וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה מאז פיגוע הדריסה בעפרה: צה"ל פשט על הכפר סילוואד

13.4.2017 / 16:20

כוחות הביטחון פשטו על כפר מגוריו של המחבל שדרס למוות את לוחם גולני אלחי טהרלב, כחלק מתפיסת "הסיכול המורחב" הפועלת מול המעגלים התומכים של המחבלים. בפעילות נוספת נעצרו שישה מבוקשים בפשיטות ברחבי הגדה

עריכה: אביב אירגז.

צה"ל והמשטרה פשטו הלילה (חמישי) על הכפר סילוואד, שממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בכניסה להתנחלות עפרה בשבוע שעבר. בפיגוע נהרג לוחם גולני, סמל אלחי טהרלב. זו הייתה הפשיטה השניה על הכפר של חטיבת בנימין, בפיקודו של אלוף-משנה יובל גז, מאז המבצע, כחלק מתפיסת "הסיכול המורחב" של צה"ל הפועלת מול המעגלים התומכים של המחבלים.

סילוואד נחשב מעוז חמאס באזור. במסגרת המבצע תפסו הכוחות שלושה כלי רכב גנובים וכ-85 אלף שקל שהוגדרו כספי טרור. המחבל, מאלכ חמאד, בן 23 מהכפר, דרס את טהרלב וצעיר נוסף בטרמפיאדה שבכניסה לעפרה. לפי דיווחי הפלסטינים, הוא אמר בחקירתו בשב"כ: "זוהי תגובה לפשעים נגד הפלסטינים, והמשך ההקרבה והגבורה של אינתיפדת אל-קודס". במבצע בשבוע שעבר נעצר אחיו, ובוצע מיפוי של בית המשפחה לקראת תהליך ההריסה בעתיד.

כוחות הבטחון במבצע בכפר סילוואד, ממנו הגיע המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בצומת עופרה 7 באפריל 2017. דובר צה"ל
פשיטת כוחות צה"ל בסילוואד, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

מדיניות "המוקדים האלימים" של אוגדת יהודה ושומרון יצאה לדרך בסוף השבוע, במסגרת המלחמה המורחבת בטרור הפלסטיני ברחבי הגדה המערבית. בחצי השנה האחרונה מיפה צוות המחקר האופרטיבי (צמ"א), שמורכב מגורמי המודיעין בתחומים שונים באוגדת יהודה ושומרון, את כל המוקדים הנחשבים אלימים בכל חטיבה מרחבית ברחבי הגדה המערבית.

המיפוי נערך על בסיס מידע מודיעיני, סטטיסטיקות, הערכות מצב והחלטות המח"טים השונים. הרשימה כללה כשני מוקדים אלימים בכל חטיבה מרחבית, עם בנק יעדים מובהקים לפעולה.

פיגוע דריסה בצומת עפרה 6 באפריל 2017. רוני כנפו
זירת הפיגוע בכניסה לעפרה, בשבוע שעבר/רוני כנפו

בפעילות נוספת הלילה ביהודה ושומרון, נעצרו שישה מבוקשים בפשיטות של כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ ביהודה ושומרון. מדובר צה"ל נמסר כי המבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

המבוקשים נעצרו ברמאללה, בחיזמה, בבית לחם, באלעיידה ובחירבת אטבקה. הם הועברו לחקירה בידי כוחות הביטחון. בפשיטה בכפר צאנור שבגזרת החטיבה המרחבית "מנשה" תפסו הכוחות נשק מייצור עצמי.

פשיטת צה"ל על מפעלים לייצור נשק בחטיבה המרחבית מנשה. דובר צה"ל
פשיטת כוחות צה"ל, הלילה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully