וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות טלפון אינסופיות: כך סחטו אנשי ה"פלג הירושלמי" בכירים במשק

19.4.2017 / 0:30

עשרות העצורים בפרשה, ובהם חברי מערכת עיתון "הפלס", חשודים כי ניסו להניא גורמים מלפרסם בעיתון מתחרה. על פי החשד, הפעילים היו מקבלים עשרות יעדים עם הוראות כיצד להטריד אותם באמצעות קו טלפון מיוחד

צילום: דוברות משטרה, עריכה: יאיר דניאל

במבצע רחב היקף פשטו אתמול בלילה כ-250 שוטרים על בתיהם של 28 חשודים מ"הפלג הירושלמי", ואף על משרדי עיתון "הפלס", ביטאון הפלג. אחרי שנה של חקירה נעצרו החשודים, ובהם בכירים בעיתון, כשעל פי החשד הם הפעילו רשת של מטרידים שנהגו להטריד באופן שיטתי בכירים במשק ובחברות ממשלתיות במטרה שיפרסמו מודעות בעיתונם.

לאחר חקירתם, הועברו 11 מהעצורים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום ראשון לציון. מעצרו של אחד מהם הוארך בשמונה ימים. המשטרה לא תבקש להאריך את מעצרם של יתר החשודים.

"מדובר בחבורה מאורגנת שפעלה בצורה שיטתית ומתוחכמת להטרדה וסחיטה של בכירים במשק, אותם אנשים נעזרו בתשתיות תקשורת וקווי תקשורת שונים שנתנו להם את הפלטפורמה", סיפר אתמול רב-פקד איזק סימון, ראש מפלג הונאה במשטרת מחוז ירושלים, שניהלה את החקירה. "הרקע הוא רצון של המטרידים להניא את הקורבנות מלפרסם בעיתון מתחרה, ומנגד, לפרסם בעיתון שלהם. כפועל יוצא אותם בעלי חברות לא יכלו לתפקד משום שהיו מוטרדים בשיחות טלפון אין-סופיות".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שבוע חיפושים: אותרה גופתו של הנעדר השלישי בכנרת
נקודות מס להורים, סבסוד צהרונים וביטול מכסים: התכנית הכלכלית של כחלון
מחאת עובדי שירות המדינה בחו"ל: "נאלצת להשלים הכנסה כשמרטפית"

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
"מדובר בחבורה מאורגנת שפעלה בצורה שיטתית". העצורים הובאו למשרדי להב 443/טליה קדוש

שיטת ההטרדות שהפעילו אנשי הפלס בשנה האחרונה, כך על פי החשד, פעלה כאשר אנשי העיתון היו מזהים קמפיין בכלי התקשורת החרדיים המתחרים. הם היו מאתרים את מספרי הטלפון וכתובות הדואר האלקטרוני של המנכ"לים או האחראים על הפרסום בחברה. בשלב זה, קריין היה מקליט הודעה בקו טלפון מיוחד, "קו המאבק", שמספרו הופץ בקרב אנשי הפלג הירושלמי, שהיו מתקשרים ובאמצעות קוד סודי היו יכולים לשמוע את ההודעה.

בכל כמה ימים הייתה מתעדכנת ההודעה ובה פרטיו של המוטרד התורן. כך, המתקשרים היו מתחילים לבצע אליו עשרות ומאות שיחות טלפון ממספרים חסויים, ואף שלחו פקסים ומיילים בכמויות. על פי החשד, בכמה מהמקרים הוטרדו בני המשפחות של אותם מנהלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיתון היה מעורב בכמה פרשות הטרדה. עיתון "הפלס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"קו המאבק" הורו הקריינים על כמות הלחץ אותו יש להפעיל על כל מוטרד ופרטו כמה פעמים להתקשר ולהטריד אותו. עיקר האמירות בשיחות הטלפון היו דרישה מהבכירים לפרסם ב"הפלס", תוך אמירה שאי פרסום בעיתון היא "התעלמות מציבור גדול המרגיש מקופח".

העיתון הוקם לפני כחמש שנים על ידי אנשיו של הרב שמואל אוירבך, הנחשבים כמי שאינם מקבלים את סמכות הרב אהרון לייב שטיינמן, המנהיג המרכזי בציבור הליטאי. הרקע להקמה היה סכסוך בפלג הליטאי, שהוביל לפיצול בעיתון "יתד נאמן".

מאז הקמתו היה מעורב העיתון בכמה פרשות הטרדה מסוג זה על רקע חרם מפרסמים שהוטל עליו. לפני כשנה וחצי הודיעו אנשיו של הרב אוירבך בעיתון כי הם "מפסיקים את טרור ההטרדות" בעקבות גל מעצרים שבוצע נגדם.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully