וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכור בדימונה ומפעל סודי של רפאל: חיזבאללה חושף את "בנק המטרות"

אתר המזוהה עם הארגון פרסם סרטון ובו נראית שורת מטרות שאותן מתכוון חיזבאללה לתקוף בעימות הבא עם ישראל. בין היתר, מסומנים מפעלי הקישון והכור הגרעיני בנחל שורק

צילום: טוויטר

חיזבאללה חשף אתמול (חמישי) את "בנק המטרות" שלו למקרה של מלחמה עם ישראל, ברקע חילופי האיומים בין הצדדים בשבועות האחרונים. באתר אל-עהד, המזוהה עם הארגון השיעי, פורסם סרטון שבו מצוינות תשע מטרות על מפת ישראל, בהן גם הכורים בדימונה ובנחל שורק. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים לשגר טילים לעבר מתקנים רגישים בישראל בנאומיו האחרונים.

בסרטון מדומה תקיפת הכור בדימונה על ידי טילים, שלפי האתר הם אלו המשמשים את מערכת ההגנה האווירית S-300. המערכת הרוסית נפרסה על ידי מוסקבה בסוריה כחלק ממעורבותה במלחמת האזרחים, והיא משמשת ליירוט כלי טיס וטילים, ולא לתקיפה. בהמשך מופיעים הכור בנחל שורק, מפעלי הקישון בחיפה, מתקן התפלה באזור רמלה ובסיס של צה"ל באזור המרכז. עוד נראו בסרטון מפעל של חברת רפאל סמוך לסכנין שלטענת חיזבאללה עוסק בהנדסה גרעינית ובסיס במרכז הארץ המאחסן טילים מתקדמים.

לקריאה נוספת בנושא
כבר לא מתחת לרדאר: המלחמה המתמשכת של צה"ל במזל"טים
נאומי נסראללה: לוחמה פסיכולוגית או "סימולציה על הנייר"?
ברקע המתיחות עם חיזבאללה: צה"ל פיזר עשרות מפגינים בגבול לבנון

חיזבאללה פירסם קליפ המציג את המטרות הבאות שלו בישראל. מערכת וואלה! NEWS
נחל שורק, כפי שהוא נראה בסרטון של חיזבאללה/מערכת וואלה! NEWS

ביום שבת הפגינו עשרות תושבי הכפר מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון בגבול עם ישראל, ואחדים ממנו חצו את הגבול, אחרי שדווח כי צה"ל התקין מתקני ריגול באזור. צה"ל הרחיק אותם מהגבול באמצעות ירי גז מדמיע ועשן.

ביום חמישי דיווחו כלי תקשורת סוריים כי ישראל תקפה בלילה מטרות של המשטר הסורי ושל חיזבאללה באזור דמשק. כמה שעות לאחר מכן הכחיש חיזבאללה את הדיווחים. לפי רשת "אל-ג'דיד" הלבנונית, התקיפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון. רשת "שאם אל-אחבאריה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווחה כי הופצצו עמדות של הדיביזיה השלישית בצבא סוריה, מחסני נשק ושיירה של חיזבאללה.

יומיים לפני כן איים שוב מזכ"ל הארגון חסן נסראללה כי "על ישראל לספור עד מיליון לפני שתצא למלחמה בלבנון". בריאיון לטלוויזיה האיראנית אמר מנהיג הארגון השיעי כי ארגונו מוכן לכל תרחיש, אך הוא נמצא בעמדות הגנה. "נוכח איומיה של ישראל להשמיד תשתיות בלבנון, לא נציית לקווים אדומים, בעיקר ביחס למכל האמוניה בחיפה ולכור הגרעיני בדימונה", אמר.

(עדכון ראשון: 18:42)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הכור בדימונה – 2004. GettyImages
בחיזבאללה מבטיחים לפגוע במתקן. הכור הגרעיני בדימונה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully