וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 30 שנה: תלמיד בית ספר חילוני זכה בחידון התנ"ך

שגיב לוגסי, בן 15 ממעלות-תרשיחא מבית הספר "אורט" בעיר, זכה במקום הראשון בחידון העולמי. "חודשיים לא יצאתי מהבית", סיפר. למקום השני הגיעה נעמי כהן, תלמידת אולפנת בני עקיבא במירון, ולמקומות השלישי והרביעי - מתמודדת מבלארוס ומתמודד מארה"ב

צילום: ערוץ 1

שגיב לוגסי, בן 15 ממעלות-תרשיחא, זכה היום (שלישי) במקום הראשון בחידון התנ"ך העולמי. לוגסי, תלמיד בית הספר "אורט" מעלות, הוא הזוכה הראשון זה 30 שנה שלומד בבית ספר חילוני. החידון התקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ונערך בסימן 50 שנים לאיחוד ירושלים.

"חודשיים לא יצאתי מהבית. לקחתי מורה פרטי, והוא לימד אותי את כל הפירושים והשיטות", סיפר לוגסי אחרי זכייתו. "הייתה תחרות טובה, אבל רק כשהגעתי לשלב הדו קרב, פתאום התחלתי לעכל שיש סיכוי ממשי שאזכה בתחרות". על חזרתו הצפויה לשגרה סיפר כי הוא "מתכוון לקחת שבוע מנוחה, להתאושש מהתחרות הקשה ולחזור ללימודים – יש לי הרבה חומרים להשלים".

עוד בוואלה! NEWS:
חוגגים למדינה: עשרות אלפים מציינים את יום העצמאות ברחבי הארץ
"להעניק להם חופש": ילדים בעלי נכות שלא מפסיקים לחתור לעצמאות
מפתיתים ועד כיפת ברזל: עד כמה אתם מכירים את המדינה?

חידון התנ"ך העולמי, ירושלים 2 במאי 2017. שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
בנט עם המתמודדים בחידון העולמי, היום/מערכת וואלה! NEWS, שלומי אמסלם

במקום השני זכתה נעמי כהן, תלמידת אולפנת בני עקיבא במירון, במקום השלישי זכתה מאשה שפילביץ' מבלארוס ובמקום הרביעי זכה שלמה הלפגוט מארצות הברית.

נתניהו נשא דברים בפתח שאלת ראש הממשלה בחידון. בדבריו, התייחס בקצרה נתניהו להצבעת אונסק"ו המתוכננת להיום בנוגע לירושלים, ואמר "ירושלים היא בירת העם היהודי, אף על פי שהיום אונסקו מנסה לכפור באמת הפשוטה הזו. אנחנו כופרים באונסק"ו", אמר.

השר בנט פתח את החידון בנאומו ובו בירך את המתמודדים והנוער היהודי ברחבי העולם. "באלפי שנות הגלות שבהן התפזרנו בין עמים ולשונות, וכמעט ושכחנו את הסיפור שלנו – היה זה התנ"ך שזכר אותו עבורנו", אמר בנט. "כשהיה נדמה שעומק הגלות מרחיק אותנו מנבואותיה של הארץ, עד שנדמה כי לעולם כבר לא נצליח לחזות בשובנו לציון – התנ"ך שימר אותן בין פרקיו, ממתינות לנו ליום שבו נבחר לשוב ולהגשימן".

בנט הוסיף: "אנו כותבים כאן, ב-69 שנות המדינה, פרק נוסף לתנ"ך. ספר של מלחמות ונסים, ספר של ניצחונות ושל אתגרי ענק. ספר של קימה משואה לתקומה. רק מתוך הסתכלות היסטורית כזאת, עלינו להסתכל על האתגרים הגדולים העומדים לפתחנו: להיות ממלכה שהיא אור לגויים, מוסרית, רוחנית, אינטלקטואלית, חולמת ויוצרת. עלינו לבסס ממלכה גדולה בכל מרחבי ארץ ישראל; ממלכה כזו שנושאת באחריות מוסרית על גורלה שלה".

(עדכון ראשון: 13:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חידון התנ"ך העולמי, ירושלים 2 במאי 2017. שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
הזוכה שגיב לוגסי עם בנט ונתניהו/מערכת וואלה! NEWS, שלומי אמסלם
חידון התנ"ך העולמי, ירושלים 2 במאי 2017. שלומי אמסלם, מערכת וואלה! NEWS
בנט נואם בפתח החידון, היום/מערכת וואלה! NEWS, שלומי אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully