וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ביהמ"ש העליון: "לא כל חוק שמתקבל ברוב הוא חוק דמוקרטי"

26.4.2017 / 13:53

בטקס השבעת שופטים אמרה הנשיאה מרים נאור כי "זכויות האדם הן חיוניות למדינתנו, זהו אחד מלקחי השואה החשובים ביותר. רוב הנוגש את המיעוט החי בקרבו – אינו שלטון דמוקרטי"

מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון, טקס השבעת שופטים, בית הנשיא. 14 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
"זכויות האדם הן נפשה של הדמוקרטיה". נאור/נועם מושקוביץ

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור אמרה היום (רביעי) בטקס השבעת שופטים בבית הנשיא כי "זכויות האדם הן חיוניות למדינתנו היהודית והדמוקרטית. זכויות האדם הן נפשה של הדמוקרטיה, ובלתן – אין דמוקרטיה".

בהתייחסה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה, אמרה הנשיאה נאור כי "זהו אחד הלקחים החשובים ביותר, שעלינו ללמוד מהפרק האפל ביותר בהיסטוריה שלנו כעם; מהפשע האיום ביותר שידעה ההיסטוריה האנושית, השואה". לדבריה, "אחד מלקחי השואה הוא כי לא ניתן לזהות את הדמוקרטיה עם שלטון הרוב. לא כל החלטה או חוק שהתקבלו ברוב דעות הם גם בהכרח החלטה או חוק דמוקרטיים, שכן ההיסטוריה מלמדת כי באין ריסון לכוחו של הרוב הוא עלול להפוך לעריצות".

"ימי האופל של המשטר הנאצי לימדונו כי שלטונו של רוב השולל מן הפרטים את זכויותיהם; רוב הנוגש את המיעוט החי בקרבו – אינו שלטון דמוקרטי". נאור השתתפה השבוע במצעד החיים מאושוויץ לבירקנאו, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ויותר מעשרת אלפים בני נוער וחברי משלחות מרחבי העולם.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ באירוע של מוזיאון השואה: "הכחשת הזוועה היא עוד צורה של אנטישמיות"
תלמידים מרהט אירחו ניצולת שואה: "לימדה על הסכנה שבגזענות"
התאריך הבעייתי ויחס המדינה: יום השואה מצית את הוויכוח החרדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully