וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירות צנועות, מכוניות רוסיות וחלקת אדמה: פוטין פרסם את הכנסותיו

רומן רייב

16.4.2017 / 14:45

על פי דוח שפרסמה לשכתו בעקבות האשמות האופוזיציה בשחיתות, הנשיא הרוסי משתכר כ-574 אלף שקלים בשנה ומחזיק בשני כלי רכב זולים מתוצרת מקומית. לפי הערכות במערב, הונו של פוטין הוא כ-200 מיליארד דולרים

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

(עצורים בהפגנה נגד פוטין במוסקבה, בחודש שעבר)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שני כלי רכב תוצרת רוסיה". פוטין באחת ממכוניותיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הרוויח בשנה האחרונה 8.858 מיליון רובל (כ-574 אלף שקלים) והוא מחזיק בשתי דירות, חלקת אדמה קטנה וחניון – כך עולה מהמסמכים שפרסמה שלשום (שישי) לשכת נשיאות רוסיה, בנוגע להכנסותיהם של בכירי הקרמלין, שרי הממשלה והנשיא פוטין עצמו. עוד נמסר כי הדירות שבבעלותו של פוטין הן בגודל של 77 מטר רבוע ו-153 מ"ר, והוא מחזיק גם בשני כלי רכב מתוצרת רוסיה, בהם רכב השטח הצנוע "ניבה".

הפרסום הרשמי, המכיל נתונים משנת 2016, נועד לסייע במאבק נגד השחיתות ובעד השקיפות הציבורית ברוסיה. למרות שבכל שנה מפורסם דוח דומה, השנה הוא מגיע בצל תחקיר חמור שפרסם ראש האופוזיציה אלכסיי נבלני בדבר שחיתות חמורה בקרב הנשיא פוטין וראש ממשלתו דמיטרי מדבדב. כמו כן, נתוני הקרמלין סותרים את ההערכות בכלי תקשורת מערביים, ולפיהן פוטין מחזיק בהון של כ-200 מיליארד דולרים, אותו הרוויח בעיקר בעסקות נפט.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה: כ-60 נהרגו בפיצוץ נגד שיעים שפונו מאידליב לחאלב
הטילים שהציגה פיונגיאנג מכסים את ארה"ב: "משוואת כוחות חדשה"
טיגריסים, גיבורי על ותינוקות: מנהיגי העולם שסוחפים את האינסטגרם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במערב מעריכים שהונו נאמד ב-200 מיליארד דולר. פוטין עם ג'יפ ה"ניבה" שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחקיר של נבלני, העומד בראש "הקרן למאבק בשחיתות" והכריז על עצמו כמועמד לנשיאות בשנה הבאה, פורסם בתחילת החודש שעבר, ועורר הפגנות המוניות במוסקבה ובעשרות ערים נוספות, במחאה על השחיתות הפושה בקרמלין. במהלך אותן הפגנות לפני כשלושה שבועות, נעצר נבלני, ואיתו לפחות 800 מפגינים נוספים.

על פי התחקיר, שפורסם בערוץ היוטיוב של ארגון האופוזיציה, ראש הממשלה מדבדב השיג ממון רב מקופת המדינה בדרכים לא כשרות. "אחוזות, בתי נופש, יאכטות, כרמים ונכסים בטוסקנה", מכריזות הכותרות בפתח הסרטון, שבמהלכו מציג נבלני את רשת הקשרים והעסקות המושחתות שאפשרו למדבדב לצבור נכסים וממון, שחורגים באופן ברור מההון שהיה אמור לצבור ממשכורתו הממשלתית. "מדבדב יכול לגנוב בלי בעיה – כי פוטין עושה את זה, פשוט בקנה מידה גדול בהרבה", טען נבלני.

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסיי נבלני בדרך לבית המשפט במוסקבה, 27 במרץ 2017. רויטרס
"המערכת רקובה". נבלני/רויטרס

לדבריו, "כולם בממשלה עושים את זה, השופטים, התובעים – הופכים למיליונרים ולמיליארדרים הודות לשחיתות. המסקנה היא פשוטה: המערכת רקובה". נבלני הוסיף כי "האנשים שבסרטון נמצאים בשלטון כבר 17 שנה, והם הקימו מנגנון מושלם שנועד להפוך את האוצר הלאומי של רוסיה לאחוזות ולחשבונות בנק להם ולילדיהם".

"מי שמנהלים את המדינה עשירים מאוד – אבל האזרחים עניים", הוסיף נבלני, שהעריך כי הנזק הכלכלי של השחיתות במסדרונות הקרמלין מגיע לפחות לכדי כמה עשרות מיליארדי דולרים. "זאת המדינה שלנו, והם גונבים את הכסף שלנו", קרא. "נמאס לנו משחיתות, זאת המדינה שלנו".

הפגנות נגד ראש הממשלה ונגד שחיתות, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
שוטרים מפזרים מפגינים נגד שחיתות במוסקבה, בחודש שעבר/רויטרס
הפגנות נגד ראש הממשלה ונגד שחיתות, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
מפגינים מניפים את דגל רוסיה בהפגנה במוסקבה/רויטרס
הפגנות נגד ראש הממשלה ונגד שחיתות, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
מפגין נעצר במהלך ההפגנה נגד השחיתות, בחודש שעבר/רויטרס
הפגנה נגד שחיתות, מוסקבה, רוסיה, 26 במרץ 2017. רויטרס
מפגינים חוסמים רכב משטרתי בהפגנה במוסקבה, בחודש שעבר/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully