וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנה הגיעה לחילופי סטודנטים בישראל - ונרצחה בפיגוע בירושלים

חנה בלדון, בת 21, היא הסטודנטית שנדקרה למוות בפיגוע ברכבת הקלה בבירה. היא הגיעה לאוניברסיטה העברית מאוניברסיטת ברמינגהם, שם למדה לימודי דת. לפני כשלושה חודשים כתבה לאמה בפייסבוק כי "האבטחה בקמפוס הדוקה אז אין סיבה לדאגה". נתניהו: "רצח בדם קר"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שמרית גולדשטיין

הסטודנטית שנהרגה אתמול (שישי) בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים היא חנה בלדון, בת 21 מבריטניה, שהגיעה ללמוד באוניברסיטה העברית במסגרת חילופי סטודנטים. הודעה נמסרה להוריה. כוחות החירום בזירה ביצעו בה פעולות החייאה והיא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, אולם שם נקבע מותה. המחבל, תושב ראס אל-עמוד בן 57, נעצר בזירה, מבלי שנפצע.

"האוניברסיטה העברית ובית הספר הבינלאומי ע"ש רוטברג באוניברסיטה, מביעים צער עמוק מרציחתה של סטודנטית מאנגליה, חנה בלדון, בפיגוע היום ומשתתפת בצער המשפחה", נמסר היום מהמוסד. בלדון הגיעה לאוניברסיטה העברית במסגרת חילופי סטודנטים מאוניברסיטת ברמינגהם, שם למדה לימודי דת. היא החלה את לימודיה בישראל בסוף חודש ינואר 2017 והיתה אמורה לשהות בארץ עד סוף הסמסטר הנוכחי.

לפני כשלושה חודשים כתבה בלדון לאמה ברשת הפייסבוק כי "האבטחה בקמפוס מאוד הדוקה אז אין סיבה לדאגה". בתגובה לתמונה שהעלתה לצד מסגד אל-אקצא, כתבה כי "הספקתי לראות הרבה אתרים לפני שהתחלתי ללמוד אז נהניתי מאוד". השגרירות הבריטית אישרה את דבר מותה של בלדון ומסרה הערב כי היא "מספקת תמיכה למשפחתה בזמנים קשים אלו ונמצאת בקשר עם הרשויות בישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
השוטר שנטרל את המחבל בי-ם: "בלמתי את הרכבת - והסתערתי על החשוד"
צעירה נהרגה בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים; המחבל נעצר
שב"כ: המחבל מירושלים ניסה בעבר להתאבד וביצע מעשים מגונים בבתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רצתה לחוות את ישראל על כל רבדיה וסיבוכיה". בלדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האוניברסיטה מוקיעה מעשי טרור, רצח ונבלה שכאלה הפוגעים בחפי פשע שבאו לירושלים ללמוד ולהעשיר את הידע האקדמי שלהם", הוסיפו באוניברסיטה העברית. "ההנהלה ואנשי הסגל נותנים את כל התמיכה הנדרשת לכל הסטודנטים, לאנשי הסגל ומשפחותיהם בארץ ובעולם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר את הפיגוע שאירע בבירה "רצח בדם קר". "הטרור של האסלאם הקיצוני מכה בבירות העולם. לצערנו, הטרור היכה היום בבירת ישראל - ירושלים", כתב ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו.

"מחבל פלסטיני רצח בדם קר סטודנטית בת 21, אזרחית בריטניה. בשם כל עם ישראל אני שולח תנחומים למשפחתה של הנרצחת", המשיך. "כוחות הביטחון שלנו נלחמים בטרור כל הזמן ובכל העוצמה והם סיכלו מספר פיגועים בימים האחרונים. כוחותינו ימשיכו לפעול מסביב לשעון על מנת להגן על אזרחי ישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חנה בלדון, שנרצחה בפיגוע הדקירה בירושלים. פייסבוק, צילום מסך
"אבטחה הדוקה". ההתכתבות של בלדון עם אמה/צילום מסך, פייסבוק

באתר האינטרנט של אוניברסיטת בירמינגהאם נכתב הלילה: "אנו חשים צער עמוק על מותה של תלמידתנו שנהרגה במהלך תכנית חילופי סטודנטים בירושלים. מחשבותינו עם משפחתה וחבריה בזמנים קשים אלה, ונספק להם תמיכה לכל תלמיד שיושפע מהאירוע הנורא".

עירא קירשנר, מנהל היחידה לחיים סטודנטיאליים בבית הספר לתלמידי חו"ל באוניברסיטה העברית, סיפר על בלדון כי "חנה הגיעה מאוד בריטית, מאוד שקטה ומופנמת אבל מהר מאוד למדתי שזה רק המסך הבריטי, אמנם מנומסת אבל מאוד חברותית והרפתקנית. באה להרבה טיולים שאנו עושים ולערבי חברה ותרבות".

לדבריו, "היא מאוד רצתה לחוות את ישראל על כל רבדיה וסיבוכיה, דיברה עם הרבה אנשים הגיעה להרבה מקומות ולמצות את הזמן המוגבל שידעה שיהיה לה כאן. בחופשת פסח היא ממש התרגשה כשהשתתפה בחפירה ארכיאולוגית, זו הייתה החופשה שלה".

פיגוע דקירה ברכת הקלה בירושלים 14 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, מסר כי החשוד מעורער בנפשו ואף ניסה להתאבד לאחרונה. המחבל הוא ג'מיל תמימי, בן 57 משכונת ראס אל-עמוד שבמזרח ירושלים, ומשב"כ נמסר: "זהו מקרה נוסף מבין רבים שפלסטיני הסובל ממצוקות אישיות, נפשיות או מוסריות בוחר לבצע פיגוע בכדי למצוא מפלט לבעיותיו". מחקירה ראשונית עלה כי הוא היה בדרכו מצפון הארץ לירושלים, שם שהה במסגרת רפואית לבריאות הנפש.

אדם נוסף בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח קל מחבלה בעת שנמלט מהזירה, וכך גם אישה כבת 30, בהיריון מתקדם, שנחבלה בבטנה בעת עצירת הרכבת ופונתה לבית החולים שערי צדק. מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, מסר כי "פעולות החייאה מתקדמות מאוד" נערכו בפצועה בשטח. כמו כן, עדת ראייה סיפרה כי היא ראתה "סכין ארוכה מאוד" ששימשה לדקירה.

(עדכון ראשון: 19:25)

זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. מד"א
"בחר לבצע פיגוע בכדי למצוא מפלט לבעיותיו". זירת הפיגוע, אתמול/מד"א
זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully