וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "לרוסיה יהיה תפקיד במניעת מתקפה מצד ישראל בעתיד"

נשיא סוריה אמר את הדברים בריאיון לכלי תקשורת רוסיים אחרי התקרית ביום שישי, שבמהלכה שיגר טיל נ"מ לעבר מטוסי חיל האוויר. על האיום של ליברמן להשמיד מערכות הגנה אמר: "זכותנו וחובתנו להגן על הגבולות שלנו"

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא סוריה בשאר אסד אמר אתמול (שני) כי לרוסיה "יהיה תפקיד במניעת מתקפה מצד ישראל בעתיד". זאת ברקע התקרית ביום שישי, אז שיגר טיל נ"מ לעבר מטוסים של חיל האוויר שתקפו משלוח נשק שיועד לחיזבאללה. אתמול דווח כי מל"ט ישראלי חיסל בקוניטרה פעיל במיליציה "כוחות ההגנה הלאומית", המסייעת למשטר.

אסד, שאמר את הדברים בריאיון לכלי תקשורת רוסיים, הוסיף כי "זכותה וחובתה" של סוריה להגן על גבולותיה, אחרי שנשאל על איומו של שר הביטחון אביגדור ליברמן להשמיד בפעם הבאה את מערכות ההגנה שינסו לפגוע במטוסי חיל האוויר.

אתמול אישרה מוסקבה כי זימנה ביום שישי את שגריר ישראל החדש גרי קורן לשיחת הבהרה בשל התקיפה, שלפי דמשק אירעה באזור תדמור. טיל הנ"מ ששיגר צבא סוריה יורט על ידי מערכת "החץ" באזור ירושלים, ורסיסי הטילים נחתו בירדן. אתמול אמר שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי כי התגובה של דמשק "הייתה הולמת".

עוד על המתיחות בצפון
דיווח בסוריה: ישראל תקפה עמדות של צבא סוריה ושל חיזבאללה
אסד מנסה לשנות את כללי המשחק - ועכשיו תור ישראל להציב קו אדום חדש

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לכתבים צרפתים בדמשק, ינואר 2017. רויטרס
סומך על רוסיה. אסד/רויטרס

מפקד מערך ההגנה האווירי בצה"ל, תת-אלוף צביקה חיימוביץ, אמר היום כי בשלב מסוים הפך הטיל ששוגר ממערכת SA-5 לאיום ממשי על ישראל, כמו זה הנשקף מטיל קרקע-קרקע. לדבריו, הטיל היה עלול לפגוע בבקעת הירדן, שם הופעלו האזעקות. מערכת ה-SA-5 היא מערכת סובייטית מיושנת, אך בעלת טילים במשקל של יותר משלושה טונות עם ראש נפץ קרבי במשקל של 200 קילוגרמים.

"ביום שישי זיהו לוחמי מערך הגנה אווירית איום בליסטי שאיים על מדינת ישראל", אמר תא"ל חיימוביץ'. "ההנחיות והפקודות היו מאוד ברורות בנושא הזה - ליירט ולנטרל כל איום שמסכן את תושבי מדינת ישראל. כך עשינו גם בשבוע שעבר, ואין לי ספק שבאתגרים כאלה נידרש להיות נכונים גם בעתיד ונהיה כך". היירוט של טיל ה-SA-5 הוגדר מוצלח. קצין בכיר בחיל האוויר הרעיף שבחים על מפקדי הסוללה שהיו אחראים לפעולה שארכה פחות מדקה מרגע זיהוי האיום והיירוט בשמי הצפון.

באשר לספק שעלה במידת הנחיצות ליירט את הטיל ששוגר על ידי צבא סוריה – לנוכח חשיפת הפעולה בסוריה ולאור זימון שגריר ישראל במוסקבה לשיחת הבהרה – אמר תא"ל חיימוביץ': "האיום ביום שישי האחרון לפנות בוקר היה איום בליסטי שאיים על שטח מדינת ישראל. איום ודאי. במצב הזה אין מקום לא לסימני השאלה ולא לדילמות. התפקיד המשימה והייעוד שלנו זה לנטרל וכך עשינו. האיום הבליסטי בהחלט היווה איום על שטח מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully