וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תומכות בפשעי הציונים": איראן הטילה סנקציות על חברות אמריקניות

הרפובליקה האסלאמית השיבה לארצות הברית על הסנקציות שהטילה עליה בסנקציות נגדיות. לפי הודעת משרד החוץ הסנקציות מוטלות על חברות "בגלל תמיכתן בטרור ודיכוי עמי האזור". ברשימה מופיעים בין היתר סוכנות הנדל"ן "רימקס" וחברת הביטחון "בני טל"

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

איראן הטילה סנקציות על 15 חברות אמריקניות בתגובה לסנקציות האמריקניות המוטלות עליה – כך הודיע היום (ראשון) משרד החוץ האיראני. לפי הודעת משרד החוץ הסנקציות מוטלות על חברות "בשל תפקידן בפשעי המשטר הציוני, בגלל תמיכתן בטרור ודיכוי עמי האזור". ברשימה מופיעות החברות תאגיד "אושקוש" לייצור כלי רכב, סוכנות הנדל"ן "רימקס", חברת הביטחון "בני טל" וחברת הנשק "מגנום".

בהודעת משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית נכתב עוד כי מדובר בחברות שמשתפות פעולה באופן ישיר ועקיף עם ישראל בביצוע "פשעים חמורים בפלסטין הכבושה, שעמדו מאחורי מעשי הטרור של המשטר הישראלי או תרמו להרחבת ההתנחלויות הבלתי חוקיות בשטחים הפלסטיניים תוך הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2334". המשרד מסר כי הסנקציות של וושינגטון הוטלו על טהראן בטענות "מסולפות" ותוך הפרה של הסכם הגרעין.

ביום שישי האחרון הודיע משרד החוץ של ארצות הברית על הטלת סנקציות על 30 חברות זרות ואישים שהעבירו טכנולוגיה רגישה לאיראן עבור תכנית הטילים שלה או משום שהפרו את חוקי הייצוא לאיראן, קוריאה הצפונית וסוריה. על 11 חברות ואישים מסין, קוריאה הצפונית ואיחוד האמירויות הוטלו עיצומים משום שתרמו לחיזוק תכנית הטילים הבליסטית של טהראן. 19 ישויות הוגבלו בשל הפרות אחרות.

לקריאה נוספת:
איראן נגד נתניהו: "מסלף את התורה, הצלנו יהודים לאורך ההיסטוריה"
דיווח באיראן: משמרות המהפכה ערכו ניסוי מוצלח בטיל בליסטי
איראן נגד הבקשה הישראלית לגינוי ניסוי הטילים: "תעמולה מניפולטיבית"

רשימת החברות שפרסם משרד החוץ האיראני:

בחודש שעבר הטיל ממשל טראמפ לראשונה סנקציות על 13 בני אדם ו-12 ארגונים הקשורים לאיראן. המהלך מגיע לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הצהיר בעקבות הניסוי האחרון שערכה הרפובליקה האסלאמית בטיל בליסטי, כי "איראן משחקת באש". מקום מושבם של חלק מהחברות נמצא באיחוד האמירויות הערביות, בלבנון ובסין. אלו שעליהם הוטלו הסנקציות מעורבים בפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים וקשורים למשמרות המהפכה. על פי הצהרת משרד האוצר, "גופים ויחידים אלו מעורבים ברכישת טכנולוגיות או חומרים שתומכים בפיתוח הטילים כמו גם מתן תמיכה למשמרות המהפכה".

איראן גינתה את הטלת הסנקציות וטענה כי אלו "יסייעו לקבוצות טרור באזור". בהודעה של משרד החוץ באיראן שפורסמה בכלי תקשורת במדינה נטען כי איראן רואה בהטלת הסנקציות הפרה של התחייבויות ארצות הברית כלפיה והפרה של אישור מועצת הביטחון של האו"ם את הסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות. "בתגובה, תטיל גם איראן סנקציות על אישים ומוסדות אמריקנים", נמסר.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר אז בתגובה כי מדינתו "אינה מתרגשת מהאיומים, שנשמעים בזמן שאנו מספקים הגנה לעמנו". לדבריו, "לעולם לא נפתח במלחמה, אך אנו יכולים להסתמך רק על עצמנו בכל הנוגע להגנה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, פברואר 2017. AP
"סומכים רק על עצמנו". זריף/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully