וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החלטת אונסק"ו: ישראל תקצץ מיליון דולר נוספים מתקציב האו"ם

3.5.2017 / 14:03

נתניהו הורה למשרד החוץ לצמצם עוד יותר את התקציב לארגון, בקיצוץ השלישי מתחילת השנה. מהסכום המקורי 11 מיליון דולר - נותר רק כרבע. גם שגריר שבדיה זומן לשיחת נזיפה. נתניהו: "להתנכלות השיטתית יש מחיר"

צילום: לע"מ עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (רביעי) למנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לקצץ מיליון דולר מהתקציב השנתי שישראל מעבירה למוסדות האו"ם. זאת בתגובה על החלטת הוועד המנהל של אונסק"ו בעניין ירושלים. זהו הקיצוץ השלישי שהממשלה מבצעת בתקציב השנתי שהיא מעבירה לאו"ם מתחילת השנה. בתגובה נוספת להחלטה של אונסק"ו שבין היתר ביקרה את מדיניות ישראל בירושלים זומן שגריר שבדיה לשיחת נזיפה. שבדיה הייתה המדינה האירופית היחידה שתמכה בהחלטה.

נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "ארגון אונסק"ו שוב קיבל אתמול החלטה הזויה באשר למעמדה של ישראל בירושלים – בירתו של העם היהודי זה 3,000 שנה. אני מעריך מאוד את האחדות לרוחב כמעט כל המפלגות בדחיית ההחלטה האבסורדית הזאת. אני מבקש לומר גם שלהתנכלות השיטתית הזאת יש מחיר. ישראל לא תשב מנגד בזמן שהארגון קורא לשלול את ריבונותנו בירושלים".

סך כל התקציב הוא קצת יותר מ-11 מיליון דולר, אך בינואר - אחרי החלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות - הודיעה ישראל על קיצוץ של שישה מיליון שקלים. במרץ הנחה נתניהו את משרד החוץ לקצץ שני מיליון דולר נוספים מהתקציב המופנה לארגון, בעקבות שורה של הצעות עוינות שאומצו על ידי המועצה לזכויות אדם של האו"ם. אחרי הקיצוץ האחרון שנקבע אחרי החלטת אונסק"ו אתמול, התקציב השנתי שישראל מעבירה לארגון יסתכם בכ-2.7 מיליון דולר בלבד.

לקריאה נוספת בנושא
אונסק"ו אישר החלטה אנטי-ישראלית על הריבונות בירושלים
נתניהו על ההצבעה בנושא ירושלים: "אנחנו כופרים באונסק"ו"

ישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
הודה לארה"ב ולאיטליה. נתניהו, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

נתניהו הוסיף עוד כי "נקודת אור אחת הייתה שיותר מדינות התנגדו להחלטה מאשר לפני שנה, ופחות מדינות תמכו. זוהי מגמה עקבית. אני מודה למדינות שנענו לבקשה שלי להתנגד, בראשן כמובן ארצות הברית, אבל במיוחד לשר החוץ ולראש ממשלת איטליה. איטליה הייתה המדינה האירופית הראשונה שהודיעה שתתנגד. כך עשו גם יוון, בריטניה, גרמניה, ליטא והולנד. אני מבקש להודות גם לנשיא אוקראינה ולמנהיגי פרגוואי וטוגו".

לדבריו, "אנחנו פועלים כל הזמן לצמצם, אני מקווה שיום אחד גם לבטל, את תיאטרון האבסורד באו"ם בכל מה שקשור במדינת ישראל". לפני הישיבה, שרת התרבות מירי רגב העלתה הצעה לסגירת מטה האו"ם בשכונת ארמון הנציב בירושלים. "מטה האו"ם יושב בארמון הנציב כבר מאז מלחמת ששת הימים לטובת נושא מאוד ספציפי - פיקוח על הפסקת האש בין המדינות. היום לא צריך לפקח על הפסקת אש כי יש לנו שלום עם מצרים וירדן. לכן צריכים לקבל החלטה", אמרה.

במקביל לישיבה, התקיימה שיחת נזיפה בשגריר שבדיה קרל מגנוס אצל סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ רודיקה רדיאן גורדון וסמנכ"ל ארגונים בינלאומיים אלון בר. בכירי משרד החוץ הביעו את אכזבתם מאופן ההצבעה של שטוקהולם באונסק"ו. "זוהי הצבעה נגד ישראל, חלק מדפוס הצבעה שיטתי", ציינו הבכירים במשרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully