וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות מחודשת של נגיף אבולה בקונגו: לפחות אדם אחד מת

13.5.2017 / 12:50

משרד הבריאות במדינה המרכז-אפריקנית אישר כי אדם אחד מת לאחר שנדבק במחלה, שגרמה למותם של אלפים ב-2013 ו-2014. תשעה מקרים של המחלה המסוכנת אובחנו מאז התפרצה מחדש בצפון המדינה ב-22 באפריל

קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013. AP
כל המקרים אובחנו בכפר אחד. קבורת חולי אבולה בליבריה, 2015/AP

יותר משנה אחרי שארגון הבריאות העולמי של האו"ם הכריז כי התפרצות מגיפת האבולה אינה מהווה עוד סכנה עולמית, אישר היום (שבת) משרד הבריאות ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו כי אדם מת כתוצאה מהתפרצותה המחלה בצפון המדינה. תשעה מקרים של המחלה אובחנו במחוז בה-אוולה מאז ההתפרצות המחודשת ב-22 באפריל. שלושה מהחולים מתו, אך רק במקרה אחד אושר כי הסיבה היא אבולה.

המדינה הענייה שבמרכז אפריקה ידעה כמה התפרצויות אבולה בשנים האחרונות, הבולטת שבהן בשנת 2014, במהלכה אובחנו כמה עשרות חולים. ההתפרצות לא הייתה קשורה למגיפה שתקפה את גינאה, ליבריה וסיירה ליאון באותה התקופה וגרמה למותם של אלפי בני אדם. עד כה, כל המקרים שאותרו בהתפרצות הנוכחית היו בכפר אחד הסמוך לגבול עם הרפובליקה המרכז אפריקנית.

עוד בנושא:
התפרצות האבולה במערב אפריקה אינה מהווה עוד סכנה עולמית
אחרי שהוכרזה נקייה מאבולה: חשד לשני מקרי מוות מהנגיף בגינאה
לראשונה: נמצא חיסון לאבולה שהצליח למנוע הדבקה לחלוטין

אבולה. GettyImages
עובד ארגון הבריאות העולמי עם ילדה חולת אבולה, 2014/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר אלרמנגר יוקוידה, נציג ארגון הבריאות העולמי של האו"ם ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אמר כי צוותי מומחים צפויים להגיע למחוז שבו אותרו המקרים במהלך סוף השבוע. "הגישה לאזור קשה, אבל אנחנו עובדים על איתור קשרים קריטיים שיאפשרו לנו לעצור את המגיפה ואת העקבות שהשאירה", הסביר.

נגיף האבולה תוקף לעתים בני אדם ומגיע אליהם מבעלי חיים כמו קופים ועטלפים. ללא צעדי מנע, הוא מתפשט במהירות וגורם למוות ביותר מ-90 מהמקרים. לא קיים טיפול ספציפי למחלה, אך ההתפרצות הנוכחית תוכל לשמש לבדיקת חיסון שפותח לאחרונה. לפי חברת GAVI, שפיתחה את החיסון, ישנן 300 אלף מנות זמינות ממנו.

המגיפה החלה להתפרץ בסוף שנת 2013 ביערות גינאה. היא גרמה לפחד בכל העולם החל מאמצע שנת 2014, ולביקורת חריפה על ארגון הבריאות העולמי – כשממשלות וארגוני סיוע מיהרו לפעול לריסונה. למרות זאת, יותר מ-11 אלף איש מתו כתוצאה מהמגיפה. לפי הודעת הארגון מחודש מרץ, אז הודיעה כי המגיפה אינה מהווה יותר מצב חירום, "שרשראות ההדבקה" המקוריות נקטעו, אך קבוצות חדשות ממשיכות להיווצר בשל חזרה של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully