וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום המן: בובות חיילים חרדים נתלו בשכונת מאה שערים בירושלים

כתחליף לבובות המן המסורתיות הנתלות מדי שנה בפורים, תושבי השכונה החרדית הציבו בובות חיילים התלויים מצווארם על חוטי חשמל. הבובות הולבשו במדי צה"ל הנושאים את שמה של חטיבת גבעתי, דגלי ישראל וציציות. ארדן: "למצות את הדין עם העבריינים המתועבים"

צילום: רוני כנפו וכב"ה, עריכה: שמרית גולדשטיין

בובות של חיילים חרדים נתלו היום (שני) ברחבי שכונת מאה שערים בירושלים. הבובות, התלויות מצווארן על חוטי חשמל, נועדו להחליף את הבובות המסורתיות של המן הרשע הנתלות בחג הפורים.

בשכונה מתגוררים תושבים המזוהים עם חסידויות אנטי ציוניות המתבדלות מהמדינה. השנה, החליטו קבוצות תושבים להחריף את מאבקם נגד גיוס חרדים לצה"ל באמצעות המיצג, ולהשוות בין דמותו של המן הרשע, שנתלה על עץ בתקופת מגילת אסתר לבין החיילים החרדים. הבובות, שהולבשו במדי צה"ל עם ציציות ונעלי קרוקס, נשאו עליהן את שמה של חטיבת גבעתי וכן דגלי ישראל וכיפה שחורה.

צוות לוחמי אש הסיר בובה שנתלתה בסמוך לבניין מגורים בדמות חייל צה"ל, שעליה כיתוב "חרד"ק החוצה". הבובה שהוסרה הועברה לבדיקת המעבדות לזיהוי פלילי ובמקביל פועלת המשטרה אל מול פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה בגין הסתה. רס"ל אודי גל, מפקד הצוות, אמר כי "לצד הפעילות המבצעית של לוחמי האש שעוסקת מידי יום בהצלת חיים, לעיתים נדרש המערך לסייע גם בתחומים אחרים. לצערנו היום נקראנו להסיר מיצג בוטה ומחפיר שהוצג כנגד חיילי צה"ל, תוך כדי שחלק מהקהל מנסה לפגוע בנו ולהפריע לפעולות להסרת הבובה".

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בירושלים: מחבל פצע בינוני שני שוטרי מג"ב ונורה למוות
בסיוע איש סודו של נתניהו: כך התפתח הקשר החם בין ישראל לפרגוואי
חשד: השליכו רימון הלם לבית ערבייה בפתח תקווה - במטרה לגרשה

תושבים במאה שערים בירושלים תלו בובות של חיילים חרדים במקום של המן הרשע, 13 במרץ 2017. כיכר השבת
מאה שערים, היום/כיכר השבת

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל פנתה היום במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה שיורה על חקירת האירוע. לדבריה, "זהו צעד נוסף בהחרפה ובהקצנה של גורמים רדיקליים בחברה החרדית שהכריזו מלחמת חורמה על אלו המבקשים לשרת בצה"ל".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) גינתה את המעשה ואמרה כי "מדובר בהסתה לרצח ברורה וחד משמעית נגד ציבור שבחר לתרום למדינה ולשרת בצה"ל. מעשים שכאלו ראויים לגינוי שאינו משתמע לשני פנים מצד הח"כים החרדיים ובמקביל לתגובה מהירה של רשויות אכיפת החוק". לטענתה, "על המשטרה לעצור מידית כל מי שתלה בובת חייל מחלון ביתו ועל הפרקליטות להגיש נגד כתבי אישום בגין הסתה לרצח. התעלמות משמעה התרת דמם של החיילים החרדים".

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג אמר בתגובה כי "מה שהחל כקמפיין שיימינג מבזה, הפך הבוקר להסתה פרועה שקוראת באופן ברור לפגיעה בחיילי צה"ל החרדים, שעושים לילות כימים להגנה על גבולותיה של מדינת ישראל ואזרחי ישראל, תוך סיכון חיים ובמסירות נפש". הרצוג קרא ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליטות ולמשטרה למצות עם המסיתים את הדין.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏אני מזועזע מתמונות החיילים התלויים באזור שכונת מאה שערים. מצפה מהמשטרה והפרקליטות לעשות הכל כדי לחקור ולהביא לדין את העבריינים המתועבים שאחראים למיצג ההסתה והשטנה הזה. אוודא אישית שזה קורה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תושבים במאה שערים בירושלים תלו בובות של חיילים חרדים במקום של המן הרשע, 13 במרץ 2017. כיכר השבת
נועדו להחליף את הבובות המסורתיות של המן הרשע הנתלות בחג הפורים. מאה שערים, היום/כיכר השבת
תושבים במאה שערים בירושלים תלו בובות של חיילים חרדים במקום של המן הרשע, 13 במרץ 2017. חטיבת דובר המשטרה
"חרד"ק החוצה". מאה שערים, היום/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully