וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ריב: תלמידי כיתה ה' בקריית שמונה הכינו "קבר" לבן כיתתם

30.3.2017 / 16:39

תלמידים בבית ספר יסודי בקריית שמונה הכינו קבר עם מצבה לתלמיד שרבו אתו בחצר בית הספר ואף הזמינו תלמידים נוספים ל"הלוויה". גורם המעורב בפרשה: "ארגנו מניין ועשו הלוויה". תלונה הוגשה במשטרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקרה מזעזע". המצבה בבית הספר, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

תלמידי כיתה ה' בבית ספר יסודי בקריית שמונה הכינו "קבר" לבן כיתתם בשטח בית הספר. המקרה אירע בתחילת השבוע. בעקבות ריב עם הילד החליטו התלמידים ליצור לו "קבר" בחצר בית הספר, שכלל גם מצבה מאבנים. בנוסף, הזמינו התלמידים ילדים נוספים מהכיתה להשתתף ב"הלווייתו" של אותו תלמיד. אחד ההורים הגיש תלונה במשטרה ושלושה תלמידים הושעו לכמה ימים..

אחד הגורמים החינוכיים המעורבים במקרה סיפר כי התלמידים "ארגנו מניין ועשו את הלוויה. מה שחורה זה שהנושא הושתק ולהבנתנו לא טופל כראוי, להשעות שלושה ילדים כמארגנים זה לא מספיק".

מפורום ועדי ההורים נמסר בתגובה כי "מדובר במקרה מזעזע. נדאג שהוא ייבדק ויטופל עד תום". עוד נמסר כי "אנו קוראים להורים לדבר עם ילדיהם ולפעול יחד עם צוותי ההוראה בביעור אלימות, חרמות ואיומים מסוג זה. ישנם מערכי שיעור לנושאים הללו. עשו בהם שימוש".

עוד בוואלה! NEWS:
מתווה הפשרה בתאגיד: חטיבת החדשות בתאגיד תפורק
בג"ץ מנע מבית הדין הרבני להפוך אישה גרושה לעגונה: "סוף לייסוריי"
רכבי שטח וטרקטורונים: המאבק בהברחות בארץ המרדפים בגבול מצרים

תלמיד. ShutterStock
"יוכלו לשוב ללימודים רק לאחר שייכתבו לתלמיד שנפגע מכתב התנצלות"/ShutterStock

גורמים במשרד החינוך מסרו כי "לא נסבול אירועים כאלה, ובשום אופן לא נעבור עליהם לסדר היום. כאשר נודע להנהלת בית הספר והצוות החינוכי על האירוע, הם פעלו באופן נחרץ ובלתי מתפשר. התלמידים המעורבים הושעו מלימודים, נשלחו הודעות על חומרת המעשה להורים שלהם, והמחנכת הטילה עליהם משימה חינוכית: נאמר להם שהם יוכלו לשוב ללימודים רק לאחר שייכתבו לתלמיד שנפגע מכתב התנצלות, כל אחד בנפרד, ורק לאחר שיכינו עבודה בנושא מניעת אלימות והשפעתו המזיקה של החרם החברתי על תלמידים ועל האקלים הבית ספרי".

הגורמים הוסיפו כי "התלמידים, כולם, אכן כתבו מכתב התנצלות והכינו עבודות. מאז האירוע, בית הספר מקבל סיוע צמוד ממנהל שפ"י (שירות פסיכולוגי ייעוצי - מ"ש) ומאנשי מקצוע נוספים. הנושא מטופל באופן תקיף, במישור החינוכי, וימשיך לקבל טיפול לאחר חופשת הפסח".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד רואה בחומרה רבה את המקרה, ולצורך הטיפול בו מערב את כל גורמי המקצוע הרלוונטיים. האירוע מנוהל באופן נחרץ ונמרץ, בכלים חינוכיים, הסברתיים, ערכיים ומקצועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully