וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי המקורב לבכירים במולדובה נעצר ברוסיה: "רדיפה פוליטית"

19.4.2017 / 11:42

הרשויות במולדובה הוציאו צו מעצר נגד איש העסקים לאוניד כץ, אולם האינטרפול קבע כי קיים חשש שהתיק נגדו נובע ממניעים פוליטיים. רוסיה הציעה - הסגרה או ויתור על האזרחות הישראלית. משרד החוץ: "מטפלים בנושא"

לאוניד כץ נמצא על השער. נופר גוטמן, סריקה
אינטרפול קבע כי הוא לא קשור לחברה החשודה. כץ/סריקה, נופר גוטמן

לאוניד כץ, יזם ואיש עסקים ישראלי הפועל במולדובה, נעצר השבוע בשדה התעופה במוסקבה, בירת רוסיה. זאת, ככל הנראה במסגרת חקירת חשדות להלבנת כספים ולשחיתות במעורבותו של כץ, הנחשב מקורב לאישים פוליטיים רמי דרג במולדובה. המעצר התבצע עם נחיתתו של כץ בנמל התעופה שרמטייבו, כחודש לאחר שגוף השיטור הבינלאומי אינטרפול הודיע כי הוא כבר לא רואה בכץ חשוד בשחיתות.

הוא שוחרר למעצר בית וכעת ממתין להחלטה בעניינו. לדבריו, הרוסים הציעו לו שתי אפשרויות – האחת היא הסגרה למולדובה, והשנייה היא חתימה עם הסכם מקלט מדיני שבמסגרתו יידרש לוותר על אזרחותו הישראלית ולהישאר ברוסיה. בשיחה עם וואלה! NEWS מרוסיה, אמר כץ: "אני אזרח ישראלי, קצין בצה"ל ונכה צה"ל. הייתי שלושה ימים בצינוק בבידוד ובמקום לסייע לטיפול במצב, בשגרירות אמרו לי שידאגו לי למצות לפסח".

מעו"ד ניק קאופמן, המייצג את כץ, נמסר כי "אני סומך על הקונסול והשגריר הישראלי במוסקבה לעשות כמיטב יכולתם כדי למנוע הסגרה למולדובה שם יהיה נתון לרדיפה פוליטית וכפי שאינטרפול קבע בהחלטתו התיק נגדו נטול ראיות".


עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שבוע חיפושים: אותרה גופתו של הנעדר השלישי בכנרת
נקודות מס להורים, סבסוד צהרונים וביטול מכסים: התכנית הכלכלית של כחלון
מחאת עובדי שירות המדינה בחו"ל: "נאלצת להשלים הכנסה כשמרטפית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת מולדובה ולד פילט בירושלים, מאי 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
חשד לשחיתות - או התנקשות פוליטית? פילאט, בפגישתו עם ראש הממשלה נתניהו, 2012/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בחודש נובמבר 2015 הוצא נגד איש העסקים צו מעצר במולדובה בגין הלבנת כספים, ועל פי החשד הוא היה שותף להקמתן של כמה חברות קש ששימשו אותו ושותפים נוספים למשיכת כספים לצרכיהם האישיים, בהיקף של מיליוני אירו. עם זאת, "ההודעה האדומה" של אינטרפול בעניינו של כץ, שדורשת מהמדינות השותפות לעצור אותו, בוטלה, בשל החשש כי התיק שנפתח נגדו במולדובה נגוע במניעים פוליטיים.

כץ הציג בפני חוקריו מסמכים המעידים על קשריו עם ראש ממשלת מולדובה לשעבר ולאד פילאט, שנעצר בחשד לשחיתות. הוא טען כי מעצרו השנוי במחלוקת של פילאט היה חלק מהתנקשות פוליטית שיזם אוליגרך במולדובה, וכללה בין היתר גם את הפללתו של כץ עצמו, כמי שנחשב לבעל בריתו של ראש הממשלה לשעבר. בעקבות עתירה וממצאים שהוגשו לאינטרפול על ידי עו"ד קאופמן, נקבע גם כי אין כל הוכחה שכץ קשור לחברת ההשקעות ששימשה להלבנת הון.

ממשרד החוץ נמסר כי "הנושא מטופל על ידי הקונסול שלנו במוסקבה. אנחנו עומדים בקשר גם עם אינטרפול ופועלים בשלב זה בהיבטים המשפטיים הנוגעים לשאלת ההסגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully