וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מברק ששלח הימלר למופתי נחשף: "בהצלחה נגד היהודים הפולשים"

המכתב הנדיר שנחשף בארכיון הספריה הלאומית נכתב ב-1943, ביום השנה להצהרת בלפור. הבכיר הנאצי, אחד מאדריכלי הפתרון הסופי, כתב למנהיג המוסלמי כי גרמניה "עוקבת מקרוב אחרי המאבק של שוחרי החירות הערבים – במיוחד בפלשתינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הימלר והמופתי בגרמניה ב-1943/מערכת וואלה!, צילום מסך

היינריך הימלר, מאדריכלי הפתרון הסופי ומבכירי המשטר הנאצי, כתב למופתי חאג' אמין אל-חוסייני כי גרמניה "מאחלת הצלחה לערבים נגד הפולשים היהודים" – כך נחשף במברק נדיר שנמצא בארכיון הספרייה הלאומית בישראל. המברק נכתב ב-2 בנובמבר 1943, יום השנה להצהרת בלפור שהעניקה בריטניה ליישוב היהודי ושימש ביסס להקמת מדינת ישראל חרף הנוסח העמום שלו.

הימלר, שפיקד על האס-אס ועל הגסטפו, כתב למנהיג הדתי שנמלט מפלשתינה ב-1937 כי "התנועה הנציונל-סוציאליסטית בגרמניה נושאת בעיניה את דגל המאבק ביהדות העולמית", ולכן היא "עוקבת מקרוב אחרי המאבק של שוחרי החירות הערבים – במיוחד בפלשתינה – נגד הפולשים היהודים".

בהמשך כתב כי "ההכרה המשותפת באויב והמאבק המשותף בו הם מה שיוצרים את הבסיס המוצק בין גרמניה לשוחרי החירות המוסלמים ברחבי העולם".לדברי הימלר, "ברוח זו, אני שמח לאחל לך, ביום השנה להצהרת בלפור, איחולים חמים למען המשך המאבק עד לניצחון הגדול".

לקריאה נוספת בנושא
מסאז'ים והוצאות להורג: יומניו של אחד מאדריכלי השואה נחשפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המברק ששלח הימלר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך מלחמת העולם השנייה, נפגש המופתי עם בכירים נאצים, בהם גם אדולף היטלר. הוא ניסה לרתום את מדינות הציר למאבק ביהודים בפלשתינה, וסייע בגיוס 20 אלף מוסלמים מתנדבים מבוסניה ומהבלקן לשורות האס-אס. אלו השתתפו בהשמדת יהודי קרואטיה והונגריה. בתום המלחמה, יוגוסלביה דרשה להעמידו לדין בגין פשעי מלחמה, אולם המופתי נמלט ממחנה מעצר בצרפת ועבר למדינות ערב. הוא מת בביירות ב-1974, בגיל 79.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully