וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שגויס לחיזבאללה בפייסבוק נאשם בתכנון פיגוע חטיפה

9.3.2017 / 13:30

יוסוף יאסר סוילם, בן 23 מקלקיליה, נעצר על ידי מערכת הביטחון לאחר שהיה בקשר עם גורמים בארגון הלבנוני ברשת החברתית. מפעיליו דרשו ממנו לאסוף מידע על בסיסי צה"ל בישראל, להקים חוליית טרור ולבצע בעזרתה פיגועים, ובהם לחטוף אזרח ישראלי ללבנון

צילום: טוויטר

(בשבוע שעבר: חיזבאללה פרסם את "בנק המטרות" שלו בישראל)

צעיר תושב קלקיליה נעצר על ידי כוחות הביטחון והואשם בחברות בארגון חיזבאללה ובתכנון פיגוע חטיפה – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. יוסוף יאסר סוילם, בן 23, נעצר בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, לפני שמימש את הפיגועים שתכנן לכאורה. כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחון חמורות הוגש נגדו בבית המשפט הצבאי בשומרון.

במסגרת חקירת שב"כ, התברר כי סוילם, מסגר במקצועו, גויס לחיזבאללה דרך הפייסבוק. בשלב מסוים, הונחה הנאשם לפתוח כתובת דואר אלקטרוני "מבצעית", שאליה נשלחה תוכנת הצפנה, ובאמצעותה הוא היה בקשר עם מפעילו מטעם הארגון הלבנוני. במסגרת הקשר עם מפעיליו, הונחה סוילם לבצע משימות שונות, החמורה שבהן היא הקמת חוליית טרור.

עוד בוואלה! NEWS:
הכור בדימונה ומפעל סודי של רפאל: חיזבאללה חושף את "בנק המטרות"
ברקע המתיחות עם חיזבאללה: צה"ל פיזר עשרות מפגינים בגבול לבנון
מטענים איראניים מחיזבאללה: שישה צעירים מהצפון נאשמים בתכנון פיגועים

יוסף יאסר סוילם, פעיל חיזבאללה אשר הונחה לקדם פיגועי טרור. מרץ 2017. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
נדרש לפתוח כתובת מייל "מבצעית". סוילם/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

אותה חוליה, על פי כתב האישום, נועדה לבצע פיגועי טרור ופיגוע חטיפה, במטרה להעביר את החטוף לשטח לבנון. כמו כן, הוא נדרש לצלם בסיסים צבאיים בישראל ולאסוף מידע עליהם, כמו גם להעביר מידע מפורט על מחסומים ועל אתרים בעיר העתיקה בירושלים.

בחודש אוקטובר האחרון הואשמו שישה ערבים אזרחי ישראל, תושבי אזור הצפון, בגין כוונה לבצע פיגועים במקומות הומי אדם בחיפה ובצומת גולני. זאת, לפי כתב האישום, באמצעות מטענים רבי-עוצמה שהוכנו על בסיס ידע איראני והוברחו מלבנון על ידי חיזבאללה באמצעות מעורבותם של הנאשמים, רובם תושבי הכפר רג'ר במשולש הגבולות ישראל-סוריה-לבנון.

כחודשיים לפני כן פורסם כי שמונה פלסטינים נעצרו על ידי מערכת הביטחון, לאחר שגויסו על ידי גורמי חיזבאללה בלבנון וברצועת עזה דרך פייסבוק, ותכננו להוציא לפועל פיגועי ירי והתאבדות בישראל. לפי שב"כ, פעילי חיזבאללה יצרו קשר באמצעות פייסבוק גם עם ערבים אזרחי ישראל במטרה לגייס אותם לפעילות טרור, ואלה לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully