וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודות מס להורים, סבסוד צהרונים וביטול מכסים: התכנית הכלכלית של כחלון

18.4.2017 / 19:40

שר האוצר ערך מסיבת עיתונאים ובה הציג את יוזמתו "נטו משפחה", ולפיה ינתנו נקודות זיכוי להורים, יוגדלו מענקי עבודה ויופחתו מכסים על בגדי תינוקות והנעלה. כחלון לא עדכן את נתניהו בפרטי התכנית, נמנע מלהזכירו ועקץ: "תמיד אפשר לדבר על השמן ועל הרזה"

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר האוצר משה כחלון ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בקריית הממשלה בתל אביב, ובה הציג את יוזמתו הכלכלית לטיפול בבעיית יוקר המחיה. במסגרת תכנית "נטו משפחה", שעלותה ארבעה מיליארד שקלים לשנה, יקבלו הורים נקודות זיכוי במס, צהרונים יסובסדו, יוגדלו מענקי העבודה ויופחתו מכסים על בגדי תינוקות והנעלה. שר האוצר לא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרטי התכנית ובהצגתה לציבור, בהמשך למתיחות השוררת בין השניים בשבועות האחרונים.

מנהל רשות המסים, משה אשר, הציג את תוספת נקודות הזיכוי להורים עובדים. לפי התכנית, יוגדלו ויושוו נקודות הזיכוי לגברים ולנשים - 1.5 נקודות עד גיל שנתיים, ו-2.5 נקודות זיכוי מגיל שנה עד שש. עלות המהלך היא 1.7 מיליארד שקלים.

המכס על ייבוא בגדי תינוקות יופחת מ-6% לאפס. המכס על ייבוא נעליים יופחת מ-12% לאפס. מס הקנייה על ייבוא מכשירי סלולר יופחת מ-15% לאפס.

כחלון פירט את עיקרי התכנית ואמר כי המשפחות ירגישו הפחתה של מאות שקלים בחודש. "סבסוד צהרונים יאפשר לשלוח את הילדים לצהרון בלי לפשוט את הרגל. נקודות זיכוי יכולות להגיע לאלפי שקלים בשנה. ינתנו מענקים ליציאה לעבודה, שיעודדו זוגות בודדים לצאת לעבודה. כל משפחה בישראל תרגיש את זה במאות שקלים. כל עבודה מכבדת את בעליה, אנחנו צריכים לכבד את המשפחות העובדות. לא נשאיר אף אחד מאחור. אנחנו מתקנים עוול היסטורי".

לקריאה נוספת:
הפגנת הנכים חסמה את כיכר רבין: "דורשים לחיות בכבוד"
תמריצי עבודה וביטול פטור ממס: התכנית המלאה להעלאת קצבאות הנכות

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בקרית הממשלה בתל אביב, 18 באפריל 2017. אבי כהן
תכנית לטיפול ביוקר המחיה. שר האוצר משה כחלון/אבי כהן

לאורך מסיבת העיתונאים, כחלון נמנע מלהזכיר את נתניהו. הוא אף מתח עליו ביקורת מרומזת: "אפשר לדבר על השמן והרזה, אפשר לשאול איפה הכסף, אבל מה שנדרש למדינת ישראל וחשוב באמת הוא חיזוק מעמד הביניים".

לדבריו, לא היה צורך לעדכן את נתניהו. "לא עשינו פה משהו חדש, זה בהמשך למדיניות ממשלתית להורדת מסים והרחבת מעגל התעסוקה. מהלך רגיל של משרד האוצר". הוא הדגיש כי הוא "לא מכיר קרע בקואליציה". שעות ספורות לאחר הצגת התכנית, מסרו גורמים בסביבת ראש הממשלה כי "מדיניות הממשלה היא להוזיל את יוקר המחייה ולעודד יציאה לעבודה. ההצעות שהוצגו הן בכיוון הנכון וייבחנו בגישה חיובית".

כחלון הציג את תכניתו לצד סגן שר האוצר יצחק כהן, ראש אגף תקציבים אמיר לוי, מנהל רשות המסים משה אשר, החשב הכללי רוני חזקיהו והממונה על השכר ערן יעקב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפתח דבריו אמר כחלון כי הרצון להיטיב עם השכבות החלשות הוא שהביא אותו לתפקיד. "מי שחושב שתפקידו של שר אוצר מסתכם בלהיות גזבר או רואה חשבון, ממעיט בערך הציבורי של המשרד. דבר אחד מרכזי לפי תפישתי נדרש משר האוצר: נכונות להיאבק בקבוצות כוח בנחישות ובהבנה. לא לחשוש מקבוצות הכוח, ולא מהטוקבקיסטים שהם מפעילים".

שר האוצר פירט את הישגיו, כהגדרתו, בשנתיים האחרונות: "הסדרת דמי אבטלה לעצמאים, שורה של רפורמות פיננסיות חסרות תקדים בבנקים וכרטיסי אשראי. זה צמצום אמיתי של פערים. אלה מעשים ולא דיבורים. אומרים בקול ברור לישראלים שעובדים: המדינה צריכה לתת, ולא לקחת. יש אנשים שמשרתים ועובדים, והיום אנחנו מחזקים את מעמד הביניים במעשים ולא בדיבורים".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, בירך על המהלך. "לפעמים מותר וצריך להגיד מילה טובה. שר האוצר עשה היום את מה שצריך היה לעשות כבר מזמן. התכנית לחיזוק מעמד הביניים היא דבר טוב, חשוב ומבורך. עכשיו להחליף את ביבי".

פעוטות משחקים עם קוביות פלסטיק גדולות. ShutterStock
הצהרונים יוזלו/ShutterStock

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן: "הגדלה משמעותית של קצבאות הנכות היא הדבר החשוב ביותר כרגע ועד שזה לא ימומש, אין כל משמעות לתכניות חדשות שמוצגות. לא נאפשר כל העברה תקציבית עד שלא תיפתר בעיית הנכים".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש בתגובה לתכנית : "אני שמח שהשר כחלון נזכר שהוא שר האוצר ולא שר התקשורת. מדובר במהלך נכון עקרונית שעדיין יחייב בדיקה מעמיקה. עם זאת, יש לזכור כי ללא תמיכה של ראש הממשלה והליכוד, התכנית לא תאושר. כחלון לא יזכה לתמיכת הליכוד ללא הגדלה משמעותית של קצבאות הנכים - נושא שחשוב לא פחות מהורדת המס על מכשירי סלולר".

בשבועות האחרונים התגברה מחאת הנכים נגד כחלון. מאות הפגינו נגד ההחלטה שלא להצמיד את קצבת הנכות, שעומדת על 2,342 שקלים לחודש, לשכר המינימום שנאמד ב-5,000 שקלים לחודש. "אי אפשר לחיות מקצבה כזו, די לפגיעה בנכים, אנחנו דורשים לחיות בכבוד", קראו עשרות המפגינים בתל אביב בחודש שעבר.

במסגרת המאבק, התכנסה ועדה לבחינת העלאת קצבאות הנכים, בראשות פרופ' ירון זליכה. לפי תכנית הוועדה, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, עלות ההמלצות נאמדות בכחמישה מיליארד שקלים. משרד האוצר מתכנן לפרוס תקצוב של ארבעה מיליארד שקלים מהתכנית על פני חמש השנים הבאות.

(עדכון ראשון: 16:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully