וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חיפה כימיקלים הפגינו בתל אביב: "משבר האמוניה יסתיים בפיטורי אלפים"

לקראת החלטתו הצפויה של בג"ץ בנוגע למכל האמוניה במפרץ חיפה, הפגינו מאות עובדי המפעל וחוסמים את צומת עזריאלי. לטענתם, העברת המיכל לדרום תוביל לפיטורי 1,500 עובדים. עמותת צלול: "הממשלה מגמגת תחת הלחצים של הטייקונים הציניים מחיפה כימיקלים"

צלמים זמניים מורשים

מאות עובדי חיפה כימיקלים הפגינו הבוקר (חמישי) בתל אביב וחסמו את צומת עזריאלי. זאת, על רקע ההחלטה הצפויה של בג"ץ היום בנוגע לפתרון מכל האמוניה. לטענתם, ההחלטה המשפטית לסגירת המכל ולהעברתו לדרום צפויה להוביל לפיטורי 1,500 עובדים.

המדינה ביקשה אתמול מבג"ץ לעכב פעם נוספת את ריקון המכל עד 1 ביוני במטרה לאפשר תקופת התארגנות לצרכני האמוניה ולבחון אפשרויות נוספות לפתרון מקיף לסוגיה. בבקשה צוין כי ייתכן שתישקל תקופה נוספת של שימוש במכל האמוניה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים השבוע דיון עם שרי הגנת הסביבה והכלכלה בניסיון למצוא מתווה לדחיית סגירת המכל.

המפגינים קראו לשר להגנת הסביבה, זאב אלקין, להתערב בנושא. "היעדר פתרון יביא לפיטורים של אלפי עובדים בפריפריה. אנחנו דורשים מכל הגורמים הרלוונטיים למצוא פיתרון מידי שימנע את הפיטורים שלנו", אמר יהודה פרץ, יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים דרום.

לקריאה נוספת:
אחרי הקפאת ההחלטה: המדינה מבקשת למלא את מכל האמוניה
העליון ידון בעתירות נגד עיכוב ריקון מכל האמוניה: "רמה חדשה של סיכון"
מאות עובדי "חיפה כימיקלים" חסמו את צומת גהה: "נתניהו, תתערב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משבר האמוניה יוביל לפיטורי אלפי עובדים". הפגנה בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים חסמו את צומת עזריאלי. מחאת עובדי חיפה כימיקלים בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסימת הכבישים בצומת עזריאלי בתל אביב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול קיימו העובדים ונציגי התעשיינים כנס חירום נגד ריקון מכל האמוניה. "מדינת ישראל לא יכולה להיות בלי אמוניה", אמר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הוסיף כי "כולנו בעד איכות הסביבה ובעד ביטחון, אבל צריך פתרון ביניים להמשך ייצור האמוניה. כל תוצאה אחרת היא לא הגיונית".

מעמותת "צלול" נמסר בתגובה למהלכי הממשלה בנושא כי "הממשלה מגמגת תחת הלחצים של בעלי ההון מחיפה כימיקלים. תגובת המדינה היא פתח להשארת המכל בלב האוכלוסיה האזרחית של חיפה לשנים רבות. למעשה, המדינה אינה פועלת כלל ומשאירה את הליך קבלת ההחלטות בידיהם של טייקונים ציניים וחסרי מצפון, שכל רצונם הוא המשך עשיית הון על גבם של מיליון תושבי חיפה. על המדינה להתעשת ולקבל החלטות אמיצות על סגירה של מכל האמוניה ומניעת סיכון חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully