיו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן זכה ב-59.01% מהקולות בקלפיות המגורים בבחירות לראשות הארגון, שנסגרו אמש לעומת 40.99% למועמדת שלי יחימוביץ'. הנתונים מתייחסים ל-648 קלפיות מגורים מתוך 792 שנספרו עד כה, והלילה והבוקר נמשכה ספירת הקולות. במהלך היום נספרות קלפיות מקומות העבודה, שבהן ניסנקורן מאמין כי יזכה לרוב מכריע. נכון לשעה 9:00 ניסנקורן ניצח את יחימוביץ' בירושלים בפער של 13%, לעומת זאת, בתל אביב היא ניצחה בפער של כמאה קולות. אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 45.66%, גבוה לעומת השנים הקודמות. הקלפיות נסגרו אמש בשעה 22:00, והצפי לפרסום תוצאות ההצבעה הוא יום חמישי.

במטה הח"כית עתירה כבר בבוקר עם היוודע התוצאות המקדימות לפסילת כמות גדולה ביותר של קלפיות, וייתכן אף של כל הבחירות עצמן, ליו"ר ועדת הבחירות, עו"ד טל קרת. "חברת החקירות וייצמן יער הזרימה מאות עדויות מתועדות בתמונות ובווידאו המציגות זיופים שיטתיים וממוסדים", נטען. מעסיק בכיר במשק אמר בשיחה עם וואלה על העתירה של יחימוביץ' כי "אין לה מה להפסיד". לדבריו "מצדה היא תיקח אתה את ההסתדרות לתהום הנשייה של הקריירה הפוליטית שלה. היא גורמת לאיבוד האמון במוסד ההסתדרות והמעסיקים יושבים ומחככים ידיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ שלי יחימוביץ' מצביעה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטה יחימוביץ' ציינו כי "כל הקלפיות ממרכז השפלה זרמו למרכז ספירה, שהתברר כי חציו נשכר בידי מטה ניסנקורן ורק פיסת בד מפרידה ביניהם. נציגי יחימוביץ' סולקו בכוח מהמקום, וכאשר הוזמנה המשטרה הוצג לפניה מסמך שכירות של מטה ניסנקורן ונטען כי המתחם הוא שטח פרטי שהמשטרה אינה יכולה לפעול בו, וכך 'טופלו' ו'שופצו עשרות רבות של קלפיות באין מפריע'.

כמו כן, סיפרו אנשי יחימוביץ' על "כמות עצומה של קלפיות שנפתחה לאחר שהספירה הסתיימה, ונציגיו של ניסנקורן שינו את תוצאותיה, לעיני המצלמות המתעדות, ובמקומות רבים הייתה הקלפי חשופה לחלוטין לעין כל כשעיני המנגנון עוקבות אחרי המצביעים. מעטפות סגורות ובהן התוצאה המוכנה ניתנו למצביעים תוך איומים כי אל להם לבחור את הפתקים ועוד שלל דוגמאות מסמרות שיער". בשעה 1:00 בלילה אמרו במטה של יחימוביץ' כי "הפער קטן ומספר הקלפיות שנספרו מצומצם, ואנו עוקבים אחר התוצאות בדריכות ובאופטימיות זהירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגה מוקדמת בירכא ליו"ר ניסנקורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסיעת "עוגנים" של ניסנקורן נמסר כי "עולה שהקשר של יחימוביץ עם המציאות אבד. מקווים שתעבור מהר משלב ההדחקה לשלב ההפנמה. 244 אלף חברי הסתדרות אמרו את דברם. שום עתירה, הודעה, בכי, השמצה או ספין לא יבטלו העובדה שיחימוביץ הובסה בקלפי על ידי קרוב ל-250 אלף עובדים שלא רצו בה. אחרי קמפיין מלוכלך שהשמיץ עובדים, ועדים ואת מי לא - היא ממשיכה בצורה פאתטית".

האווירה המתוחה שררה בין שני מטות המתמודדים כבר מאתמול, שהחליפו לאורך היום האשמות הדדיות על שיבושים בפעילת הקלפיות, על זיופים ועל אלימות.

כ-244,050 מצביעים הגיעו אתמול לקלפיות – עלייה של כ-5.5% מהנתון המקביל בבחירות ב-2012, אז עמד הנתון הסופי על כ-40%. ספירת הקולות בקלפיות המגורים החלה הערב, בעוד שספירת הקלפיות במקומות העבודה תחל רק מחר.

היו"ר ניסנקורן סימן את מקומות המגורים כמפתח לניצחונו, לצד מקומות העבודה שנחשבים בטוחים עבורו, ומעריך כי אם יזכה בהם ימשיך לקדנציה נוספת בתפקידו. מנגד, יחימוביץ' מקווה ל"רעידת אדמה", ושהעובדים יצביעו "לפי צו מצפונים". מספירת הקולות העדכנית ל-1:00, עולה כי ניסנקורן זכה ברוב הקולות במגזר הערבי, בייחוד ביישובים עין מאהל, עילוט, דלית אל כרמל, ירכא, כפר כנא, סחנין ודיר אלאסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחימוביץ' עם תומכים, אתמול אחר הצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תומכי ניסנקורן כבר חוגגים ניצחון: "הבאנו אנשים על אופנועים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בסיעת הליכוד הסבירו את ההובלה המסתמנת של ניסנקורן בעבודה אינטנסיבית של פעיליה ברחבי הארץ כדי להביא מצביעים לקלפיות. "הבאנו אנשים על אופנועים כדי שיבחרו", אמר בהומור אחד הגורמים.

במטה ניסנקורן התלוננו בפני ועדת הבחירות על שורה של "פרובוקציות אלימות" מצד אנשי יחימוביץ' ושותפה ח"כ איתן כבל, שלדבריהם ניסו לפגוע בבחירות בעיקר באזור הדרום. הם צירפו תצהיר של עובדים מבית החולים סורוקה בבאר שבע, שטענו כי לא התאפשר להם להצביע. אנשיה של יחימוביץ' טענו לאי-סדרים בקלפיות שנפרצו לטענתם, והציגו תמונות שבהן נראו קלפיות עם מנעול פרוץ. הם הוסיפו כי חברי ועד מטעם ניסנקורן מנצלים יציאת נציג הבית החברתי לשירותים כדי לגנוב מעטפות הצבעה מלאות, ולנסות לפסול קלפיות במקומות האוהדים את יחימוביץ באופן מובהק.

שני המועמדים הצביעו בשעות הבוקר. ניסנקורן הצביע בבית הדואר בתל אביב, הנחשב מעוז תמיכה עבורו, מאז החתימה על הסכם הרפורמה שמנע את הפרטת הדואר; יחימוביץ' הצביעה בבית ההסתדרות, כסמל למה שהיא כינתה "הפיכת בית ההסתדרות לבית העובדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקלפי הפרוצה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסנקורן אמר אתמול אחר הצהריים במסיבת עיתונאים כי הוא מאמין שיוכל להכריז על נצחונו עוד הלילה. "אחוז ההצבעה גבוה מאוד, מכיוון שאנשים מרגישים מחויבות להסתדרות. אני רואה ציבורים שלמים שמצביעים במקומות שאחוזי ההצבעה היו בהם נמוכים בעבר".

יחימוביץ סיירה ברשות שדות התעופה, הנחשבת מעוז התמיכה הגדול ביותר שלה בעקבות החלטתו של יו"ר הוועד פנחס עידן להצביע עבורה, בטענה ש"ההסתדרות הפכה לגוף בלתי מקצועי" תחת ניסנקורן. מאות עובדים קיבלו את פניה בתשואות, וקראו "או אה מי זו באה, יו"ר ההסתדרות הבאה". היא הודתה לעובדים, ואמרה כי "בכל הארץ מתחילים להרגיש את המהפכה".

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully