וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת מכל האמוניה בחיפה: נתניהו ביקש לדחות את המהלך בכמה שבועות

ראש הממשלה ביקש מהמשנה ליועמ"ש לבחון אם ניתן לדחות את סגירת המפעל בנימוק של מניעת פיטורי עובדים. זאת, לאחר שהממשלה החליטה להקפיא ההחלטות בנושא עד יוני. ח"כ כהן פארן: דווקא ביום השואה נתניהו מסכן חיי מיליונים במוות מגזים

צילום: אדריאן הרבשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אתמול (שני) מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה ארז קמיניץ ומגורמים משפטיים נוספים לבחון אם ניתן לדחות את סגירת מכל האמוניה בכמה שבועות נוספים "כדי למצוא פתרון לסוגיה ולמנוע את פיטורי העובדים". לפי דיווח בחדשות 2 אמש, נתניהו ביקש לדחות את סגירת המפעל בשנתיים לפחות. הממשלה החליטה בתחילת החודש להקפיא את ההחלטות בעניין מכל האמוניה עד 1 ביוני, אז אמור המכל להיסגר.

נתניהו העלה את הבקשה בפגישה עם השר להגנת הסביבה זאב אלקין ושר הכלכלה אלי כהן. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד הכלכלה ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה. בהודעת לשכתו נמסר עוד כי ראש הממשלה לא שוחח בנושא עם בעלי חברת חיפה כימיקלים ג'ולס טראמפ.

הבוקר צייצה ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני), יו"ר שדולת מפרץ חיפה: "דווקא ביום שבו אנו זוכרים את המיליונים שנחנקו בתאי הגזים, מחליט ראש הממשלה להתערב לטובת מכל האמוניה המסכן חיי מיליון איש ואישה במוות מגזים". כמה שעות לאחר מכן, הסירה ח"כ כהן פארן את הציוץ מעורר המחלוקת.

חברת מפלגתה, קסניה סבטלובה, צייצה: "נתניהו בחר לסכן את חיי מיליון תושבי וילדי מפרץ חיפה. נסראללה מוסר: 'תודה גדולה לנתניהו'".

עוד בנושא:
דוח חיפה כימיקלים: מכל האמוניה לא מסוכן לתושבי המפרץ
אחרי הקפאת ההחלטה: המדינה מבקשת למלא את מכל האמוניה
העליון ידון בעתירות נגד עיכוב ריקון מכל האמוניה: "רמה חדשה של סיכון"

מיכל אמוניה במפעל חיפה כימיקלים שבמפרץ חיפה. פיני חמו, מערכת וואלה! NEWS
מפעל האמוניה/מערכת וואלה! NEWS, פיני חמו
הציוץ של יעל כהן פארן 25 באפריל 2017. טוויטר, צילום מסך
הציוץ של יעל כהן פארן 25 באפריל 2017/צילום מסך, טוויטר

בעקבות הדברים, מסרה עמותת "צלול" כי ראש הממשלה "מכר את האינטרסים הביטחוניים ואסון האמוניה יהיה רשום על שמו". "עשר שנים שנתניהו ראש ממשלה. עשר שנים עם אפס מעשים למען הציבור בחיפה. עשר שנים שלא אמר מילה על הסכנה של מכל האמוניה; עשר שנים שנגמרו בפגישה אחת עם מיליארדר שביקש ממנו להמשיך ולהרוויח על הגב של תושבי הצפון", נמסר. "ראש הממשלה פחדן. הוא מעדיף להפקיר את חיי תושבי חיפה במקום להתעמת עם שני טייקונים שכלל לא גרים בארץ".

אתמול התייחסה ח"כ כהן פארן לדיווחים ואמרה כי "לא ייתכן שראש הממשלה ישקול רק אינטרסים כלכליים בזמן שחייהם של 800 אלף תושבי מפרץ חיפה נמצאים בסכנת חיים יומיומית". לדבריה, "מוטב יהיה שראש הממשלה יתמוך בהחלטת בית המשפט וכן יתערב בכדי לטהר את המפרץ כולו מתחלואת המפעלים המזהמים שבתחומו".

(עדכון ראשון: 8:40)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר 23 באפריל 2017. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"לא ייתכן שנתניהו ישקול רק אינטרסים כלכליים בזמן סכנת חיים"/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully