וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד גירשה שרה טורקית; תומכי ארדואן הפגינו מול הקונסוליה

12.3.2017 / 4:05

שרת המשפחה נבלמה בכניסה לקונסוליה ברוטרדם, שם תוכננה עצרת בעד הרחבת סמכויות נשיא טורקיה, שתעלה למשאל עם בחודש הבא. באנקרה הודיעו כי השגריר ההולנדי לא ישוב למדינה וסגרו את הנציגויות משיקולים ביטחוניים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שרת המשפחה של טורקיה נבלמה הערב (שבת) בכניסה לקונסוליה הטורקית ברוטרדם על ידי המשטרה, אחרי ששיירתה נכנסה למדינה דרך גרמניה. השרה פאטמה בטול סיאן קאיה סיפרה כי נבלמה במרחק של 30 מטר מהכניסה לקונסליה. "הולנד מפרה את החוק הבינלאומי וזכויות אדם בכך שהיא לא מאפשרת לי להיכנס", כתבה השרה בחשבון הטוויטר שלה.

כמה שעות לאחר מכן, הודיעה המשטרה ההולנדית כי השרה תלווה בחזרה לגבול גרמניה. בעקבות כך, כמה מאות תומכי ארדואן הפגינו מול בניין הקונסוליה, והמשטרה ההולנדית נאלצה להשתמש בסוסים לפיזור ההפגנה. זאת, כמה שעות לאחר שאמסטרדם מנעה משר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו לנחות בעיר, שם תוכננה עצרת בעד התכנית להרחבת סמכויות הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

עוד בנושא:
הולנד מנעה משר החוץ הטורקי לנחות במדינה - וארדואן זועם: "נאצים"
שר החוץ הטורקי בעצרת לוחמנית בגרמניה: "אל תרצו לנו על דמוקרטיה"

הפגנה מחוץ לקונסוליה הטורקית ברוטרדם, הולנד, מרץ 2017. רויטרס
הפגנה מחוץ לקונסוליה הטורקית ברוטרדם, הערב/רויטרס

מוקדם יותר, באנקרה הודיעו כי הם לא מעוניינים בשובו של שגריר הולנד, שנמצא בחופשה, "למשך זמן מה". גורמים במשרד החוץ באנקרה מסרו כי כל הנציגויות הדיפלומטיות של הולנד בטורקיה נסגרו משיקולים ביטחוניים.

ארדואן כינה אתמול את ממשלת הולנד "פשיסטים ונאצים" אחרי שנמנע ממטוסו של שר החוץ צ'בושואלו לנחות במדינה. ראש ממשלת הולנד מארק רוטה תקף אותו בחריפות וכינה את דבריו "משוגעים". הממונה ההונלדי על היחסים בין אנקרה לאמסטרדם, שנותר הנציג הדיפלומטי הבכיר במדינה, זומן במהלך היום לשיחת נזיפה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה מחוץ לקונסוליה הטורקית ברוטרדם, הולנד, מרץ 2017. רויטרס
"אני שר חוץ, ואני יכול ללכת לאן שאני רוצה". רוטרדם, הערב/רויטרס

אחרי שסורבה כניסתו להולנד, נחת אמש צ'בושואלו בצרפת לקראת עצרת המתוכננת מחר בעיר מץ שבצפון-מזרח המדינה. באנקרה מנסים לגייס את קולותיהם של אזרחים טורקים החיים ביבשת לקראת משאל העם שיתקיים בחודש הבא, שבו יבקש ארדואן - שהחריף בימים האחרונים את הטון שלו כלפי מדינות אירופה - להרחיב את סמכויותיו באופן נרחב. ביבשת רוצים להימנע מגלישת המחלוקות הפנימיות בטורקיה, שנמצאת במצב חירום מאז ניסיון ההפיכה ביולי, לשטחה.

עיריית רוטרדם כבר הכריזה בסוף השבוע כי לא תאפשר את קיום העצרת, אולם צ'בושואלו הודיע כי בכוונתו לערוך את האירוע בקונסוליה בעיר, כפי שעשה בהמבורג שבגרמניה. שאסרה גם היא על קיום אירוע דומה. "אם הביקור שלי יגביר את המתיחות, שכך יהיה", אמר צ'בושואלו בריאיון לרשת CNN בשפה הטורקית בטרם החלטת הממשלה באמסטרדם. "איזה נזק אני כבר אגרום להם? אני שר חוץ, ואני יכול ללכת לאן שאני רוצה".

מוקדם יותר השבוע אמר ארדואן כי מדיניותה של גרמניה, שבה חיים כ-1.4 מיליון איש בעלי זכות בחירה בטורקיה, מזכירה את זו של הנאצים. זאת בשל החלטת רשויות מקומיות למנוע עצרות פוליטיות בשטחן. הקנצלרית אנגלה מרקל דרשה ממנו לחדול מההשוואות הללו, שלדבריה פוגעים בזכרם של קורבנות הנאצים.

(עדכון ראשון: 21:53)

רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בפני כינוס צעירים, אנקרה, 7 במרץ 2017. רויטרס
במתקפה נגד אירופה. ארדואן בעצרת לקראת משאל העם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully