וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, מוותר על סמכויותיו

4.5.2017 / 12:13

בהודעה של ארמון בקינגהאם שהתכנס לדיון מיוחד נמסר כי פיליפ בן ה-95 יפרוש מהחיים הציבוריים החל מהסתיו הקרוב. אליזבת בת ה-91 תמשיך לתפקד כרגיל, ונמסר כי יש לה "תמיכה מלאה" בהחלטת בעלה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הנסיך פיליפ, בעלה של אליזבת מלכת בריטניה בן ה-95, מוותר על סמכויותיו ויפסיק להשתתף באירועים ציבוריים החל מהסתיו הקרוב - כך הודיע היום (חמישי) ארמון בקינגהאם. המלכה, בת ה-91, תמשיך בתפקידיה כרגיל. ההודעה נמסרה בתום כינוס מיוחד של בכירי הארמון, וברקע שמועות שתיתכן הכרזה על מצבם הבריאותי של השניים.

"הוד מעלתו, הדוכס מאדינבורו, החליט שהוא לא ישתתף יותר באירועים ציבוריים מהסתיו הקרוב. בהחלטתו, לדוכס יש תמיכה מלאה מהמלכה", נמסר בהודעת הארמון. "הנסיך פיליפ יגיע עד אוגוסט לאירועים שנקבעו מראש, ויפסיק לקבל הזמנות חדשות. עם זאת, הוא עשוי להחליט להופיע באירועים ציבוריים מעת לעת".

הזוג המלכותי צמצם את הופעותיו הציבוריות בשנים האחרונים, אולם עדיין השתתף בכמה מאות בשנה. ב-2016 פיליפ, שיציין 96 ביוני, השתתף ב-110 אירועים. רק אתמול הוא חנך יציע חדש במגרש קריקט במרכז לונדון. פיליפ פורס החסות, הנשיא או חבר ב-780 ארגונים וימשיך להיות קשור אליהם - אך לא ימלא תפקיד פעיל בהם.

לקריאה נוספת בנושא
כבר חגגתם במסיבת תה? המלכה אליזבת השנייה בת 91
בצל בריאותה הרופפת, אליזבת שוברת שיא נוסף וחוגגת 65 שנה על הכס

המלכה אליזבת והנסיך פיליפ מאכילים פיל בפתיחת אגף פילים חדש בגן החיות בדנסטבל בריטניה, 12 באפריל 2017. רויטרס
המלכה אליזבת והנסיך פיליפ, אפריל/רויטרס
המלכה אליזבת והנסיך פיליפ בארמון בקינגהאם במהלך מצעד בלונדון, יולי 2014. AP
בקרוב יציינו את חתונת הכסף שלהם. פיליפ ואליזבת, 2014/AP

המלכה חזרה לאחרונה ללונדון אחרי חופשה ארוכה לרגל חג הפסחא בארמון ווינדזור. הם העבירו את רוב סמכויותיהם בשנים האחרונם לבנם צ'ארלס ולנכדיהם הנסיכים וויליאם והארי.

ראש הממשלה תרזה מיי הוקירה את שירותיו של הנסיך פיליפ בבריטניה ומעבר לה. "בשמה של המדינה כולה, אני רוצה להודות ולאחל כל טוב להוד מעלתו, הדוכס מאדינבורו, אחרי הכרזתו כי הוא פורש מהחיים הציבוריים בסתיו", מסרה מיי בהודעה. אתמול היא פגשה את המלכה במסגרת ההליך הרשמי לפיזור הפרלמנט, לקראת הבחירות בחודש הבא.

אליזבת עלתה לכס המלכות ב-1952 והיא עדיין זוכה לפופולריות רבה. היא ופיליפ יציינו את 70 שנות נישואין בנובמבר הקרוב. המלכה החמיצה את טקסי חג המולד המסורתיים בכנסייה בשנה שעברה בפעם הראשונה זה עשרות שנים כתוצאה משפעת קשה. ב-2013 היא אושפזה בעקבות מחלה במעי, לראשונה זה עשור.

(עדכון ראשון: 8:23)

המלכה אליזבת והנסיך פיליפ בטקס לציון סיום הקרבות בעיראק, לונדון, 4 במאי 2017. AP
פיליפ ואליזבת באירוע לציון סוף הקרבות בעיראק, 2009/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully