וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאסד: ארה"ב תקפה שיירה של כוחות המשטר באזור הגבול עם ירדן

19.5.2017 / 0:48

הקואליציה מסרה כי התקיפה החריגה אירעה באזור שבו מוצבים כוחות אמריקניים לאחר ניסיונות כושלים של רוסיה לעצור את הכוחות, שמתקדמים לעבר אחד האזורים הבטוחים שהקימה. המורדים הנתמכים בידי וושינגטון: מיליציה פרו-איראנית הייתה חלק מהשיירה

עריכה: ורד לידני

צבא ארצות הברית תקף מהאוויר כוחות של המשטר הסורי אחרי שאיימו על מורדים הנתמכים בידי וושינגטון בדרום סוריה - כך מסרה אמש (חמישי) הקואליציה האמריקנית. היא הוסיפה כי התקיפה אירעה באזור העיירה א-תנף, לא הרחק ממשלוש הגבולות עם ירדן ועיראק, אחרי שכלי טיס אמריקני ירה יריות אזהרה לעבר הלוחמים. בעיירה נמצא בסיס שבו מוצבים כוחות אמריקניים מיוחדים המאמנים פלגים בצבא סוריה החופשי הנאבקים בדאעש. לפי הקואליציה, ניסיונותיה של רוסיה לעצור את התקדמות כוחות המשטר על כביש דמשק-בגדאד לא צלחו.

גורם בשורות המורדים כי בתקיפה הושמדה שיירה של צבא סוריה ושל מיליציה הנתמכת בידי איראן. לפי ההערכות, המשטר מנסה להשתלט מחדש על הכביש, ששימש בעבר נתיב אספקת נשק איראני לסוריה.

מוזהם א-סלום, מארגון מג'וויר א-ת'וורה הנתמך בידי הפנטגון, אמר כי התקיפה אירעה אחרי קרבות בין כוחות המשטר המתקדמים באזור, כ-27 ק"מ מהבסיס. לדבריו, "הודענו לקואליציה שאנחנו מותקפים על ידי צבא סוריה והאיראנים, והקואליציה השמידה את השיירה המתקדמת". מפקד בשורות הכוחות התומכים באסד אמר מנגד כי הושמד טנק אחד בלבד בתקיפה. "לא הייתה מטרה לגרום לנפגעים, אלא רק לעצור את ההתקדמות", אמר.

עוד על המתיחות באזור
ברקע המתיחות: ירדן הפילה מל"ט בסמוך לגבול סוריה
מסר לדאעש: עבדאללה מלך ירדן השתתף בתרגיל של הצבא. צפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתיחות בגבול. התרגיל "אריה נחוש" בירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעות ספורות לאחר מכן אמר שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס כי למרות התקיפה, ארצות הברית לא מתכוונת להעמיק את מעורבותה במלחמת האזרחים בסוריה. "אנחנו לא מרחיבים את תפקידנו בסוריה, אבל נגן על החיילים שלנו", אמר מאטיס. "זהו אלמנט מרכזי של הקואליציה, שלא מורכבת רק מחיילים אמריקנים, ונגן על עצמנו אם מישהו ינקוט נגדנו צעדים אגרסיביים".

התקיפה החריגה אירעה כחודש וחצי לאחר הפצצת בסיס חיל האוויר הסורי בחומס, אחרי המתקפה הכימית באידליב, וברקע מתיחות גוברת בגבול סוריה-ירדן. בדמשק חוששים כי עמאן מתכננת פלישה לדרום סוריה, שם פועלים לוחמי ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית" (דאעש). השבוע החל בירדן התרגיל השנתי של צבאות ארצות הברית וירדן, בהשתתפות אלפי חיילים.

בשבוע שעבר הפיל חיל האוויר של ירדן מל"ט בצפון הממלכה, בסמוך לגבול עם סוריה. מטוסי קרב מדגם F-16 הוזנקו לעבר כלי הטיס, והתקרב למרחב האווירי של הממלכה שלוקחת חלק בקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית הנלחמת נגד דאעש. הארגון ביצע בשנים האחרונות כמה פיגועים בשטחה של ירדן, כמו גם בסמוך לגבול.

(עדכון ראשון: 20:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully