וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני ליל הסדר: מאות חופשות פסח לחרדים בוטלו במפתיע

4.4.2017 / 15:02

מאות משפחות גילו כי חופשות ליוון שהזמינו בעשרות אלפי שקלים בוטלו עקב "אי-הבנות" בין חברת התיירות והמלון. במייל שקיבלו, הובטח שכספי הלקוחות יוחזרו, אך רבים חוששים: "הבעלים נעלם, משפחות איבדו עד 40 אלף שקל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית המלון מתוך סרטון חברת "פרלה לוקסרי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאות משפחות חרדיות גילו אמש (שני) כי חופשות שהזמינו לאי קוס שביוון בעלות עשרות אלפי שקלים בוטלו במפתיע. במייל שנשלח מחברת "פרלה לוקסרי", ממנה הוזמנו החופשות שתוכננו למלון Blue Domes באי, נכתב כי מסיבות טכניות ועקב אי-הבנות עם המלון, החופשה שתוכננה לחג הפסח בוטלה.

חברת הנסיעות, בבעלותו של איש העסקים משה פרידמן המתגורר בבלגיה, צפויה להחזיר את כספם של הלקוחות רק בעוד חודש, אך חלק מהם לא מאמינים שיקבלו את כספם בחזרה.

"לא אנשי בשורה טובה אנו היום", נכתב ללקוחות במכתב מטעם החברה. "לצערנו עברנו בשבועות האחרונים שבעה מדורי גיהינום עם המלון שלקחנו לפסח, שום הסכם שעשינו איתם הם לא כיבדו וכל דבר הקשו עלינו", הוסיפה החברה, שפירטה במכתב עלויות גבוהות שלטענתה הציב המלון לדרישות שונות עבור הלקוחות החרדים, כמו כשרות ומחיצה לגברים ונשים. עוד נכתב כי "ניסינו אפילו ברגע האחרון לעבור למלון אחר באותה רמה פחות או יותר, העיקר להביא לאורחים שלנו חופשת פסח ברמה גבוהה, ולא הצלחנו בגלל הזמן הקצר שנשאר".

עוד בוואלה! NEWS:
אלפי חרדים הפגינו בירושלים נגד הגיוס: "לא נשלים עם המציאות הזו"
"נמות ולא נתגייס": עשרות עצורים בהפגנות חרדים ברחבי הארץ
תיעוד: צעירה מתפשטת במחאה מול עשרות חרדים בהפגנה בבני ברק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייל האישור שקיבלו הלקוחות לקראת החופשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום, אחרי הגזירה האחרונה שהמלון לא נותן לנו להכניס את הקונטיינרים עם האוכל עד יום ראשון, הגענו למסקנה שאין עם מי לדבר ויהיה בלתי אפשרי לנהל חופשת פסח כמו שצריך וכמו שהבטחנו", נכתב. "לכן אין מנוס מלבטל, להחזיר לכולם את כספם ולתת לאנשים להחליט לאיפה ייסעו. הנזק שנגרם הוא אדיר בכל המובנים, אך עד ה-1 במאי, כל אחד יקבל את מה שכבר שילם בחזרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

נטע כץ, איש עסקים ופעיל חברתי מבני ברק, סיפר על מייל הביטול שקיבל אתמול. "לפני כחודש החלטנו לחגוג את חג הפסח בחו"ל", אמר. "חברות של אשתי נרשמו לחופשה ביוון. זה היה נראה מרשים ומקסים, האתר יפה. נרשמנו, שילמנו את כל הכסף לסוכן בארץ, הכול היה נראה מאוד נחמד ויפה. יש לנו שלושה ילדים, הם התרגשו ושמחו".

לדבריו, לאחר שתכננו תכניות, אמש "הכול התנפץ במייל אחד לקוני, שמסביר על בעיות טכניות שנראות תמוהות בלשון המעטה". "המייל בעצם אמר שהנופש התבטל והייתה איזו הבטחה מעומעמת לכך שהכסף יחזור בעוד חודש", הסביר. "וזהו, זה הדבר האחרון שיש לנו בידיים, עוגמת נפש. קיבלנו הרבה הזמנות מחברים, אבל לא נעים ליפול על אנשים עכשיו. זו תחושה מאוד מבאסת וגם יש ממש חוסר ביטחון על הכסף ששילמנו. הבעלים בעצם די נעלם לנו, איתי הוא לא דיבר ולא קיבלתי הודעה מה קורה מפה והלאה".

פוסט ובו סרטון המפרסם את המלון ששיווקה החברה:

עו"ד רבקה שוורץ, דמות פופולרית ברשת בקרב המגזר החרדי, הפיצה בין חבריה את החופשה המדוברת ביוון. לדבריה, "לפני כחודשיים פנה אלינו סוכן הנסיעות של חברת 'פרלה לוקסרי' בבקשה שנפיץ את נופש פסח למגזר החרדי באי קוס, נופש שנמכר כמשהו מדהים", סיפרה. "אני בעצמי נרשמתי לחופשה הזאת ואליי הצטרפו הרבה מאוד חברים ואנשים שמכירים אותי. מאות חדרים נמכרו למגזר החרדי מהארץ ומחו"ל לחג פסח, ובסוף מצאנו את עצמנו קירחים ברגע האחרון, פחות משבוע לפני ליל הסדר".

שוורץ הסבירה כי היא מנסה למצוא פתרון לעשרות האנשים הפונים אליה ביממה האחרונה בנושא, אך היא ולקוחות נוספים עדיין לא יודעים מה יעשו בחג הקרוב. "כרגע אנו מנסים לעבוד על פתרון ולהגיע למקומות אחרים במחיר מקביל. עכשיו אנשים צריכים לשלם פעמיים, כי הכספים כבר שולמו, חברות תיירות מנצלות את המצב הזה ולא מתגמשות במחירים", הוסיפה.

לדבריה, "משפחות איבדו פה בין 20 ל-40 אלף שקלים למשפחה. הבעלים של החברה לא עדכן אותנו בנעשה אבל פתאום אתמול בלילה קיבלנו מייל שאומר 'תסתדרו'. הוא נעלם לא עונה לטלפון, הוא חסם את הפייסבוק ואת הווטסאפ. אנשים איבדו את כספם ועכשיו מאות משפחות נשארו בודדות בחג הפסח, הלילה עבר עלינו בניסיון לסייע למשפחות שנותרו קירחות מהסיפור הזה. נקווה שעד סוף היום הזה נמצא פתרון או שהשם יעזור".

פרידמן: "נפלנו על רשת שמנוהלת בידי אנשים לא מקצועיים"

משה פרידמן מסר בתגובה: "לצערנו נפלנו עם רשת בתי מלון ביוון שמנוהלת בידי אנשים לא מקצועיים. בעל הרשת מת בסוף שנה שעברה והיורשים, הבן והבת שלו, מנסים לשדר עסקים כרגיל, אבל אין להם שום מושג בניהול או כיבוד חוזה. במהלך החודשים האחרונים הם הבטיחו לנו עולם ומלואו ואיך שהתקרב חג הפסח התחילו לחזור בהם מכל ההסכמים. כידוע, חופשת פסח כשרה תלויה בהמון המון פרטים ואין מקום לטעות הכי קטנה. אנשים משלמים את מיטב כספם ומחכים בצדק לחופשה הולמת".

"ביום ראשון האחרון הקונטיינרים הגיעו למלון כמתוכנן וכפי שהודענו למלון שבוע מראש. פתאום, הודיע לנו מנהל המלון שאין שום סיבה להכניס דברים שלנו לפני יום ראשון, 9 באפריל, היום שבו האורחים אמורים להגיע. זו כבר הייתה הטיפה האחרונה לפני שהתחלנו להבין שעם הנהלה כזאת אנחנו לא נצליח לעשות חופשת פסח. באותו רגע היינו צריכים לקחת החלטה - לבטל, עם כל ההפסדים הכרוכים בזה, או לתת ל-700 אנשים להגיע בלי אפשרות לתת להם את מה שהם מחכים לו ובצדק".

"לקחנו את יום שני לנסות לסדר בפעם האחרונה את הבעיות. הכנסנו את עורך הדין שלנו וקשרים אחרים במקום. ביום שני אחר הצהריים התברר לנו שאין פרטנר לשיחות והם עושים צחוק מאיתנו. באותו רגע החלטנו לבטל, להחזיר את הקונטיינרים ולמזער את ההפסדים. כל לקוח יקבל את כספו בחזרה עד השקל האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully