וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד השייטת לשעבר גדי שפי נמצא ללא רוח חיים בתאילנד

אל"מ שפי, שקיבל את עיטור המופת במלחמת יום הכיפורים, מת כנראה מדום לב במלון בפטאיה בגיל 75. קרובי משפחתו חיפשו אחריו במשך כשבוע וחצי ורק לפני יומיים נודע להם דבר מותו. אהוד ברק לוואלה! NEWS: "לוחם ומפקד אמיץ, נועז, שלא נרתע"

גדי שפי, מפקד שייטת 13 לשעבר נפטר בתאילנד, 18 באפריל 2017. פייסבוק, צילום מסך
אל"מ במיל' שפי/צילום מסך, פייסבוק

אלוף משנה (במיל') גדי שפי, מפקד שייטת 13 לשעבר, מת ככל הנראה מדום לב בתאילנד בגיל 75. שפי מת לפני שבוע בחדרו במלון בפטאיה. קרובי משפחתו חיפשו אחריו במשך כשבוע וחצי ורק לפני יומיים נודע להם דבר מותו. משרד החוץ מסייע בהשבת גופתו לארץ.

שפי, מקיבוץ תל יוסף, קיבל לאחר מלחמת יום הכיפורים את עיטור המופת. "חיפשנו אותו כמה ימים מהרגע שידענו שהוא לא יצר קשר עם חבר שלו, שאיתו הוא בקשר תמידי", סיפר בנו ארי. "התחלנו לבדוק, העלנו פוסט בפייסבוק, עירבנו את הקונסוליה, בית חב"ד, חברים של אבא מהצבא עזרו, באמת כל המדינה עזרה".

לדבריו, "אתמול בלילה הגיעה הבשורה שהוא מת, עכשיו אנחנו מבצעים את כל הסידורים להחזיר את הגופה כמה שיותר מהר לארץ. אבא היה דרך ארץ, קשה קצת לדבר על בן אדם בלשון עבר, בן אדם מדהים, מפקד 13 לשעבר, זה אומר משהו על הבן אדם. הוא חסר לנו כרגע מאוד, עדיין לא מעכלים".

עוד בוואלה! NEWS:
פנחס זוארץ, לשעבר מפקד החטיבה הדרומית בעזה, מת מדום לב בגיל 52
ההסתדרות: שביתה כללית בשבוע הבא במחאה על מצב השידור הציבורי
אחרי שישה ימים: אותרו גופותיהם של שניים מהנעדרים בכנרת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של בנו, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

שפי התנדב לשייטת ב-1960, וכעשור לאחר מכן שב ליחידה כדי לשרת כסגן מפקד היחידה. בין היתר הוא פיקד על אח"י אילת, ועל כוח שהשתתף במבצע ברדס 54-55. באפריל 1973 עמד בראש כוח שהשתתף במבצע "אביב נעורים".

לאחר מלחמת יום הכיפורים, שבה השתתף בפשיטה של השייטת על בסיסי חיל הים המצרי, ולקח חלק במבצע מגבית, שבמהלכו פיקד על כוח שחדר למעגן ררדקה שבים סוף, הוענק לו עיטור המופת. ב-1976 מונה שפי למפקד השייטת. במהלך תקופת כהונתו בתפקיד ערכה השייטת כמה מבצעים בעומק לבנון ואף השתתפה במבצע ליטני. שפי שירת עד אוגוסט 1978 בתפקיד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אהוד ברק: "היה מפקד שפיו ולבו שווים"

אהוד ברק, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, הופתע למשמע הבשורה הקשה. "הכרתי את גדי עוד בבית הספר בתל יוסף", סיפר ברק בשיחה עם וואלה! NEWS. "הוא היה לוחם ומפקד אמיץ, מאוד נועז, שלא נרתע. המשימות שביצע בשייטת 13 היו על קצה גבול היכולת האנושית".

ברק ושפי היו יחד באותה פלוגה בקורס הקצינים. "הוא היה מפקד שפיו ולבו שווים, אדם מאוד ישר, התכונות הללו עזרו ליחידות המיוחדות של צה"ל להיות טובות יותר. במקום שזה לא קרה, החלו בעיות". על המבצעים המיוחדים שביצעו יחד ביחידה, סיפר: "היינו שותפים אינטנסיביים במלחמת ההתשה, ביצענו מבצעים באזור התעלה. מדובר בשיתוף פעולה שאי אפשר להרחיב עליו. גדי היה מלח הארץ ומלח הים. חלק מקבוצת לוחמים נוקשים שהמשיכו להיפגש ברבות השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully