וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציב מטרה חדשה לנאס"א: כיבוש מאדים

22.3.2017 / 1:00

לראשונה אחרי שבע שנים, נשיא ארה"ב אישר חוק הקשור לסוכנות החלל והקצה לה 19 מיליארד דולר לשנה הקרובה כדי לשלוח משימה מאוישת לכוכב האדום. "נאס"א נתנה השראה למיליוני אמריקנים לדמיין עולמות רחוקים"

טראמפ חותם על חוק למימון נוסף של נאס"א, 21 במרץ 2017. רויטרס
הזמין גם סנאטור דמוקרט לחתימה. טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אתמול (שלישי) על חוק שמגדיר לסוכנות החלל (נאס"א) משימה לשלוח צוות מאויש למאדים, כשהוא מקצה לכך 19.5 מיליארדר דולר שיוכנסו לתקציב הקרוב. הסנאטור טד קרוז, אחד מיוזמי החקיקה, אמר כי זאת הפעם הראשונה בשבע השנים האחרונים שעובר חוק הקשור לנאס"א. קרוז נכח בחדר הסגלגל כשטראמפ חתם על החוק לצדם של חברי קונגרס נופים וכמה אסטרונאוטים.

"במשך כמעט שישה עשורים, נאס"א נתנה השראה למיליוני אמריקנים לדמיין עולמות רחוקים ועתיד טוב יותר על כדור הארץ", אמר טראמפ. "אני מאושר לחתום על החוק הזה. עבר זמן רב מאז שנחתם חוק כזה, שמאשר את מחויבותנו למשימה המרכזית של נאס"א – מסע אנושי בחלל ומדע החלל".

החוק החדש הציב את חקר הכוכב האדום כאחת ממטרותיה של הסוכנות, והוא תומך בין היתר גם בשימוש בתחנת החלל הבינלאומית לפחות עד שנת 2024 ובשיתוף פעולה בין חברות מהמגזר הפרטי לנאס"א כדי להעביר ציוד ולערוך ניסויים.

בין יתר חברי הקונגרס שהוזמנו לטקס החתימה, היה גם הסנאטור הדמוקרט ביל נלסון, שהיה בעברו אסטרונאוט. כשסגן הנשיא מייק פנס הוזמן על ידי טראמפ לומר כמה מילים, אומר אמר כי יש לאפשר לנלסון לדבר גם. "הוא דמוקרט, לא התכוונתי לתת לו לדבר", התלוצץ טראמפ. נלסון שיבח את החוק שלדבריו יאפשר לנאס"א להמשיך ולתור את היקום.

לקריאה נוספת בנושא
חוקרים בריטים טוענים: מצאנו את העדות המוקדמת ביותר לחיים
נאס"א מזהירה מהנזק שיכול להיגרם למוח שלכם בזמן טיסות

(עדכון ראשון: 21:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully