וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שכולים נגד יוסי קליין ו"הארץ": "איך הוא ישן בלילה?"

הורים מהמגזר הדתי-לאומי ששכלו את ילדיהם במלחמת לבנון השנייה זועמים על טורו של יוסי קליין, שבו כונו הדתיים-לאומיים "מסוכנים מחיזבאללה". "אם בימין היו אומרים דבר כזה, היו מעצרים על הסתה", אמרו. הנשיא ריבלין: "דברי בלע החושפים שנאה תהומית"

צילום: שי מכלוף

(בווידאו: ליברמן על חיסול בכיר חמאס ברצועה, החודש)

"לא ישנתי כל הלילה כי לא הצלחתי להאמין איך יהודי מדבר כך על יהודי אחר, אני מקווה שהוא יתנצל" - כך אמרה היום (חמישי) חגית ריין, שבנה רב-סרן בניה ריין נהרג במלחמת לבנון השנייה, בתגובה לטורו של העיתונאי יוסי קליין בעיתון "הארץ". בטור, שגרר תגובות זועמות גם במערכת הפוליטית, כינה קליין את אנשי הציבור הדתי-לאומי "מסוכנים יותר מחיזבאללה".

"אריק אינשטיין שר 'איך אתה ישן בלילה, עיתונאי קטן שלי', אני לא יודעת איך הוא ישן אחרי שהוא כתב את הדברים האלה", אמרה ריין. "לא משנה אם הבן שלי נהרג או לא, ועוד יותר שהבן שלי נהרג על ידי חיזבאללה. הרי אם מישהו מהימין יכתוב על עיתונאי 'הארץ' שהם גרועים מחיזבאללה, הארץ הייתה רועשת, היו מעצרים על הסתה. אבל פה - כלום".

עוד בוואלה! NEWS:
לפני התקיפה: ארה"ב יירטה שיחות הכנה לשימוש בנשק כימי בסוריה
צעיר בן 23 מההתנחלות קדומים נהרג מפליטת כדור בבית פרטי
צעדה לשחרור אברה מנגיסטו: "חג שלישי בלעדיו, לממשלה יש מחויבות"

ריין שכלה את בנה לפני כעשר שנים לאחר שהתנדב לשמש לוחם במלחמת לבנון השנייה ופעל לחלץ כוחות שנפגעו. באחד החילוצים, נפגע הטנק שלו וכל אנשי הצוות נהרגו. הוא קיבל צל"ש מאלוף פיקוד מרכז על גבורתו במלחמה. "יש לי שמונה ילדים, חמישה בנים, וכולם הלכו לצבא. בניה נהרג לפני כעשור, ומאז איפה שאני לא מדברת, אני מדברת על לתרום בכל תחום ולתת לאחר", אמרה אמו. היא הוסיפה: "אני צריכה להתנצל על העובדה שאין לי ילד אחד וכלב?".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
"אנחנו עם אחד ונמשיך להילחם על המדינה שלנו". מערכת "הארץ" בתל אביב/שרון בוקוב

לדבריה, היא מחשיבה את קליין כאחיה למרות הכול, והיא מבקשת ממנו להתנצל. "מילא ערבי או גוי היה אומר דבר כזה, אבל יהודי, אח שלי?", אמרה. "אנחנו עם אחד ונמשיך להילחם על המדינה שלנו מול אויב שלא מבדיל ביני לבין יוסי קליין. בטנק של בניה היה גם בנו של דוד גרוסמן, וגם הוא נהרג. האויב לא הבדיל בין שמאל לימין, הוא רוצה להרוג את כולנו. אני מאוד מקווה שהוא יתנצל על הדברים הנוראים הללו".

משה מרחביה, ששכל את בנו, סגן עמיחי מרחביה, בקרב על בינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה, התאכזב גם הוא מהטור. "אני לא קורא את 'הארץ', ומטבע הדברים שלא קראתי את המאמר. שמעתי שמדברים עליו ומזה הבנתי את הכותרות", אמר. "לטעמי אין צורך וטעם להגיב על דברי הבל ושטות כאלה, מאמר כזה לא ראוי לתגובה. אני חושב שזה גם אומר על העיתון שמחזיק כתב שכזה, ומפרסם מאמר דעה כזה".

לדבריו, "ידוע שעיתון 'הארץ' עשה סיבוב של 180 מעלות. אני זוכר איך דווקא 'הארץ' היה זה שדחף ועודד את היציאה למלחמה לפני מלחמת ששת הימים, אבל המערכת עשתה סלטה וזו זכותה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן באוניברסיטת אריאל. ראובן קסטרו
"מדובר בציבור נהדר שתורם יותר ממה שאנשי 'הארץ' יתרמו אי פעם". ליברמן/ראובן קסטרו

נשיא המדינה ראובן ריבלין הצטרף בצהריים לשורת המגנים את הטור של קליין, ומסר: "הדברים הם דברי בלע החושפים שנאה תהומית שמקעקעת כל אפשרות לשיח או ביקורת. הציונות הדתית היא בשר מבשרה של הארץ הזאת, איכותית יותר ושורשית יותר מכל מלעיזיה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן קרא היום בדף הפייסבוק שלו להפסיק לרכוש ולקרוא את עיתון "הארץ", ופירט כי העיתון "הפך מזמן לפלטפורמה הנותנת ביטוי נרחב לעמדותיהם של שונאי ישראל, אך פרסום מאמרו של יוסי קליין, עיתונאי מתוסכל וחסר חשיבות שנכשל גם כעורך, חצה את כל הקווים האדומים".

ליברמן הוסיף כי קליין "משתלח בבוטות ומסית נגד הציבור הדתי-לאומי". לדבריו, מדובר ב"ציבור נהדר ומשובח שתורם לחוסנה ולביטחונה של מדינת ישראל, יותר ממה שקליין וחבריו ב'הארץ' יתרמו אי פעם. העובדה שהמערכת החליטה לפרסם את המאמר מוכיחה כי העיתון איבד כל כיוון, וכי שנאתם העצמית של אנשי 'הארץ' כלפי כל דבר ישראלי ויהודי העבירה אותם על דעתם לחלוטין".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) קרא בעקבות המאמר לליברמן ולסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי להפסיק את המינויים של קציני צה"ל ודיפלומטים ישראליים בחו"ל לעיתון "הארץ". "אין סיבה שמדינת ישראל תעזור בהפצת דברי הבלע וכוס התרעלה מבית היוצר של שוקן", אמר סמוטריץ'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר במשרדי ראש הממשלה, 19 בפברואר 2017. אוליבייה פיטוסי, הארץ
כינה את הטור "מביש והזוי". נתניהו/הארץ, אוליבייה פיטוסי

בטורו של קליין שפורסם אתמול נכתב, בין היתר: "הדתיים הלאומיים מסוכנים. מסוכנים יותר מהחיזבאללה, יותר מנהגים דורסים וילדות עם מספריים. את הערבים אפשר לנטרל, אותם לא. מה הם רוצים? להשתלט על המדינה ולנקות אותה מערבים. אם תשאלו, הם יכחישו" עוד כתב קליין: "הם יודעים, שמוקדם מדי להיות כה גלויים. אל תאמינו להכחשות שלהם. הלאומיות הדתית שלהם היא לאומנות קיצונית, עטופה ביראת שמים חסודה. היא מחלחלת למערכת החינוך, מתחזקת בצבא ומשפיעה על בית המשפט העליון. הם כבר בדרך אלינו, עוד רגע והם פורצים את הדלת".

הטור עורר גם את זעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכינה אמש את המאמר "מביש והזוי" בפוסט בדף הפייסבוק שלו. "הם איבדו את זה לגמרי. הציבור הדתי לאומי הוא מלח הארץ, בניו ובנותיו משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי למען מדינת ישראל וביטחון ישראל. אני גאה בהם כמו רוב אזרחי המדינה. 'הארץ' צריך להתנצל", כתב נתניהו.

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב לטור וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הערבים נוהרים = הדתיים הלאומיים מסוכנים = שופטים, אמנים ועיתונאים שמאלנים. מאסנו מהכללות! זה מקומם וזה מקומם. מאמרו של יוסי קליין ראוי לכל גינוי". גם ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) כתב כי "מה שפורסם כעת ב'הארץ' נגד הציונות הדתית הוא טקסט אנטישמי צרוף".

(עדכון ראשון: 13:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully