וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינוס חירום נגד ריקון מכל האמוניה: "המדינה לא יכולה בלעדיו"

27.4.2017 / 0:54

התאחדות התעשיינים וההסתדרות ערכו אירוע משותף בקריאה למצוא פתרון ביניים שימנע את ריקון המכל במפרץ חיפה, שאמור היה לצאת לפועל כבר בתחילת החודש: "כולנו בעד איכות הסביבה, אבל צריך להמשיך לייצר אמוניה". המדינה ביקשה לעכב את ביצוע ההחלטה עד ל-1 ביוני

בווידאו: כנס חירום של עובדי "חיפה כימיקלים"/עריכה: שניר דבוש

כנס חירום נגד ריקון מכל האמוניה בחיפה התקיים היום בהשתתפות נציגי התעשיינים והעובדים, שקראו לפתרון המשבר ולהותרת המכל על כנו. "מדינת ישראל לא יכולה להיות בלי אמוניה", אמר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, ואילו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הוסיף: "כולנו בעד איכות הסביבה ובעד ביטחון, אבל צריך פתרון ביניים להמשך ייצור האמוניה. כל תוצאה אחרת היא לא הגיונית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים השבוע דיון עם שרי הגנת הסביבה והכלכלה בניסיון למצוא מתווה לדחיית סגירת המכל. המדינה ביקשה אתמול (רביעי) מבג"ץ לעכב פעם נוספת את ריקון המכל, עד 1 ביוני, במטרה לאפשר תקופת התארגנות לצרכני האמוניה ולבחון אפשרויות נוספות לפיתרון מקיף לסוגיה. בבקשה צוין כי ייתכן שתישקל תקופה נוספת של שימוש במכל האמוניה.

מפגש חירום - משבר האמוניה 26 באפריל 2017. טל אנגלנדר
"לא מטאטאים מתחת לשטיח". שרגא ברוש בכינוס/טל אנגלנדר

ברוש אמר בכינוס: "הבעיה היא בעיה, אף אחד לא מתכוון לטאטא את זה מתחת לשטיח. ההתאחדות עובדת כדי לאפשר את קיום המשך התעשייה ואת המשך אספקת חומר הגלם החיוני. אחרי שהייתי מודאג אני מתעודד, אני מקווה שהתגובה מטעם המדינה שתוגש לבית המשפט תתמוך בהשארת המכל עד למציאת פתרון והקמת מפעל בנגב. כל פתרון שהממשלה תביא מקובל עלינו, ובלבד שתהיה אמוניה לתעשייה.

"יש פה תעשיינים, יש פה ועדי עובדים, וכבר היום אנחנו יודעים על מפעלים שלא יכולים לייצר. התעשייה היא לא אויב הציבור. יש לנו דרישה אחת ברורה מראש הממשלה: דבוק בעמדתך לייצר פתרון ברור לזמן קצר ולזמן הארוך. אני אומר לעובדים, אנחנו יחד באותו סירה ואני בטוח שהאמוניה תישאר בישראל והתעשייה תשגשג".

מפגש חירום - משבר האמוניה 26 באפריל 2017. טל אנגלנדר
העובדים בכינוס/טל אנגלנדר

ניסנקורן, המתמודד על ראשות ההסתדרות התריע: "אם לא נמצא פתרון, כל אחד מעובדי המפעל ימצא את עצמו בבית. המפעלים לא מייצרים אמוניה כבר כמה שבועות, יש עשרות מפעלים שצריכים להוריד ייצור. נשמע לי הזוי שמדינת ישראל, שצריכה לעודד תעשייה, עלולה להביא למצב שהיא כורתת במו ידיה את תעשיית הדשנים במדינת ישראל.

"יש פה אנשים, משפחות, מפעלים ובעיה שחייבים למצוא לה מענה. הפתרון ארוך הטווח הוא הקמת מפעל בדרום הארץ, אבל אי אפשר להגיד שבזה מסתפקים ואין פתרון ביניים. אי אפשר לייצר מצב שבשלוש שנים לא יהיה אמוניה במדינת ישראל. אנחנו זועקים את זעקת התעשייה והעובדים, המדינה צריכה לראות את המשפחות בעיניים ולעודד אותם. בסוף זה אנשים, בני אדם שרוצים להמשיך להתפרנס, הם לא ישנים כמה ימים. לא יכול להיות שרגולציה תהרוג מפעלים".

ארמונד לנקרי, יו"ר מרחב נגב בהסתדרות המלווה את עובדי חיפה כימיקלים, אמר: "אנחנו תולים תקוות בפגישות עם חברי כנסת ושרים, מקווים שמישהו ייתן לנו פתרון, אבל יוצאים עם תחושה שאין מה לעשות. אנחנו לא נגד ריקון המכל, אנחנו נגד סיכונים של תושבים, אבל לא ייתכן שמכל שנמצא עשרות שנים לא יכול לחכות עוד כמה שנים, לא ייתכן שאף אחד לא ייתן את הדעת לגבי הנגב, שיש בו בעיית אבטלה. אנשים זועקים שייתנו להם תקווה".

(עדכון ראשון: 21:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully