וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היזהרו מיהודים": תמרור אנטישמי הוצב ליד בית כנסת בלונדון

15.3.2017 / 15:13

חברי פרלמנט בבריטניה גינו את שלט האזהרה שהוצמד לפנס רחוב בשכונה שבה מתגוררת הקהילה החרדית הגדולה ביותר באירופה. הרשויות מסרו כי השלט לא מצא וככל הנראה כבר הוסר. "זאת התנהגות מתועבת"

תמרור "היזהרו מיהודים" בבירת בריטניה, לונדון, מרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
ב-2016 נאשם מספר שיא בתקריות אנטישמיות בבריטניה/צילום מסך, טוויטר

תמרור "היזהרו מיהודים" שהוצב בשכונת סטמפורד היל בלונדון, שבה חיה קהילה חרדית גדולה, זכה לגינויים מצד חברי פרלמנט בבריטניה, שכינו אותו "דוחה" ו"מתועב". ארגון קהילתי דיווח כי התמרור המשלוש האדום, שבו מצוירת צלילתו של גבר בלבוש חרדי, הוצמד לפנס רחוב בסמוך לבית כנסת.

הרשויות מסרו היום (רביעי) כי הן לא מצאו את השלט, אחד מכמה שלטים מזויפים שהוצבו באזור, וככל הנראה הוא כבר הוסר. התמרור בעל הסממן האנטישמי התגלה ברקע התחזקות הימין הקיצוני ברחבי אירופה.

"זה דוחה ובלתי מתקבל על הדעת", כתבה חברת הלייבור דיאן אבוט, המשמשת שר הפנים בממשלת הצצלים של מפלגת האופוזיציה, בחשבון הטוויטר שלה. "זאת התנהגות מתועבת ודוחה שאין לה מקום בקהילה שלנו", צייץ דייוויד לאמי, מחוקק נוסף מטעם הלייבור, נציגו של אזור סמוך לשכונה שבה הוצב השלט.

בסטמפורד היל חיה הקהילה החרדית הגדולה ביותר באירופה, המונה כ-30 אלף איש. היא הייתה נתונה בעבר לתקיפות מצד תומכי הימין הקיצוני ונתונים שפרסמה המשטרה חשפו עלייה של יותר מ-60% בתקריות האנטישמיות בלונדון בשנה שעברה. בחודש שעבר, דיווח ארגון המייעץ ל-260 אלף היהודים החיים בממלכה בנושאי ביטחון כי הוא תיעד אשתקד 1,309 תקריות נגד יהודים ברחבי בריטניה – המספר הגבוה ביותר מאז החל הארגון לאסוף נתונים לפני 33 שנה.

עוד ידיעות מהעולם
מבחן לימין הקיצוני: אזרחי הולנד מצביעים בבחירות לפרלמנט
ביום השנה השישי למלחמה: עשרות הרוגים בפיגוע בבית משפט בדמשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully