וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ מעריך: הניסיונות להוציא לפועל פיגועים בפסח יתגברו

20.3.2017 / 14:40

בפתח דיון בוועדת החוץ והביטחון, העריך נדב ארגמן כי חמאס "נמצא במצוקה אסטרטגית", ולכן הרגיעה הביטחונית בגדה לאחרונה עלולה להסתיים בקרוב. "השקט מתעתע. תשתיות הטרור עוסקות בניסיון להוציא לפועל פיגועים ולהצית את השטח", אמר

צילום: רוני כנפו

ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר הבוקר (שני) כי חמאס "נמצא במצוקה אסטרטגית, ומעוניין לערער את המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון באמצעות פיגועי תופת". בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, העריך ארגמן כי ארגוני הטרור ינסו לבצע פיגועים לקראת חג הפסח, בחודש הבא.

ארגמן הוסיף כי "השקט הבטחוני בעת הזו מתעתע, הוא משקר ומשכר. תשתיות הטרור של חמאס והג'יהאד העולמי עוסקים בניסיון להוציא לפועל פיגועים בשטח מדינת ישראל ויהודה ושומרון".

אבי דיכטר, יעקב פרי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ועדת חוץ וביטחון, כנסת. מרץ 2017. רוני כנפו
ראש השב"כ ארגמן לצד דיכטר, הבוקר/רוני כנפו

לדברי ארגמן, מערכת הביטחון בכלל ושב"כ בפרט למדו להתמודד עם טרור היחידים של 2015 ו-2016. "כתוצאה משינויים שעשינו ופיתוחים טכנולוגיים, מודיעיניים ומבצעיים שהתאמנו, עצרנו מעל 400 מפגעים פוטנציאליים בטרם מימשו פיגוע". בשנה החולפת נהרגו כתוצאה מפיגועים 16 אזרחים וזר אחד, ונפצעו 149 - ירידה לעומת השנה הקודמת.

מסיכום נתוני מערכת הביטחון של 2016 עולה כי אשתקד סוכלו 220 פיגועי ירי ברחבי יהודה ושומרון באמצעות מידע מודיעיני של שב"כ. בנוסף, נחשפו 212 חוליות מקומיות שפעלו מתוך יוזמה עצמאית, ללא הכוונה של מפקדת טרור מהשטחים או מחו"ל.

ראש השב"כ ייחס את המגמה של הירידה במספר הפיגועים למהלכי הרתעה וסיכול שנקטה ישראל. לדבריו, הסיבה למספר גבוה יחסית של פיגועים משמעותיים לעומת שיעור נמוך של פיגועים בכלל היא הרתיעה שחש הציבור מ"מחיר ההפסד" בפנייה לטרור, בעוד שמספר נמוך של צעירים בודדים וחוליות עצמאיות "עדיין רואה בטרור אמצעי לגיטימי להנעת שינוי בזירה".

בהתייחסו לפעולות הטרור מעזה, אמר ראש השב"כ כי חמאס נמנע ממערכה נוספת משום שהוא אינו מוכן בצורה אופטימלית למערכה נוספת, לאחר הנזקים שספג במבצע "צוק איתן" לפני כשנתיים וחצי. עם זאת, חמאס מסוגל כבר עכשיו לצאת לעימות נוסף עם ישראל, וממשיך בתהליכי בנייה מואצים.

איש חמאס בתוך מנהרה ברצועת עזה, אוגוסט 2016. AP
חמאס מוכן למערכה הבאה, אך לא באופן אופטימלי. מנהרות הטרור/AP

"אנו חווים שינויים משמעותיים בזירה שילוו אותנו עוד שנים ארוכות", הוסיף ארגמן, שציין את היחלשות "המדינה האסלאמית" (דאעש), התמקדות מצרים וירדן באתגרים מקומיים, מאבק המעצמות וההשלכות הסכם הגרעין עם איראן על המזרח התיכון.

יו"ר הוועדה אבי דיכטר, ראש השב"כ בעברו, אמר ביחס למגעים מול הממשל בארצות הברית: "לכל ממשל שנכנס יש שנה ראשונה שבה הוא מחליט איך הוא נראה ומה הוא עושה, כולל במדיניות החוץ. אני מאוד מוטרד מזה שהאנרגיות הפוליטיות שלנו עלולות למנוע בעדנו מלראות ולנצל את שנת ההזדמנות הזו. אני מקווה שנוכל להמשיך בתנופה המדינית ולא נגלוש לסוגיות פוליטיות שנתיים לפני מועד הבחירות הבא''.

(עדכון ראשון: 9:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully