וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמנעה כניסתו לארץ של יו"ר ארגון הקורא לחרם על ישראל

בהודעה שפרסמו הרשויות נכתב כי הארגון שבראשו עומד יו לנינג הוא "אחד מהארגוני הדה-לגיטימציה הגדולים באירופה". בשנת 2012 ביקר לנינג בעזה ונפגש עם בכירי חמאס ובראשם הניה. ארדן: "אף מדינה שפויה לא תאפשר כניסה לפעילי חרם"

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: איילת שקד על תנועת ה-BDS, ספטמבר 2016)

רשות האוכלוסין וההגירה והמשרד לנושאים אסטרטגיים מנעו הלילה (שני) את כניסתו לישראל של יו לנינג, יו"ר ארגון Palestine Solidarity Campaign בשל פעולותיו לקידום חרם נגד ישראל. זאת, בעקבות המדיניות שמובילים השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן ושר הפנים אריה דרעי.

בהודעה שפרסמו הרשויות נכתב כי ארגון PSC, שבראשו עומד לנינג, הוא "ארגון הדה-לגיטימציה הגדול והמוביל בבריטניה ואחד הגדולים באירופה בכלל". עוד נכתב כי הארגון פועל בשיתוף פעולה הדוק עם ארגוני דה לגיטימציה נוספים כדי לקדם חרמות ופעילויות אחרות נגד מדינת ישראל.

בשנת 2012 קיים לנינג ביקור בעזה ונפגש עם בכירי ארגון החמאס, ובראשם איסמעיל הניה ופעילים נוספים. "לאור האמור לעיל ובעקבות התייעצות שקיים הערב המשרד לנושאים אסטרטגיים יחד עם רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד החוץ, הוחלט למנוע את כניסתו של יו לנינג לישראל. לנינג צפוי לטוס חזרה לבריטניה בשעות הבוקר", נכתב בהודעה.

עוד בוואלה! NEWS:
ההתנחלויות במוקד: שליחו של טראמפ יגיע היום לישראל
יעלון ביטל את חברותו בליכוד: "המפלגה שינתה פניה"
גורמים פלסטיניים אופטימיים אחרי השיחה: "טראמפ נחוש להגיע להסכם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר גלעד ארדן אמר הערב כי משרדו, יחד עם משרד הפנים, מוביל מדיניות של מניעת כניסה לישראל מאלה שפועלים נגדה. "מי שפועל נגד ישראל צריך להבין כי המציאות השתנתה. אף מדינה שפויה לא תאפשר כניסה לפעילי חרם מרכזיים שרוצים לפגוע בה ולהביא לבידודה".

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "מי שפועל נגד ישראל ועושה הכל כדי לפגוע בביטחונה חייב להבין שאנו מנהיגים מדיניות נחושה שלא תתעלם עוד מפעילים החותרים תחת קיומה. ההחלטה שהתקבלה הערב היא אמירה חד משמעית נגד פעילי החרם".

בשבוע שעבר, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתאסור הענקת אשרת כניסה או רישיון שהייה בישראל לאזרחים זרים שקראו לחרם על ישראל. בהצעה המכונה "חוק החרם" תמכו 46 חברי כנסת ו-28 התנגדו לה. את ההצעה יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ורועי פולקמן (כולנו) כחלק מהמאבק ב-BDS. על פי ההצעה, הכניסה לישראל תיאסר בשני מקרים: הראשון, הוא במקרה שאזרח זר קורא במודע ובפומבי לחרם על ישראל, והשני הוא במקרה שהאזרח מייצג ארגון שקורא לחרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully