וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת מאושפזת במצב קשה לאחר שנדבקה בחיידק טורף

האישה, בשנות ה-40 לחייה, הגיעה בשבוע שעבר לבית החולים שיבא, ולאחר הלידה קרסו מערכות גופה. מבית החולים נמסר כי לא ידוע אם נדבקה בזמן שהותה בבית החולים או לפני כן, וכי חל שיפור במצבה. המקרה דווח למשרד הבריאות

בית החולים שיבא תל השומר, מאי 2015. ראובן קסטרו
מקור ההדבקה לא ידוע. שיבא/ראובן קסטרו

אישה בשנות ה-40 לחייה אושפזה בשבוע שעבר בבית החולים שיבא שבתל השומר במצב קשה לאחר שנדבקה בחיידק סטרפטקוק A, הידוע בשם "החיידק הטורף". האישה הגיעה לחדר הלידה בבית החולים כשהיא כורעת ללדת ולאחר הלידה קרסו מערכות גופה. היא הורדמה והונשמה והועברה למחלקה לטיפול נמרץ. מבית החולים נמסר הערב כי מקור ההדבקה אינו ידוע וכי אינם יודעים גם אם היא לקתה בזיהום או נדבקה בחיידק בזמן שהותה בבית החולים או לפני כן. עוד נמסר כי מצבה הולך ומשתפר. המקרה דווח למשרד הבריאות.

חיידק הסטרפטוקוק הוא חיידק נפוץ שיכול לגרום למגוון של מחלות זיהומיות – הנפוצות בהן הן דלקת גרון חיידקית, דלקת עור וזיהום חריף – שבו לקתה האישה. מדובר במקרים נדירים מאוד שמתרחשים אחת לכמה שנים, אולם בשנים האחרונות ניכר כי ההדבקה הנדירה מתרחשת אחת לכמה חודשים במחלקות בתי החולים. הזיהום יכול להוביל למוות או לנזקים הרסניים כמו כריתת רחם, כפי שאירע בשיבא לפני כשנתיים, כאשר רופא נשים נשא את החיידק והדביק שתי נשים הרות שבא איתן במגע וגרם להן לכריתת רחם.

3% עד 10% מהאוכלוסייה הם נשאים של החיידק, שיכול לעבור דרך שיעול, עיטוש או אפילו במגע. לא כל מי שנדבק בו יחלה, 15%-10% מהנשאים לא יפגעו ממנו. בשעות הראשונות שלאחר ההדבקה בחיידק טורף מתחילים להופיע תסמינים כלליים, שקשה מאוד לשייך אותם למצב הנדיר. עם זאת, לאחר כמה שעות, הנזק הנגרם לשרירים ולרקמות הרכות הוא קשה ביותר ובלתי הפיך. הטיפול הראשוני בחיידק הטורף מחייב דחיפות וטיפול מהיר הכולל אנטיביוטיקה תוך ורידית, מה שמסייע למניעת התפשטות הרס הרקמה.

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully