וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה הכימית בסוריה: "הנפגעים סבלו מתסמינים של גז עצבים"

5.4.2017 / 17:34

ארגון הבריאות העולמי אמר כי לפי כל הסימנים, עשרות ההרוגים בתקיפה באידליב סבלו מפגיעות הקשורות לחשיפה לגז עצבים. לפני הדיון במועצת הביטחון, בריטניה וצרפת קראו לאסד לעזוב - אך ברוסיה, שצפויה להטיל וטו, הבהירו: "נמשיך לתמוך בסוריה". צפו בשידור ישיר מהדיון

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

קורבנות המתקפה הכימית בסוריה סבלו מתסמינים לפגיעה של גז עצבים - כך מסר היום (רביעי) ארגון הבריאות העולמי. בתקיפה בעיירה חאן שייחון שבמחוז אידליב נהרגו לטענת האופוזיציה כמאה בני אדם ועוד כ-400 נפצעו. לפי הארגון, מניין ההרוגים הוא לפחות 70. במערב ובשורות מורדים מאשימים את משטרו של בשאר אסד בשימוש אפשרי בגז סארין, ואילו סוריה ורוסיה טוענות כי הקורבנות נפגעו מדליפת חומרים מסוכנים לאחר תקיפת מפעל לייצור נשק כימי שהיה בידי המורדים.

"בחלק מהקרים יש סימנים גם לחשיפה לחומרים פוספוריים, קבוצת חומרים כימיים המכילה גזי עצבים", נמסר בהודעת הארגון הבריאות העולמי. "הסבירות שזו מתקפה כימית עלה בשל החוסר בפציעות חיצוניות של הנפגעים, שסיבת מותם העיקרית הייתה הפרעת נשימה חמורה".

בתוך כך, מועצת הביטחון התכנסה לדיון חירום במתקפה הכימית, הקטלנית ביותר בסוריה מאז 2013. בריטניה וצרפת חידשו היום את קריאותיהן להדחתו של אסד, אולם רוסיה הבהירה כי תמשיך לסייע לדמשק ב"מלחמתה נגד הטרור כדי לשחרר את המדינה", והיא צפויה להטיל וטו על הצעת גינוי מצד מדינות המערב.

איראן, שתומכת אף היא במשטרו של אסד, פרסמה הודעת גינוי למתקפה הכימית, מבלי לנקוב באחראים לה. "איראן מגנה כל שימוש בנשק כימי, לא משנה מי עושה זאת ומי הקורבנות שלו", נמסר בהודעת משרד החוץ בטהראן. "אנחנו מוכנים לטפל בנפגעים כאן באיראן ולסייע להם".

לקריאה נוספת בנושא
העולם זועק על נשק כימי - אך התרגל לטבח ילדים בנשק קונבנציונלי
רוסיה על המתקפה באידליב: אסד הפציץ מאגרי נשק כימי של המורדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוותי הצלה מטפלים בנפגעים מהמתקפה הכימית, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון אמר במהלך ועידה בבריסל, שבה מתכנסות כ-70 מדינות הדנות בסיוע הומניטרי לסוריה, כי "זהו משטר ברברי שקשה לדמיין אותו ממשיך לשלוט על העם הסורי לאחר סיום המלחמה". שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק אירו אמר שהמתקפה היא מבחן עבור ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

אתמול אמר שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון כי המתקפה הכימית בסוריה מראה כיצד אסד פועל, "בברבריות ברוטלית וחסרת בושה". הוא קרא לרוסיה ולאיראן לוודא שזה לא יקרה שוב. "אלה שמגנים ותומכים באסד, בהם רוסיה ואיראן, לא צריכים להחזיק באשליות לגבי אסד וכוונותיו", מסר בהצהרה. "כל מי שמשתמש בנשק כימי כדי לתקוף את העם שלו ולא מראה שום הגינות אנושית בסיסית, חייב לשאת באחריות".

נציבות האו"ם לחקר המלחמה בסוריה הודיעה כי תבדוק את החשדות לתקיפה כימית באידליב וכן את הדיווחים על תקיפת בית החולים, שאליו פונו נפגעים מהתקיפה. בהודעה שפרסמה הנציבות, שגינתה את המתקפה, נמסר כי השימוש בנשק כימי והירי המכוון על מתקנים רפואיים "עשויים להיחשב לפשעי מלחמה והפרות רציניות של חוק זכויות האדם". עוד נאמר מהצוות העצמאי, שבראשות המומחה הברזילאי פאולו פיניירו, כי "חשוב שהאחראים לתקיפות אלה יזוהו ויישאו באחריות להן".

(עדכון ראשון: 14:13)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון ושר החוץ של נורבגיה בורגה ברנדה, הוועידה הבינלאומית למען סוריה. בריסל בלגיה, 5 באפריל 2017. רויטרס
"משטר ברברי שלא יכול לשלוט בעמו". ג'ונסון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully