וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאורע היסטורי": דיוויד פרידמן הושבע לתפקיד שגריר ארה"ב בישראל

30.3.2017 / 1:23

לאחר שמינויו השנוי במחלוקת אושר בסנאט ברוב דחוק, סגן הנשיא פנס השביע את השגריר החדש. "המינוי המהיר של טראמפ הוא עדות למחויבותו לישראל", אמר פרידמן, שקיבל את ההודעה על מינויו ביום השבעת הנשיא

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מפגינים פרו פלסטיניים הוצאו מהאולם בזמן השימוע למינוי פרידמן, פברואר האחרון)

דיוויד פרידמן הושבע הלילה (חמישי) לתפקיד השגריר האמריקני בישראל. בשבועות האחרונים עבר פרידמן בהצלחה את השימועים בפני וועדת החוץ בסנאט, וכן את ההצבעה במליאת הסנאט. זאת, חרף התנגדות הרוב המכריע של חברי המפלגה הדמוקרטית שהצביעו נגד המועמדות שלו. פרידמן, יהודי חובש כיפה ואיש ימין מובהק, שימש זה שנים יושב ראש ארגון ידידי בית אל בארצות הברית.

סגן הנשיא, מייק פנס, ניהל את טקס ההשבעה, בו השתתף גם שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר. "נשיא ארצות הברית הוא ידיד של עם ישראל והעם היהודי במשך שנים ארוכות. העולם יכול להיות בטוח בדבר אחד - אמריקה עומדת לצד ישראל", אמר פנס, שכינה את טקס ההשבעה "מאורע היסטורי". לדבריו, "אחד הסימנים הברורים למחויבות של הנשיא למדינת ישראל הוא בבחירתו של פרידמן לשגריר".

עוד בוואלה! NEWS:
15 שנה אחרי "חומת מגן": אוגדת איו"ש ביצעה תרגיל עם כל חטיבותיה
ליברמן ואיזנקוט על הכוונת: פעילי חמאס מאיימים בסרטון חדש
אחד המעורבים בלינץ' ברמאללה שוחרר לאחר שבוטלה הרשעתו ברצח

השגריר המיועד לישראל דיוויד פרידמן בוועדת יחסי החוץ של הסנאט, וושינגטון, ארה"ב. פברואר 2017. רויטרס
"תמיד מיהר לעמוד לצד ישראל". פרידמן/רויטרס

סגן הנשיא סיפר על הרקע וההיכרות של פרידמן עם מדינת ישראל כי "במהלך השנים נסע לישראל יותר מ-75 פעם. תמיד מיהר לעמוד לצד ישראל מול אלה שבחרו לגנות אותה, כי בליבו ידע שאלו השונאים את ישראל שונאים אותה לא בגלל מה שהיא לא עושה כמו שצריך אלא בגלל מה שהיא עושה כן כמו שצריך".

בהמשך נשבע פרידמן אמונים לתפקיד והודה למשפחתו ולנשיא טראמפ. "אני חש ענווה על האמון שהוא נתן בי", אמר. "זו הפעם הראשונה שהשגריר לישראל מתחיל את תהליך המינוי ביום הראשון לכהונת הנשיא. קיבלתי את המועמדות ב-20 בינואר, יום ההשבעה. זו עדות למקום הגבוה בסדר העדיפויות של טראמפ ופנס לברית עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully