וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי נרצחי הפיגוע בסבארו: "המחבלת צריכה להיות בכיסא חשמלי"

21.3.2017 / 8:43

משפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע ב-2001 זעמו על החלטת ירדן שלא להסגיר לארצבות הברית את אחלאם א-תמימי, שהסיעה את המחבל למסעדה. "אילו למדינת ישראל היה עמוד שדרה, היא הייתה בת מוות", אמר בן שכול

אחלאם א-תמימי, שסייעה לפיגוע התופת בסבארו בירושלים, לאחר שחרורה, 2011. AP
"הייתי עושה את הכול שוב פעם". א-תמימי עם שחרורה/AP

"אילו למדינת ישראל היה עמוד שדרה, אחלאם א-תמימי כבר הייתה בת מוות. הבגידה הזאת של שחרור המחבלים עם דם על הידיים, עדיין מהדהדת לי כל יום בראש", אמר אתמול (שני) בכעס מאיר סחיווסחורדר, בנם של מרדכי וצירה שנרצחו לפני 16 שנה בפיגוע במסעדת "סבארו". אתמול סירב בית המשפט בירדן לבקשת ארצות הברית להסגיר את אחלאם א-תמימי, שהסיעה את המחבל המתאבד למקום הפיגוע ב-2001. באירוע הקשה נהרגו 15 בני אדם, בהם שני אזרחים אמריקנים.

בשנת 2003 נגזרו על א-תמימי 16 מאסרי עולם בישראל בגין חלקה בפיגוע, אך היא שוחררה באוקטובר 2011 אחרי שריצתה עשור ממאסרה, במסגרת העסקה לשחרור גלעד שליט. לפני כשבוע הכריז משרד המשפטים האמריקני כי יבקש את הסגרתה של א-תמימי, שהוכנסה לרשימת הטרוריסטים המבוקשים של הבולשת הפדרלית (FBI).

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: השוטר שתועד מכה חייל ממוצא אתיופי לא יועמד לדין
כלב נשך כלבה בחיפה - ובעליו נידון לשלושה חודשי מאסר
בהלה בראשון לציון: גבר נראה עם חוטים מבצבצים מבגדיו - ונחשד כמחבל

פיגוע התופת בסבארו, ירושלים, 2001. AP
15 בני אדם נהרגו. זירת הפיגוע ב"סבארו"/AP

לאחר שחרורה, הבהירה א-תמימי כי היא אינה מתחרטת. "הייתי עושה את הכול שוב", מסרה לכלי התקשורת עם הגעתה לירדן ב-2011. בריאיון לאתר האינטרנט של חמאס, אמרה אז כי "זה היה מעשה מחושב שבוצע מתוך שכנוע ואמונה באללה. הצלחתי לגבור על מכשול המאסר ושוחררתי, מדוע עליי להתחרט?".

סחיווסחורדר הטיל מלכתחילה ספק בבקשת ההסגרה. "זה נראה לי מצחיק שבישראל בכלל האמינו שהירדנים ישתפו פעולה עם האמריקנים ויסגירו אנשים שלהם", אמר. "רק בישראל נותנים לרוצחים מתועבים מאסרי עולם. אילו למדינת ישראל היה עמוד שדרה תמימי כבר הייתה מזמן בת מוות. בארצות הברית היא כבר הייתה על כיסא חשמלי או עם זריקת רעל לווריד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
משפחת סחיווחורדר עותרים לבג"ץ נגד שחרור מחבלים. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
"רק בישראל נותנים לרוצחים מתועבים מאסרי עולם". סחיווסחורדר/יואב דודקביץ'

דוד נכנברג, בעלה של חנה, שנפצעה גם היא בפיגוע ומאז נותרה במצב של צמח, לא הופתע מסירוב הירדנים. "האם למישהו היה בכלל ספק שהם יתנו יד לזה? שיסכימו להסגיר מישהי שפגעה בכל כך הרבה יהודים ונחשבת לדמות נערצת אצל הפלסטינים, לידי האמריקנים?", תהה.

"אין לי ספק שאם הייתה מוסגרת לארצות הברית, יחד עם כניסתו של טראמפ לבית הלבן, כבר היו מטפלים במחבלת כמו שצריך". לדבריו, "חוליית המחבלים חיפשה לפגוע ביהודים עם אזרחות אמריקנית, ולכן ביצעו את הפיגוע במסעדת 'סבארו', שהייתה פופולרית בקרב אמריקנים".

אחלאם א-תמימי, שסייעה לפיגוע התופת בסבארו בירושלים, לאחר שחרורה, 2011. AP
"יררדן נכנסה ללחצי העולם הערבי". א-תמימי עם בכיר חמאס חאלד משעל/AP

בארגון "שורת הדין", המייצג משפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע ב"סבארו", הביעו אכזבה מפסיקת בית המשפט הירדני שלא להסגיר את המחבלת. "ירדן, שהיא מדינה מוכת טרור, העניקה היום חסינות לטרור", אמרה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר הארגון.

"ירדן נכנעה ללחצים כבדים של העולם הערבי שלא להסגיר רוצחת יהודים, אך יחד עם זאת, המחבלת יודעת היום שלא יהיה לה יום שקט אחד עד שארית חייה, ולאן שלא תלך ירדפו אחריה מערכות הצדק של ארצות הברית ושל המדינות השותפות לה במאבק בטרור". לדבריה, ארגון 'שורת הדין' יוסיף לפעול "להבאת המחבלת וכל אלה שרצחו אזרחים חפים מפשע במעשי טרור נוראיים לדין, בין שבארצות הברית ובין שבמקומות אחרים בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully