וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלת בירושלים – אמו של צעיר שנורה למוות כשזוהה בטעות כמחבל

סיהאם נימר, תושבת שועפאט, נורתה למוות בזירה, לאחר שעל פי החשד ניסתה לדקור שוטרים. בנה נורה למוות בחודש ספטמבר, באירוע שנחשד בתחילה כפיגוע דריסה. "המשפחה המומה, לא היה לזה סימן"

צילום: דוברות המשטרה

סיהאם ראתב נימר, תושבת מחנה הפליטים שועפאט בת 49, היא הפלסטינית שנורתה היום (רביעי) למוות בסמוך לשער שכם בירושלים, לאחר שעל פי החשד ניסתה לדקור שוטרים במקום – כך מסר דובר משרד הבריאות של הרשות הפלסטינית. נימר, שנורתה על ידי כוחות הביטחון בזירה, היא אמו של מוסטפא נימר, תושב רמת גן, שנהרג בחודש ספטמבר מירי שוטרים, שטענו כי היה חשש לפיגוע דריסה.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי נימר התקרבה לכוחות מג"ב במהירות, שלפה מספריים והניפה אותם לכיוון הכוח. השוטרים בזירה, על פי הודעה המשטרה, "הגיבו במהירות" וירו לעברה. המספריים נמצאו בזירה לאחר מכן.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצח בטבריה: "ראיתי אותו מחזיק את הראש במגבת – ופשוט הולך"
מלך ירדן בפסגת הליגה הערבית: "ישראל הורסת את הסיכוי לשלום"
הנשק הישראלי כובש את העולם: עלייה חדה בהיקף הייצוא הביטחוני

ניסיון פיגוע של מחבלת בשער שכם, ירושלים, 29 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
מספריים נמצאו ליד ההרוגה. גופתה של נימר בזירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ
מוסטפא נימר, שנהרג באירוע שנחשד כפיגוע דריסה, שועפאט, ספטמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
בני המשפחה נעצרו. מוסטפא נימר/צילום מסך, טוויטר

מאזן איוב, עורך דינו של עלי נימר, בן דודו של מוסטפא שהורשע בגרימת מותו, אמר לוואלה! NEWS לאחר האירוע היום: "זה לא ייאמן, אף אחד לא צפה את זה". לדבריו, "לפני שבועיים פגשתי אותה, ולא היה לזה סימן".

איוב סיפר כי מאז מותו של בנה היא מטופלת נפשית. "שוחחתי עם בנה והוא אמר לי שהם המומים, מופתעים לגמרי", הבהיר. לדבריו, אבי המשפחה ובעלה של האם עוכב לחקירה, יחד עם קרוב משפחה נוסף. עוד דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי בתה נעצרה זמן קצר לאחר האירוע היום.

ניסיון פיגוע של מחבלת בשער שכם, ירושלים, 29 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
הזירה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
סיהאם ראתב נימר, המחבלת שניסתה לדקור שוטרים בשער שכם בירושלים, מרץ 2017. חטיבת דובר המשטרה
נימר עם המספריים בידה, בתמונה שהפיצה המשטרה/חטיבת דובר המשטרה

נימר נורה למוות בידי כוחות המשטרה בכניסה למחנה הפליטים שועפאט בספטמבר 2016 כשהיה במכוניתו יחד עם בן דודו עלי. באופן חריג, כתב אישום הוגש נגד עלי, בגלל טענת המשטרה ולפיה נהיגתו הפרועה הביאה את המשטרה לחשוד כי מדובר בניסיון לפיגוע דריסה. בפועל, מוסטפא ובן דודו חזרו בעת האירוע אל המחנה מאזור גוש דן, כשהם שיכורים ותחת השפעת סמים.

השניים עמדו מאחורי משאית שנעצרה בגלל החסם המשטרתי ואז לחץ נימר על דוושת הגז ופרץ את המחסום, כשהוא מתעלם מפנסי השוטרים שסימנו לו לעצור ומקריאותיהם לעברו. השוטרים שנכחו במקום ירו לעבר הרכב כדורי ספוג, ולאחר מכן פתחו באש חיה, ממנה נהרג בסופו של דבר מוסטפא.

המשטרה סברה בתחילה כי השניים ניסו לבצע פיגוע דריסה שנועד להרוג חיילים, אולם לאחר מכן חזרה בה מטענה זו, כשהתברר כי מדובר באירוע של נהיגה תחת שכרות והשפעת סמים. בכתב האישום המתוקן הואשם נימר בסעיף של גרימת מוות ברשלנות ובשורה של סעיפי אישום נוספים: נהיגה ללא רישיון וללא ביטוח, נהיגה בשכרות והחזקת סמים.

עדכון ראשון: (17:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully